En till bild utan blixt här där man ser samma hane och en annan jag tror var hona
CA-bilder del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Men jag antar att det kommer sluta med slakt på guldsömmarna men det kan ju oxå gå bra, så det är bara vänta och se helt enkelt.
Dom är ju vackra men ohyggligt aggressiva dessa tigrar, hoppas att den gröneterror hannen kan försvara sig sen annars får jag ha de själva i karet.Kommentar
-
Igår följde jag med en kompis till Nol som skulle storshoppa Troffar. Jag sa innan att jag inte skulle handla något överhuvudtaget utan bara följa med som sällskap. På hemresan åkte vi även förbi Kungsbacka (Zoomässan). Som vanligt kunde jag inte låta bli att komma hem med lite fisk. Hos Kent hittade jag en Thorichthys som jag tycker ser ut som en meeki med specificerad fångstflod (F1r). Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken men har mailat Kent och frågat. Jag chansade och köpte de två som var kvar, viss risk att det är två av samma kön men vi får se. Från Kungsbacka fick jag med mig ett lekpar Cryptoheros cutteri. Hannen är riktigt stor (över 10cm som det står i artbeskrivningen). De har tydligen lekt endel i affären och gjort livet surt för ett gäng Jordätare ett antal gånger.
Bilder eller film kommer framöver. Thorichthysen är skygg som bara den än så länge och trycker under rötterna, och hos cutterin behöver jag fixa till rutorna (och sedan låna svärfars kamera naturligtvis).
/JockeKommentar
-
CAKommentar
-
Då var det dags för Doviina att leka igen, tredja gången på 2månader men än har det inte blivit några yngel.. hoppas dom lyckas denna gången.CAKommentar
-
Igår följde jag med en kompis till Nol som skulle storshoppa Troffar. Jag sa innan att jag inte skulle handla något överhuvudtaget utan bara följa med som sällskap. På hemresan åkte vi även förbi Kungsbacka (Zoomässan). Som vanligt kunde jag inte låta bli att komma hem med lite fisk. Hos Kent hittade jag en Thorichthys som jag tycker ser ut som en meeki med specificerad fångstflod (F1r). Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken men har mailat Kent och frågat. Jag chansade och köpte de två som var kvar, viss risk att det är två av samma kön men vi får se. Från Kungsbacka fick jag med mig ett lekpar Cryptoheros cutteri. Hannen är riktigt stor (över 10cm som det står i artbeskrivningen). De har tydligen lekt endel i affären och gjort livet surt för ett gäng Jordätare ett antal gånger.
Bilder eller film kommer framöver. Thorichthysen är skygg som bara den än så länge och trycker under rötterna, och hos cutterin behöver jag fixa till rutorna (och sedan låna svärfars kamera naturligtvis).
/JockeMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Fördelen med att ha veijor som leker konstant dessutom blir det ganska många yngel per lek Tycker det är väldigt intresant att studera dom när man matar med levande känns som det är då dom kommer till rätta. Och några bilder på mina nyinförskaffade Texas ciklider. Köpte 4st idag storleken på dom mellan 4-6cm skulle jag gissa på.(Passade på att lägga in en bild på min favorit veija när jag ändå var igång)
[ATTACH]24398[/ATTACH]
[ATTACH]24399[/ATTACH]
[ATTACH]24400[/ATTACH]
[ATTACH]24401[/ATTACH]1000l CA..... i trappen!!!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Dags igen då, sunkiga bilder och rutor
FH "Red Dragon blue spot" hona, vilket ska vara ovanligt med en hona med dom blå prickarna
Och hanen också...Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
Kommentar