Mängd filtermatta i modul

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emrik
    Användare
    • October 2009
    • 18

    Mängd filtermatta i modul

    Ska köpa filtermatta som sedan ska skäras ner till kuber. Har två filtermoduler modell R att fylla. Hur mycket behöver jag köpa? Man ska väl inte packa mattan hårt? Ska montera två pumphuvud i modulerna. Man använder väl inte "hålat rör" när man inte har en hel bit filtermatta? Ska man täta hålet vid utblåset på pumpen? Så att pumpen inte suger från det hållet? Många frågor jag vet Är återfallsakvarist och det här med filtermoduler är nyheter för mig...
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #2
    Nej man ska inte packa filtermattan hårt för då begränsar du vattnets möjlighet att passera samt att filtret sätter igen snabbare.

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • March 2009
      • 2410

      #3
      Ursprungligen postat av Emrik
      Ska man täta hålet vid utblåset på pumpen? Så att pumpen inte suger från det hållet? Många frågor jag vet Är återfallsakvarist och det här med filtermoduler är nyheter för mig...
      Som jag förstått det, så är det viktigaste att vatten kommer in i modulen/filterfacket och sen kommer ut igen så igenom vilka hål, springor eller liknande det kommer in spelar nog ingen roll...

      Kommentar

      • Emrik
        Användare
        • October 2009
        • 18

        #4
        Okej det låter ju rimligt. Men hur mycket matta kan modulen rymma. 5 liter?

        Kommentar

        • FrePGun
          Användare
          • March 2009
          • 2410

          #5
          Ursprungligen postat av Emrik
          Okej det låter ju rimligt. Men hur mycket matta kan modulen rymma. 5 liter?
          Det har jag tyvärr faktiskt ingen aning om... men om du köper av någon som säljer modulerna också så borde ju dom kunna hjälpa dig med volymen,,,

          Kommentar

          • Laban
            NCS Medlem
            • January 2013
            • 196

            #6
            Gissar att jag har 3-5l kuber 2.5cm i en H-modul.
            Cheers,
            Laban

            "We Fear No Foe" MFC

            Kommentar

            Arbetssätt...