nä,inte ett dugg hank,ps danjel:,men om man ska va gravallvarlig så är det väl inte fy skam att få veta ett o annat om hypancistrus lek,håller med dig danjel(morbror?)
Hypancistruslek!!
Kollaps
X
-
-
Vad händer???? Håll oss uppdaterade??? Jätte spännande??
11 Pigeon blood
9 VF nhamunda blue
Ett gäng L-malar11 Pigeon blood
9 VF nhamunda blue
Ett gäng L-malarKommentar
-
Hur stora var paret som lekte?
11 Pigeon blood
9 VF nhamunda blue
9 VF nhamunda blue
-
Det går fortfarande jättebra alla fem ynglen äter,växer och mår bra.Dom har nu blivigt ca 2cm och har samma teckning som föräldrarna,dvs skitsnygga.Har fortfarande dom i ett yngelkar i föräldrakaret,men planerar att flytta dom till ett annat kar nu i veckan.Paret som lekte var ca 6cm.
mvh Stefanmvh StefanKommentar
-
2cm på en månad....det var inte illa??
11 Pigeon blood
9 VF nhamunda blue
9 VF nhamunda blue
-
Alla ni som är intresserade av att se mina yngel kan gå in på http://eheim-uk.com/planetcatfish/ga...ery/albums.php där jag lagt in lite bilder på dom.Ska lägga in fler efterhand.
-
Kommentar
-
Hur har det gått med dina Hypancistrusyngel,lever alla fortfarande eller?Vad matar du med?hur stort kar går dom i?har du dom tillsammans med föäldrarna?
Adjöö från RobinKommentar
-
Tyvärr så dog ett av ynglen för ca en vecka sen,vet inte riktigt varför.Men jag tror att det kanske beror på att dom gått i en liten yngelkasse och kanske fått i sig för mycket mat.Jag menar altså att dom har haft för stor tillgång till mat,ja jag har kanske matat för mycket till det lilla utrymmet,helt enkelt.I vilket fall som helst så har jag under ca en veckas tid provat med att ha ett av ynglen tillsammans med föräldrarna.Och eftersom det har funkat bra har jag nu släppt ner samtliga yngel(dvs fyra st)i föräldrakaret.Storleken på det karet är 69l och där går fem st halvvuxna(sex cm)Hypancistrus zebror och nu då dom här fyra ynglen.Har även tre st Ancistrusyngel på ca 2cm däri,som tar hand om algbeläggningen.Jag matar med räkmix,osi-spirulina flingor,fryst artemia,cyclops och algtabletter.
Har även satt in lite fler bilder på http://eheim-uk.com/planetcatfish/ga...Stefans-plecos
-
Hej,
Måste bara fråga vad ligger priserna i affärerna åp L-46 tror ni?
Är sugen på att köpa en litet grupp om dom inte är alltför dyra.
Har ett 80L mal odlingskar på g...
Mvh Olaola lindebergKommentar
-
Priserna på zebrorna varierar ganska mycket.Här i Malmö ligger dom på mellan 700-800:- har tom hört att det finns affärer som tar 1000:- för dom.Men åker man över till Köpenhamn kan man köpa dom för 450dkr.Jag tycker du ska prova med att köpa här på Ncb då tror jag att du kan få dom för runt 400:-.mvh StefanKommentar
-
Hej,
phuu, det var ju inga billiga malar om man säger så hehe.
Hade villat ha ett par utan dem, men då måste man ju förmodligen köpa en grupp... inte det lättaste att se skillnad på hona/hane
Mvh Olaola lindebergKommentar
-
Jag har sett L46r (och köpt) för 500:- (Amazon), 600:- Akvarielagret, 750:- & Akvariehobby i Uppsala.
MVH/Palton
Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av stiffe
Priserna på zebrorna varierar ganska mycket.Här i Malmö ligger dom på mellan 700-800:- har tom hört att det finns affärer som tar 1000:- för dom.Men åker man över till Köpenhamn kan man köpa dom för 450dkr.Jag tycker du ska prova med att köpa här på Ncb då tror jag att du kan få dom för runt 400:-.http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=73732Kommentar
-
Det jag menar är att om du sätter in en annons här på Ncb(under köp och sälj)att du vill köpa hypancistrus zebra så är jag säker på att du kan få köpa dom för runt 400:-.Har även själv sett att flera har försökt att sälja sina zebror genom annons här på Ncb för just de priset,så håll ögonen öppna på köp och sälj så kan du kanske fynda.mvh StefanKommentar
Kommentar