Det senaste har en av mina Apistogramma Bitaenita honor varit väldigt utfärgad, idag såg jag när hon pucklade på en hane rejält, något var det hon försvarade, kollade bakom en rot där hon var och pillade med något, där i en liten grop såg det ut som något som skulle kunna vara rom, kollade lite nogrannare, det var små små yngel, förmodligen helt nykläckta!
Riktigt kul att man fått en lyckad lek,
Vad skall jag tänka på nu för att göra livet så uthärdligt som möjligt för dom?
Skall handla artemia ägg till helgen hinner dessvärre inte få tag på det innan dess...
Hur bör jag göra med vatten byten osåvidare? Har bytt ca 40% var 7e dag innan, skall man fortsätta med samma procid? Eller mindre byten fast oftare?
Hur känsliga är ynglen för "vatten strålen" som bli när man fyller på, vill ju inte att dom skall singla ut i hel karet, brukar inte ha den särskilt stark men man kanske bör fylla på extra försiktigt?
Riktigt kul att man fått en lyckad lek,
Vad skall jag tänka på nu för att göra livet så uthärdligt som möjligt för dom?
Skall handla artemia ägg till helgen hinner dessvärre inte få tag på det innan dess...
Hur bör jag göra med vatten byten osåvidare? Har bytt ca 40% var 7e dag innan, skall man fortsätta med samma procid? Eller mindre byten fast oftare?
Hur känsliga är ynglen för "vatten strålen" som bli när man fyller på, vill ju inte att dom skall singla ut i hel karet, brukar inte ha den särskilt stark men man kanske bör fylla på extra försiktigt?
Kommentar