Probemet med framförallt Jaggor, är att dom redan som väldigt små börjar hugga på varandra från alla möjliga håll o kanter, dess fick ju gå lite trångt upp till ca 3-4cm, så jag har också upptäck några med dessa skador, och även halvt avbitna stjärtfenor.. Men du får givetvis nya Cronan om dom inte ser bra ut Dessa skador växer tyvärr aldrig ut igen, precis som Jinnarparen sa..
CA-bilder del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kollade upp det direkt hanen som var med på bild slutar ryggfenan vid bröstfenan. Dock blir den betydligt lägre 1,5cm innan och ser ut som en avsaknad på bild.Tror att den har börja växa ut nu när det börjar bli storlek på han. Dom andra som är mindre fäster den längre bak. Är det något dom växer i kapp eller? Om inte vad kan det beropå ?Kommentar
-
Vieja Bifasciata "Rio Aqua Dulce" ca 4cm
Dom är rätt så svåra att fota för dom rör sig konstant.CAKommentar
-
-
Kommentar
-
-
Njae skulle jag inte vilja säga, av 2 orsaker i detta fallet: Det ena är att pappan till dom är F1, och jag är ganska säker på att han inte är släkt med mamman. Det andra är att jag har dragit 2 kullar på detta par förut, och det har inte varit problem tidigare, sen har jag flera som jag nu rensat bort som har haft kvar den främre fenstrålen.. Men denna gången fick jag tyvärr dra kullen, dvs ca 500 yngel från början i ett 150L kar, och det blev ju naturligtvis för trång, dom simmar o hugger på varandra hela tiden..Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Inavel är inte aktuellt i detta fallet!.... det är vanligt hos jaggor att det blir dessa bitskador till och med när de inte ens går speciellt trångt.
Mvh JariKommentar
-
Ännu fler veijor på väg . Dom forsatte trots jag höll på med vattenbyte gick rätt hårt åt handen när jag skulle rensa glasen. Två första är på honan under tiden hon lägger ägg och sen kommer hanen och slutför jobbet.(Måste säga att dom är gryma på att få bort grus frigoliten är helt ren från grus)
Kommentar
-
Ännu fler veijor på väg . Dom forsatte trots jag höll på med vattenbyte gick rätt hårt åt handen när jag skulle rensa glasen. Två första är på honan under tiden hon lägger ägg och sen kommer hanen och slutför jobbet.(Måste säga att dom är gryma på att få bort grus frigoliten är helt ren från grus)
Efter ett tag så kommer du att märka att viejorna är väldigt bra på att "plocka bort" frigolit också.
Mina var hopplösa när det gällde detta så till slut hade jag massvis av små frigolitbitar på vattenytan, när jag ändrade om i karet så revs all frigolit bort.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Jaha då var det dags igen då!
1.Amatitlania siquia hane
2.Amatitlania siquia hona
3.Amatitlania siquia hona vaktar yngel
4.Amatitlania siquia haneCAKommentar
-
och några till på favoriterna..
1.Vieja fenestrata "laguna de catemaco" hanarna visar upp sig för varandra som vanligt!
2.P.dovii hane o halva honan
3.P.dovii honaCAKommentar
-
Fina bilder.
Efter ett tag så kommer du att märka att viejorna är väldigt bra på att "plocka bort" frigolit också.
Mina var hopplösa när det gällde detta så till slut hade jag massvis av små frigolitbitar på vattenytan, när jag ändrade om i karet så revs all frigolit bort.Kommentar
-
-
Kommentar