Lägger in några släktingar till P.dovii. Första bilderna är på min P.loisellei hona och sen hanen. Och dom andra är hanen jag kommer att spara av mina P.managuensis.
CA-bilder del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
skitfina firrar cronan ryggfenans främre fäste på jaggan ser lite högt ut i mina ögon fast jag har kanske fel...Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
http://www.ciklid.org/artregister/ar...art.php?ID=466 kolla här visserligen vuxna djur men bröstfenan infästning så dra du en linje upp på ryggen där slutar ryggfenanMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Ja jag ska hälsa henne det hehe.... hade varit gött att slippa betala för den dom e ju inte direkt billiga.
Jag har fortfarande den här så det lär komma fler foto inom den närmsta tiden, det e ju faktiskt skit kul o foto när fotona blir bra även om många blir skitCAKommentar
-
http://www.ciklid.org/artregister/ar...art.php?ID=466 kolla här visserligen vuxna djur men bröstfenan infästning så dra du en linje upp på ryggen där slutar ryggfenanKommentar
-
Kommentar
-
http://www.ciklid.org/artregister/ar...art.php?ID=466 kolla här visserligen vuxna djur men bröstfenan infästning så dra du en linje upp på ryggen där slutar ryggfenanKommentar
-
Kommentar
-
Kollade upp det direkt hanen som var med på bild slutar ryggfenan vid bröstfenan. Dock blir den betydligt lägre 1,5cm innan och ser ut som en avsaknad på bild.Tror att den har börja växa ut nu när det börjar bli storlek på han. Dom andra som är mindre fäster den längre bak. Är det något dom växer i kapp eller? Om inte vad kan det beropå ?Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Tonårsmamman igen.... Hoppas att jag kan skaffa lite fler CA-ciklider i januari, så variationen ökar lite från min sida.... Skickar med en svärdbärarhona som går som sällskap till mina Eliottilekpar med.
/JockeKommentar
-
Kollade upp det direkt hanen som var med på bild slutar ryggfenan vid bröstfenan. Dock blir den betydligt lägre 1,5cm innan och ser ut som en avsaknad på bild.Tror att den har börja växa ut nu när det börjar bli storlek på han. Dom andra som är mindre fäster den längre bak. Är det något dom växer i kapp eller? Om inte vad kan det beropå ?
Jag är tveksam till om det växer ikapp, det är ju hårdare fenstrålar där fram och skall de dessutom växa ända nerifrån fästet så är det lite mer tveksamt. Men jag är ingen expert på sånt.
Dock så har jag aldrig sett någon där det vuxit fram igen...kanske för att jag aldrig har haft tålamod att vänta på en sån fisk, den har "rensats" bort.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Någon form av missbildning, inavel, skada från det de var små, det kan bero på många olika saker.
Jag är tveksam till om det växer ikapp, det är ju hårdare fenstrålar där fram och skall de dessutom växa ända nerifrån fästet så är det lite mer tveksamt. Men jag är ingen expert på sånt.
Dock så har jag aldrig sett någon där det vuxit fram igen...kanske för att jag aldrig har haft tålamod att vänta på en sån fisk, den har "rensats" bort.Kommentar
-
Kanonbilder Cronan och Robin..
Kul att det går bra för dig med Eliottin Banderad.
För min del brukar det inte gå så bra med Thorichthysarterna..Kommentar
Kommentar