Sjukt vacker hona
CA-bilder del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Ja dom e lika gammla. honan är 12cm och hanen 20cm, vet faktiskt inte riktigt om honan alltid blir mindre eller det beror på att dom lägger sin energi på lek istället för att växa, dom lekte dagen efter dessa foto togs igen fast dom hade nyfrisimande yngel? värre än Zebracikliden hehe....CAKommentar
-
-
-
Kommentar
-
Hur pass mycket "glittrar" hanen?
Ser att han ser ut att vara täckt av iriserande fjäll på kroppen, under sidolinjen. Det är tyvärr oftast svårt att få med det bra på bild.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Kommentar
-
Ja jag lyckades hyffsat bra tycker jag,han "glittrar" rätt så mycket men det förstärks lite beroende på vinkel och ljus. en mycket vacker fisk i mitt tyckeCAKommentar
-
Just nu har jag 3 par i storleksklassen runt 20cm på hanarna i mitt 600 kar och det funkar kanon trot eller ej
Midashane:
Rivulatushane:
Motaguensehane:
Kommentar
-
Några foto på mina Bifasciata "rio aqua dulce" ungfiskar.
Dom har hunnit bli 6månader nu och börjar visa lite färger mer eller mindre!
Jag har behållt dom finaste 6st från kullen jag drog upp och jag tror det är 4hanar och 2 honor, den dominante av dessa 6 är ca 14cm och har inte något riktigt imponerande utseende, men däremot en av dom minsta 11cm verkar mer lovande trots att han blir hunsad av dom andra större.
på fotona ser man skillnaden mellan den dominanta och den lilla hanen.
Tänkte att jag ska flytta dom störst hanarna som inte har så fina färger och låta den lilla gå kvar med dom troliga honorna och se vad det blir av honom.
1. dominante och den lille
2. lille
3. dominanteSenast redigerad av RobinH; 16 April 2010, 00:06.CAKommentar
-
-
Snygga Robin. De varierar mycket i färgen. Ska själv göra mig av med 6-8 fiskar så att jag får plats med ett framtida Bifasciatapar..Kommentar
-
Färgen på den lille hanen ser ju mycket lovande ut, den påminner lite om en chacamax.
För egen del så skulle jag vilja få det gröna och ljusblå som min store hane visar att bli mer framträdande.
Tänk om man kunde ha 10 års tålamod och börja urvalsodla.......Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Kommentar
Kommentar