CA-bilder del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lundensis
    Användare
    • March 2004
    • 2262

Ursprungligen postat av Banderad
    Hej på er

Eftersom det finns så många skarpa bilder på stora fiskar i den här tråden bidrar jag med lite mindre skarpa bilder på små fiskar så att det blir lite variation....

Bilderna föreställer mina Eliottiyngel (eller snarare ungfiskar nu). Jag har faktiskt börjat se lite partendenser. Några av dem visar riktigt fina färger redan och har nog potential att bli riktiga praktexemplar. Tyvärr framgår inte riktigt det på bilderna (skyller fortfarande på usel kamera + fotograf).

/Jocke
    Grymt snygga! Är inte de ganska lika aureus?

Kommentar

• Banderad
      Användare
      • February 2006
      • 3479

Har aldrig haft aurerus men detta är eliotti (maculipinnis). Här är en bild på föräldraparet. Det är för övrigt samma par som jag visat bilder/filmer på tidigare. I mitt 222-liters går det 2 lekande par samt 2 singelhonor.

/Jocke

Kommentar

• Lundensis
        Användare
        • March 2004
        • 2262

Har aldrig haft aurerus men detta är eliotti (maculipinnis). Här är en bild på föräldraparet. Det är för övrigt samma par som jag visat bilder/filmer på tidigare. I mitt 222-liters går det 2 lekande par samt 2 singelhonor.

/Jocke
        Snygga! Här är en bild på ett aureuspar.

Kommentar

• Banderad
          Användare
          • February 2006
          • 3479

Ursprungligen postat av Lundensis
          http://www.akvaryum.com/FORUM/dosyal...6_043041_2.jpg
          Grymt snygga med det blåa på bakre delen av kroppen. Har för mig att Imazo hade Aurerus för några veckor sedan på deras lista. Funderade lite på dem då... Jag gillar Thorichthysarterna starkt. Det lär nog bli en art från detta släkte/CA kar (om inte de andra invånarna är allt för aggro).

/Jocke

Kommentar

• Banderad
            Användare
            • February 2006
            • 3479

När jag kom ner i lokalen för att kolla läget för 5 minuter sedan såg jag att mina eliotti"yngel" har lekt. De små liven börjar onekligen växa upp....

/Jocke

Kommentar

• Cronan
              Användare
              • July 2008
              • 907

När jag kom ner i lokalen för att kolla läget för 5 minuter sedan såg jag att mina eliotti"yngel" har lekt. De små liven börjar onekligen växa upp....

/Jocke
              Grattis alltid roligt när man får tillökning.

Kommentar

• Banderad
                Användare
                • February 2006
                • 3479

Ursprungligen postat av Cronan
                Grattis alltid roligt när man får tillökning.
                Tack, men inget som kommer att sparas. Jag har två par som leker i det riktiga eliottikaret varje månad. Så av 10 kullar sparar jag högst en halv....

/Jocke

Kommentar

• Cronan
                  Användare
                  • July 2008
                  • 907

Tack, men inget som kommer att sparas. Jag har två par som leker i det riktiga eliottikaret varje månad. Så av 10 kullar sparar jag högst en halv....

/Jocke
                  Gratis foder iaf. Håller precis på att dra upp c.a 300 veija yngel som ska bli mat. Klart det blir en del jobb med vattenbyten varje dag men betydligt billgare än att gå och köpa levande föda.

Kommentar

• Banderad
                    Användare
                    • February 2006
                    • 3479

Ja, det har du rätt i. Kanske ingen dum idé...

/Jocke

Kommentar

• jinnarparen
                      • April 2002
                      • 2670

http://www.akvaryum.com/FORUM/dosyal...6_043041_2.jpg

Är det verkligen aureus?
                      Om det är aureus, vad är det då som skiljer de från ellioti?

Jag har själv ett elliotipar och har funderat på aureus också, men är de så lika så får det bli något annat istället. Vanliga eldbukar med rejält med rött hade gärna fått bosätta sig härhemma
                      Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Banderad
                        Användare
                        • February 2006
                        • 3479

Ursprungligen postat av jinnarparen
                        Är det verkligen aureus?

Jag har själv ett elliotipar och har funderat på aureus också, men är de så lika så får det bli något annat istället. Vanliga eldbukar med rejält med rött hade gärna fått bosätta sig härhemma
                        Jag funderade på det med. Är det inte mer gult i Aurerus? Jag har iof bara sett dem i akvarieböcker och bilderna där kan ju vara missvisande. Fina eldbukar är jag också ute efter....

/Jocke

Kommentar

• glasblåsaren
                          Användare
                          • August 2008
                          • 81

Jag funderade på det med. Är det inte mer gult i Aurerus? Jag har iof bara sett dem i akvarieböcker och bilderna där kan ju vara missvisande. Fina eldbukar är jag också ute efter....

/Jocke
                          Hur som helst är dom jäkligt snygga har själv lust att dra igång ett ca kar med små centralare körde sådana innan men det var ett bra tag sedan

Kommentar

• Lundensis
                            Användare
                            • March 2004
                            • 2262

/Jocke
                            Trevligt med barnbarn. Då kan du ju sälja dessa två nyblivna föräldrar lite dyrare eftersom de är ett lekpar.

Kommentar

• Lundensis
                              Användare
                              • March 2004
                              • 2262

Ursprungligen postat av jinnarparen
                              Är det verkligen aureus?

Jag blev själv lite konfunderad eftersom jag själv har haft vildfångade aureus. Åtminstone köpte jag dem som aureus av Lasse i Sandby. Här är en bild från fishbase:

Kommentar

• cichlids4fun
                                NCS Medlem
                                • April 2002
                                • 3111

Jag blev själv lite konfunderad eftersom jag själv har haft vildfångade aureus. Åtminstone köpte jag dem som aureus av Lasse i Sandby. Här är en bild från fishbase:

http://www.fishbase.se/Summary/speci...s&lang=English
                                om man då gör samma sak och kollar fishbase på elliotti, så är ju jockes klockrena elliotti eller?

jag har sålt dem till jocke (Banderad) och i min tur köpt dem av Jocke (beast) så jag går i god för dem
                                Mvh
                                Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

Arbetssätt...