NCS behöver DIN hjälp.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Byttorp
    Användare
    • November 2003
    • 1585

NCS behöver DIN hjälp.

I dag så sitter undertecknad och tillika medlemsansvarig och jobbar i ett medlemsregister uppbyggt i FileMakerPro. Är det någon medlem i vårt avlånga land som kan det här programmet bättre än mig (som typ kan zipp zero nada) så skulle jag mycket gärna vilja att ni kontaktade mig via pm eller mail så att jag kan få bolla lite idéer och kanske tom få hjälp att bygga om registret så att det passar bättre för våra ändamål.

eller DU kanske sitter inne på grymma kunskaper i SQL, Acess eller nått annat databas nyttingt programsspråk som vi skulle kunna ha nytta av.

I vilket fall som helst..hör av dig till mig.

Mvh Magnus Mattiasson, Medlemsansvarig NCS
    Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
    Ordförande GCG
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

Ursprungligen postat av Byttorp
    eller DU kanske sitter inne på grymma kunskaper i SQL, Acess eller nått annat databas nyttingt programsspråk som vi skulle kunna ha nytta av.
    Om man skall bygga nytt själv från grunden så är inte själva databaskunnandet det jobbiga. Det kan jag eller många andra bygga utan bekymmer, om alla fält som behövs specificeras.

Problemet/det stora jobbet blir snarare byggandet av mallar för ex. utskrifter av ettiketter (singel-/multi utskrifter, mall vs. val av skrivare m.m), samt hur man vill sortera registret för olika behov.

Slå en signal så får vi prata mer om det.
    Senast redigerad av Joakim Draktoft; 26 October 2009, 12:11.
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

Arbetssätt...