CA-bilder del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ja det stämer. Nej inget specielt hon får samma kost som alla mina andra fiskar försöker variera så mycket som möjligt. Men både hon och hanen är väldigt dåliga på att ta levande föda. Vet ej om det är något som de flesta loisellei är då jag upplever dom som en ganksa slö artKommentar
-
-
Kommentar
-
Och du är säker på att de inte bara smyger på bytena? Ser ju lite slött ut ibland, speciellt om nån annan är mer på och glufsar i bytena direkt
Jag gillar den där eftertänksamheten, om det nu är den du ser. Det är fascinerande då fiskarna ser ut att ha en plan och inte bara simmar runt som galna så det smäller i rutorna. Jaggor kan ha riktigt långa och utstuderade jakter om bytena ger dem rejält med motstånd. Jag har sett ett stim sorgmanteltetror visa upp lekbeteende pga att jaggorna som gick i samma kar inte fick tag på dem och istället började smyga runt bland inredningen, och alltså fick bytesfiskarna att känna sig trygga. Sedan försvann de en efter en...Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Mina Parachromis loiselle har då inte haft några problem med att äta levande foder, jag hade mina tillsammans med ett litet stim Brachychalcinus orbicularis och det är ju en tetra med hög kroppsform så dem kunde inte svälja dem utan jag tror att dem helt enkelt slet dem i stycken. Jag såg dock aldrig detta utan jag hittade rester av dem på morgonen 5 st hann dem sätta i sig innan jag flyttade på dem.Kommentar
-
Jag har inte forskat på loisellei men hela parachromissläktet sätter nog i sig fisk då tillfälle ges, men kanske loisellei går lite mer åt allätarhållet? Tittar man på munnen så ser det ut så, den skjuts inte ut lika mycket och är inte lika stor förhållande till kroppen jämfört med de större arterna i släktet.
Och du är säker på att de inte bara smyger på bytena? Ser ju lite slött ut ibland, speciellt om nån annan är mer på och glufsar i bytena direkt
Jag gillar den där eftertänksamheten, om det nu är den du ser. Det är fascinerande då fiskarna ser ut att ha en plan och inte bara simmar runt som galna så det smäller i rutorna. Jaggor kan ha riktigt långa och utstuderade jakter om bytena ger dem rejält med motstånd. Jag har sett ett stim sorgmanteltetror visa upp lekbeteende pga att jaggorna som gick i samma kar inte fick tag på dem och istället började smyga runt bland inredningen, och alltså fick bytesfiskarna att känna sig trygga. Sedan försvann de en efter en...Kommentar
-
Tyvär inte. Är knapt intresserade av levande om man bort ser från mask och riktigt små yngel. Men fina är det dom iaf. Men det loisellei inte har tar jaggorna igen. Var f-n rädd att dom skulle smälla rutorna igår välte en stor rot som jag trodde var omöjlig för dom att flytta igår när det bjöds på levande.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Kommentar
-
Fördelen med att ha veijor som leker konstant dessutom blir det ganska många yngel per lek Tycker det är väldigt intresant att studera dom när man matar med levande känns som det är då dom kommer till rätta. Och några bilder på mina nyinförskaffade Texas ciklider. Köpte 4st idag storleken på dom mellan 4-6cm skulle jag gissa på.(Passade på att lägga in en bild på min favorit veija när jag ändå var igång)
[ATTACH]24398[/ATTACH]
[ATTACH]24399[/ATTACH]
[ATTACH]24400[/ATTACH]
[ATTACH]24401[/ATTACH]
Köpte du texascikliderna i sandby eller?CAKommentar
-
Kommentar
-
Fördelen med att ha veijor som leker konstant dessutom blir det ganska många yngel per lek Tycker det är väldigt intresant att studera dom när man matar med levande känns som det är då dom kommer till rätta. Och några bilder på mina nyinförskaffade Texas ciklider. Köpte 4st idag storleken på dom mellan 4-6cm skulle jag gissa på.(Passade på att lägga in en bild på min favorit veija när jag ändå var igång)
Viejan påminner extremt mycket om ett gäng bifasciata jag hade för några år sedan. Ska gräva fram nån bild. De lekte eller parade aldrig ut men det här är hanen tror jag.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
Kommentar