CA-bilder del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dezplay
    Användare
    • September 2008
    • 235

Jag får se hur jag gör... just nu har jag fått dela av 2meters karet med en plastskiva. Dom är fan i nådiga mot nått dessa juveler haha har iofs ett 30liters kar över, men de är nog i minsta laget att dra upp ett gäng i...

Kommentar

• Micke Jarhl
      Användare
      • April 2002
      • 2277

Ursprungligen postat av dezplay
      Jag får se hur jag gör... just nu har jag fått dela av 2meters karet med en plastskiva. Dom är fan i nådiga mot nått dessa juveler haha har iofs ett 30liters kar över, men de är nog i minsta laget att dra upp ett gäng i...
      när mina lekte tog dom 2 m sen hade resten en 0,5 m simma på såg inte så kul ut de är grymt vassa vid lek + att nu har du frisimmande yngel dessutom det fick aldrig jag då tror jag de är ännu värre med att beskydda de små...
      Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• Banderad
        Användare
        • February 2006
        • 3479

Lite film igen då...

/Jocke

Kommentar

• dezplay
          Användare
          • September 2008
          • 235

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
          när mina lekte tog dom 2 m sen hade resten en 0,5 m simma på såg inte så kul ut de är grymt vassa vid lek + att nu har du frisimmande yngel dessutom det fick aldrig jag då tror jag de är ännu värre med att beskydda de små...
          Jasså fick du aldrig frisimmande yngel? kan det ha med ålder på dom att göra eller? för du hade ett större/äldre par va? för detta är faktiskt inte yngel från första leken för typ 3 veckor sen. Dom blev uppätna. Men så lekte dom 2 veckor senare igen, och en jävla massa mer yngel denna gången. Verkade bara som dom prova på å blev av med oskulden förra gången för då mögla de flesta äggen.

Kommentar

• dezplay
            Användare
            • September 2008
            • 235

Ursprungligen postat av Banderad
            Lite film igen då...

/Jocke
            Multispinosorna är de fart på! de va likadant när jag hade sånna Men värre växtätare får man leta efter.

Kommentar

• Banderad
              Användare
              • February 2006
              • 3479

Multispinosorna är de fart på! de va likadant när jag hade sånna Men värre växtätare får man leta efter.
              Jo, roliga fiskar. Alltid först på maten.

/Jocke

Kommentar

• DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

Härlig film. Karet var också snyggt. Det ser förhållandevis högt ut, stämmer det eller blir man lurad av filmen?
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Banderad
                  Användare
                  • February 2006
                  • 3479

Ursprungligen postat av DRE
                  Härlig film. Karet var också snyggt. Det ser förhållandevis högt ut, stämmer det eller blir man lurad av filmen?
                  Fiskarna är mindre än de flesta andra CA-ciklider du ser i tråden. Loisellihannen är störst på sina mäktiga 12cm... Det kanske kan lura lite. Det är ett vanligt 540-liters så det är 60 högt och 60 djupt.

/Jocke

Kommentar

• DaRe
                    NCS Medlem
                    • September 2009
                    • 22830

Snyggt var det i alla fall.
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Banderad
                      Användare
                      • February 2006
                      • 3479

Ursprungligen postat av DRE
                      Snyggt var det i alla fall.
                      Det tackar jag för!

/Jocke

Kommentar

• Lundensis
                        Användare
                        • March 2004
                        • 2262

Jasså fick du aldrig frisimmande yngel? kan det ha med ålder på dom att göra eller? för du hade ett större/äldre par va? för detta är faktiskt inte yngel från första leken för typ 3 veckor sen. Dom blev uppätna. Men så lekte dom 2 veckor senare igen, och en jävla massa mer yngel denna gången. Verkade bara som dom prova på å blev av med oskulden förra gången för då mögla de flesta äggen.
                        De är rätt bra på att spruta ur sig yngel.

Kommentar

• Mr Green
                          Användare
                          • May 2005
                          • 39

Hallå!

Efter massa dreglande i denna tråd så har man trillat in på CA igen..

Var nyss o köpte Jinnarps gamla Doovi par o 1 par rejäla Labiatum(stavas så)

Ska försöka ta lite bilder till kommande helg!

Cya!
                          Ägare till ett CA 960 kar!

Kommentar

• RobinH
                            Användare
                            • August 2008
                            • 2150

Ursprungligen postat av Mr Green
                            Hallå!

Cya!
                            Grattis till Kanon fina Dovii, hade jag haft större kar så hade jag köpt dom för längesedan men jag får nöja mig med deras avkomma som inte är riktigt lika gigantiska hehe, mätte dom igår då jag fångade upp dom och flyttade dom till ett större kar och hanen hade växt 2,5cm sen jag köpte dom för ca 2månader sedan han e nu 22,5cm och honan 17cm

Lycka till med dom..
                            CA

Kommentar

• FI
                              Användare
                              • August 2002
                              • 3743

Ursprungligen postat av Mr Green
                              Hallå!

Cya!
                              Tjenare! Dig känner jag igen, kul att du har hittat till CA igen. Skoj att du snappade upp de där snyggingarna också, framtiden för coola doviibilder på forumet är härmed säkrad
                              Själv tog jag ett par års paus från ciklider men sitter nu med jaggor igen, en grupp från tjeckien som inhandlades sensommaren 2009, väldigt långsamväxande men lika härligt beteende som tidigare monster.
                              Fredrik Isaksson
                              Bildarkivet

Kommentar

• jarinen
                                Användare
                                • April 2003
                                • 1888

Ett par bilder som nätt o jämnt kan postas, kameran gillar inte läget.

Vieja Zonata

Vieja Bifasciatum "Rio chacamax" chacamaxens urfader i sverige .

Amphilophus rostratus

Mvh Jari

Kommentar

Arbetssätt...