CA-bilder del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cronan
    Användare
    • July 2008
    • 907

Lägger in några släktingar till P.dovii. Första bilderna är på min P.loisellei hona och sen hanen. Och dom andra är hanen jag kommer att spara av mina P.managuensis.

Kommentar

• Cronan
      Användare
      • July 2008
      • 907

[ATTACH]23459[/ATTACH]

Kommentar

• Micke Jarhl
        Användare
        • April 2002
        • 2277

skitfina firrar cronan ryggfenans främre fäste på jaggan ser lite högt ut i mina ögon fast jag har kanske fel...
        Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• Cronan
          Användare
          • July 2008
          • 907

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
          skitfina firrar cronan ryggfenans främre fäste på jaggan ser lite högt ut i mina ögon fast jag har kanske fel...
          Tackar. Tycker själv att många av mina jaggor har "höga" fästen på ryggfenan. Denna hane är en av bätre tror att bilden ljuger lite.

Kommentar

• Micke Jarhl
            Användare
            • April 2002
            • 2277

http://www.ciklid.org/artregister/ar...art.php?ID=466 kolla här visserligen vuxna djur men bröstfenan infästning så dra du en linje upp på ryggen där slutar ryggfenan

Kommentar

• RobinH
              Användare
              • August 2008
              • 2150

Ursprungligen postat av jinnarparen
              Tips till din svärmor: Hon kan ge sin kamera till dig i julklapp, det blev ju riktigt bra bilder och det vore synd om du inte fick ha kameran fler gånger.
              Tack så mycket

Ja jag ska hälsa henne det hehe.... hade varit gött att slippa betala för den dom e ju inte direkt billiga.
              Jag har fortfarande den här så det lär komma fler foto inom den närmsta tiden, det e ju faktiskt skit kul o foto när fotona blir bra även om många blir skit
              CA

Kommentar

• Cronan
                Användare
                • July 2008
                • 907

http://www.ciklid.org/artregister/ar...art.php?ID=466 kolla här visserligen vuxna djur men bröstfenan infästning så dra du en linje upp på ryggen där slutar ryggfenan
                Kanon tips ska titta efter direkt.

Kommentar

• RobinH
                  Användare
                  • August 2008
                  • 2150

Tack så mycket för kommentarerna...

Cronan: dina loiselli e inte så tokiga dom heller.
                  CA

Kommentar

• Cronan
                    Användare
                    • July 2008
                    • 907

Kollade upp det direkt hanen som var med på bild slutar ryggfenan vid bröstfenan. Dock blir den betydligt lägre 1,5cm innan och ser ut som en avsaknad på bild.Tror att den har börja växa ut nu när det börjar bli storlek på han. Dom andra som är mindre fäster den längre bak. Är det något dom växer i kapp eller? Om inte vad kan det beropå ?

Kommentar

• Cronan
                      Användare
                      • July 2008
                      • 907

Ursprungligen postat av RobinH
                      Tack så mycket för kommentarerna...

Cronan: dina loiselli e inte så tokiga dom heller.
                      Tack. Behåll kamran över jul och får du ingen behåll den längre Så vi förhoppningsviss får se hur det växer fram nya dovvii monster.

Kommentar

• Micke Jarhl
                        Användare
                        • April 2002
                        • 2277

Ursprungligen postat av Cronan
                        Kollade upp det direkt hanen som var med på bild slutar ryggfenan vid bröstfenan. Dock blir den betydligt lägre 1,5cm innan och ser ut som en avsaknad på bild.Tror att den har börja växa ut nu när det börjar bli storlek på han. Dom andra som är mindre fäster den längre bak. Är det något dom växer i kapp eller? Om inte vad kan det beropå ?
                        vet inte säkert vad det kan bero på vet bara att oftast blir det riktigt stora kullar av dom och då kan det säkert bli en del som inte är perfekta men det vet odlarna bättre än jag...vem vet kanske den kommer senare åxo med fiskens uppväxt

Kommentar

• Banderad
                          Användare
                          • February 2006
                          • 3479

Tonårsmamman igen.... Hoppas att jag kan skaffa lite fler CA-ciklider i januari, så variationen ökar lite från min sida.... Skickar med en svärdbärarhona som går som sällskap till mina Eliottilekpar med.

/Jocke

Kommentar

• jinnarparen
                            • April 2002
                            • 2670

Ursprungligen postat av Cronan
                            Någon form av missbildning, inavel, skada från det de var små, det kan bero på många olika saker.
                            Jag är tveksam till om det växer ikapp, det är ju hårdare fenstrålar där fram och skall de dessutom växa ända nerifrån fästet så är det lite mer tveksamt. Men jag är ingen expert på sånt.
                            Dock så har jag aldrig sett någon där det vuxit fram igen...kanske för att jag aldrig har haft tålamod att vänta på en sån fisk, den har "rensats" bort.
                            Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Cronan
                              Användare
                              • July 2008
                              • 907

Ursprungligen postat av jinnarparen
                              Någon form av missbildning, inavel, skada från det de var små, det kan bero på många olika saker.
                              Jag är tveksam till om det växer ikapp, det är ju hårdare fenstrålar där fram och skall de dessutom växa ända nerifrån fästet så är det lite mer tveksamt. Men jag är ingen expert på sånt.
                              Dock så har jag aldrig sett någon där det vuxit fram igen...kanske för att jag aldrig har haft tålamod att vänta på en sån fisk, den har "rensats" bort.
                              Tyvär är det alla 10 jaggor jag har väldigt konstigt . Har jäkligt svårt att göra mig av med dessa hanen är kanon på alla andra sätt.

Kommentar

• salmberg
                                Användare
                                • October 2007
                                • 830

Kanonbilder Cronan och Robin..
                                Kul att det går bra för dig med Eliottin Banderad.
                                För min del brukar det inte gå så bra med Thorichthysarterna..

Kommentar

Arbetssätt...