Riktigt härliga bilder på väldigt fina fiskar
CA-bilder del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Den självklara frågan blir naturligtvis: Hur hade du blixtarna placerade, hur många var de och vilket var styrkeförhållandet mellan dem?
/danielTjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
En blixt på täckglaset, en blixt till vänster om mig. Förhållande 1:2 (täckglas:vänster om mig)...om jag inte minns helt fel, jag experimenterade lite här.
Sen gäller det att dra ner på blixtljuset också, jag ville inte lysa upp hela bakgrunden som det oftast blir när man tar med blixt framifrån.
Har oftast haft bägge blixtarna ovanpå, men har då noterat att det blir en irriterande spegling i fiskens ögonlins. Nu undviker jag det.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
grymma bilder i den här tråden nu alla men dina på bifaciatan godmanin och umbriferan såg så bra ut att jag var tvungen att gå ut och dra igång den stationära burken för att se dem i lite bättre datorskärm, och de var då ännu snyggare än jag trodde, så jä-la bra Richard ...
Har du inga bilder på dina bartoni, mina har äntligen växt till sig och jag tycker att de börjar visa lektendenser så det är ju lite kul hannen är nästan helt kolsvart nu, ska se om jag har lite tålamod att fota lite sen oxå nångångMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
Lite nyårs foto..
1.A.siquia hona vaktar yngel
2.A.siquia hona
3.A.siquia hona
4.V.heterospila ungfiskCAKommentar
-
Några till..
1.V.fenestrata "laguna de catemaco" hane
2. 3.och 4.V.Bifasciata "rio aqua dulce" ungfisk, delade upp dom i 2kar igår och passade på att mäta dom största ca 15st har växt till 6,5cm och dom e ca 3 och en halv månad gammla.. sjuk tillväxt!!!CAKommentar
-
Kommentar
-
trevliga bilder jinnarp&.Robin och det var skoj träffas i tis med lite dvd film (nördigt värre)fisk snack och äpplakaka ska åxo ta tag i kameran efter nyår haft lite sammandrabbningar trimac har lekt igen och början till frisimmande blev ett jävla liv lite små skador som följd jaggor kan försvara sig som tur är...Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
Kommentar