Hittar inget om brochis...
Jordätare med CA?
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag har haft den och tyckte inte att de blev så stora, de är också relativt slanka i kroppsformen. Den är läcker men jag tycker nog att det finns ännu snyggare. Red stripe tex är nog min favorit.
mvh
olofKommentar
-
Liten uppdatering. Det blir ett rent SA kar.
Jag har nu dessa fiskar:
3 Hero sp Red shoulder. Hoppas på att få fram ett lekpar och tar då bort en.Bland dessa är en större (10cm) och hona sedan tror jag det är 2 små hanar, en jagar den andra en hel del i karet och den misnta har nu fått ett litet märke på sidan av kroppen 1x1 mm20 Dolkstickstetror
4 Aequidens Diadema också här är målet 1+1Köpta på akvarielagret och vi tror möjligen att det är 2 hanar och 2 honor men vem vet. Jag såg att en av de mindre idag hade något fjäll borta från huvudet intil ena ögat (ljus fläck 2x3mm ej skarpa kanter på fläcken), kan det vara HiH ?
Ska skaffa:
20-40 Corydoras (står just nu mellan Sterbai alt Adolfoi)
6-10 Jordätare (står mellan satanoperca "någon" alt tapajos orange head alt altifrons) Här vill jag behålla alla.
Möjligen flyttar jag över en L190 och en golden nugget mix till karet.
Jag vet att vissa tycker detta är för mycket fisk i karet medan andra tycker att det går i massor fler!?!
Jag känner mig nöjd nu, men hellst skulle jag vilja se lek av alla 3 ciklidarter. Orimligt?
Jag hade också en fundering på om det går att ha ett par apistogrammas i karet.
Jag måste bli medlem så jag kan lägga till lite bilder.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Liten uppdatering. Det blir ett rent SA kar.
Jag har nu dessa fiskar:
3 Hero sp Red shoulder. Hoppas på att få fram ett lekpar och tar då bort en.Bland dessa är en större (10cm) och hona sedan tror jag det är 2 små hanar, en jagar den andra en hel del i karet och den misnta har nu fått ett litet märke på sidan av kroppen 1x1 mm20 Dolkstickstetror
4 Aequidens Diadema också här är målet 1+1Köpta på akvarielagret och vi tror möjligen att det är 2 hanar och 2 honor men vem vet. Jag såg att en av de mindre idag hade något fjäll borta från huvudet intil ena ögat (ljus fläck 2x3mm ej skarpa kanter på fläcken), kan det vara HiH ?
Ska skaffa:
20-40 Corydoras (står just nu mellan Sterbai alt Adolfoi)
6-10 Jordätare (står mellan satanoperca "någon" alt tapajos orange head alt altifrons) Här vill jag behålla alla.
Möjligen flyttar jag över en L190 och en golden nugget mix till karet.
Jag vet att vissa tycker detta är för mycket fisk i karet medan andra tycker att det går i massor fler!?!
Det hade varit trevligt.Kommentar
-
Tack Olof för svaren. Jag hade en överbliven Microgeophagus ramireza (eller vad de nu heter) från ett av barnens akvarium och i detta läge med små hantlar och diademer så har hon valt att stimma med dolksticktetrorna
Ser rätt lattjo ut och hon ser helnöjd ut jämfört med då hon gick i 112 litersburken innan. Där var hon llite ansatt av en eldstjärt och kulfisk
Kanske jag provar med någon apistogramma framöver.
Har du något råd att ge angående val av jordätare?
Jag kan bara inte bestämma mig mellan
någon satanoperca
Geophagus Altifrons
Geophagus Tapajos orange headKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
En gammal tråd med tråkig uppdatering.
Jag har i karet:
4st Cichlasoma cf. ornatum (ett par)
2st Aequidens sp. "jenaro herrera"
2st Heros sp. "red shoulder" eller hade. Honan gick i förrgår bort. Plötsligt hittade jag henne död på botten.
Nu har jag en ensam hanne. Aldrig roligt, men det ger väl lite mer utrymme för ornatumen i alla fall.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar