CA-bilder del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Kommentar
-
Tycker att det är riktigt roligt att se era nya firrar Jinnarparen och Micke.
Bara ös på med bilder..Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
kom tillbaka malawi janne
Godkväll är det bara ja som saknar malawi janne här på forumet det blir ju faktiskt rätt så trist utan honom här eller är det bara ja som tycker detKommentar
-
Kommentar
-
malavi janne kom tillbaka
godkväll är det bara jag som saknar legenden malavi janne på detta forum nån som vet var han tagit vägen hoppas man snart får se honom här igenKommentar
-
Kom hem igår natt med;
Amphilophus Margaritifer 'Honduras', 1 lekpar (fick till och med stenen med ägg med mig)
Cichlasoma Istlanum 'Rio Balsas' F1, 4 st
Thorichthys Maculipinnis (Ellioti) 'Rio Manso' F1, 2 par
Cichlasoma Salvini 'Rio Chacamax' F1, 2 hanar & 1 hona
Aequidens Coeruleopunctatus 'Rio Cascajal' F1, 6 st
Vieja Synspila 'Chiapas', 1 (troligt) par
Nandopsis Tetracanthus, 1 hane & 3 honor
Herichthys Bartoni 'Media luna' F2, 1 par
...och sen hade jag med mig ett stort lekpar Amphilophus Trimaculatum till Micke Jarhl, här fick jag lite yngel med mig också fast det dröjer ett tag innan man ser vad det blir de har varit frisimmande ett par dagar.
Den uppmärksamme ser att jag har fångstplats på de flesta. Det blev en hel del pratande med Thomas Tillmann på Hobby-zoo i Duisburg under tiden jag gick och valde fiskar.
Tydligen så åker han och en del kompisar iväg på fångstresor lite då och då, förra året var de t ex i Panama och nästa år skall de visst iväg till Mexico.
Vi kom även att diskutera varför de finns så dåligt med urval av centralamerikanska ciklider i Europa. En orsak till detta är att det inte finns någon exportör som exporterar fisk, mestadels beroende på att urvalet inte är så stort. Det finns ciklider och ungfödande tandkarpar som kan vara av intresse att exportera. Det fanns därför många olika varianter av svärdbärare och mollies också i butiken.
I sydamerika är det ciklider, malar och en massa tetror som är värda att exportera.
I malawi och tanganyikasjöarna är urvalet av ciklider otroligt stort och det har funnits exportörer där också som har verkat i många år.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Det var verkligen ett fint gäng fiskar du fick med dig hem. Går dessa i samma akvarium eller är de uppdelade?Kommentar
-
Fast jag har fått ett litet problem, de små trimaculatumen går i samma kar. Gör jag inget så kommer de att bita ihjäl de nykläckta då de ser dem om mat.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
Kommentar