Husbygge og 1560 liter.
Kollaps
X
-
-
Var i helgen nede hos Kent i Nol og kjøpte en hel del nya fiskar.
Ble kanskje litt manga fiskar og litt fisksoppa. Man får tynna ut litt etter hvert som man ser hvilka fiskar man gillar og hur dom går sammen.
Er litt usikker på det med flere hannar av samma art.
Verkar gå fint hittils.Kommentar
-
Snyggt med Frontosan, o kul att dom är framme.
Jag har sett att just Frontosa kan bli intryckta i ett hörn i ett så stort akvarium men dina är ju längst framDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Hörde att det hade varit en norske och tömt butiken innan jag hann dit.
Grattis till mycket fina fiskar och ett vackert akvarium.Kommentar
-
Var i helgen nede hos Kent i Nol og kjøpte en hel del nya fiskar.
Ble kanskje litt manga fiskar og litt fisksoppa. Man får tynna ut litt etter hvert som man ser hvilka fiskar man gillar og hur dom går sammen.
Er litt usikker på det med flere hannar av samma art.
Verkar gå fint hittils.Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Otroligt fina Frontosor! Snygga bilder på karet också.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Känner igen frontosorna... från Alingsås månne? Supersnygga.Kommentar
-
finns det olika sorter av frontosor,den jag har är stor å väldigt mörk har 3 vita sträck bara gissar att det är en hona för pannan är slät.funderar på att skaffa mer till den men finns det olika så kanske det blir galet.Kommentar
-
Takk for alla fina ord.
Frontosorna kommer fra "Barracdan" i Alingsås ja - via Kent i nol.
De holder seg fortsatt fremme og svømmer sammen med de andre fiskene - kul at de benytter hele karet i sina "langsomme vandringar". Ingen plager frontosorna, og de bråkar heller inte med noen andre.
Vi var hos kent søndags morgen forige helg - Kent fikk begynne å pakke tidlig slik at alle fiskene skulle klare den 8 timers lange resan opp i de Norska Fjell.Kommentar
-
Kommentar
-
720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
Hyggelig at noen blåser liv i denna tråd igjen!
Karet har nå snart gått i 4 år, og det meste verkar bra.
Har litt brottom denna veckan, men skal prøve å gi en oppdatering med bilder på hva som har hendt dessa 4 åren neste vecka.
KjellMKommentar
-
-
Kommentar
-
Har själv kompletterat mitt ena kar med Champsochromis caeruleus på runt 16-18cm och har ännu inte skapat så stor bild av dem, hur uppträder dina Kjell?720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
Kommentar