Skulle gissa att de mindre är cirka 6-7cm och de lite större är 10-11cm. Så fort jag byggt klart akvarierumet ska dom få gå i ett eget kar. Tänkte ha 3 st lek par i ett 300l borde gå bra tror jag iaf. De kan va ganska tuffa mot varandra en av hanarna hade tog livet av en hona härom dagen.
CA-bilder del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Synd, motaguense är extremt ovanliga i Norden (samt även i Tyskland fick jag höra när jag var där) och ett par som får fram yngel är än mera ovanligt.
Så jag hade nog satsat på ett litet 30 l kar om jag varit du.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Kanske får göra de då ifall dom är så himla sällsynta Var de ingen annan här på forumet som köpte av beasts kull? För han hade ju en hel del av dom?Kommentar
-
Beast hade ju också väldeliga problem med sitt par innan han fick yngel, att dina nu ynglar av sig tyder på att det inte är helt hopplöst med motaguensena.
Som det ser ut just nu är jag väldigt sugen på att ta hand om någraSenast redigerad av jinnarparen; 12 December 2009, 17:58.Åter till CA
-
[QUOTE=Cronan;795054]Skulle ta ett par bilder på jaggorna idag men de var ej sugna på att vara med på bild efter jag flyttat 2 st till det kar det är tänkt dom ska gå i . Däremot var mina T meeki riktigt igång nu i kväll. Fick även en bild på V.Fenestra med bara lite kvar av lekdräkten.
QUOTE]
Riktiga praktex till Eldbukar!!
Var själv på jägers zoo i måndags för att titta på det fina Texasciklidparet.
Tyvärr var det någon som redan bokat och betalt, annars så hade de gått i Genarp nu, jag blev helsåld på dem.
Det gick ett eldbukspar där också, bra storlek, bra sammanhållning, men tyvärr alldels för bleka färger. Men om man kan stå ut med lite blekare färger så kan jag rekommendera dem, de var fina för övrigt.Åter till CA
-
Jag har 3st kvar 1 hanne och 2 honor tror jag men de är bara 8-10cm så det lär nog dröja lite innan de visar lekintresse........Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
Tyvärr var det någon som redan bokat och betalt, annars så hade de gått i Genarp nu, jag blev helsåld på dem.
Det gick ett eldbukspar där också, bra storlek, bra sammanhållning, men tyvärr alldels för bleka färger. Men om man kan stå ut med lite blekare färger så kan jag rekommendera dem, de var fina för övrigt.[/QUOTE]
Tackar. Skulle nog höra om Texascikliderna har varit bokade hur länge som helst verkar inte som någon kommer och hämtar dom. Var där för två dagar sen och då var dom kvar.Kommentar
-
Det gick ett eldbukspar där också, bra storlek, bra sammanhållning, men tyvärr alldels för bleka färger. Men om man kan stå ut med lite blekare färger så kan jag rekommendera dem, de var fina för övrigt.
Angående texascikliderna: Den som hade köpt dem skulle göra ordning ett kar först innan han/hon kunde ta dem.
Personligen hade jag gärna köpt dem, de hade passat fint i min 3m balja.
De har allt som jag vill ha på en texas; fina färger, massiv kropp, rejäl storlek och så verkar de vara väldigt lugna också...undrar om man kan bjuda över trots att de är sålda?
Det jag också funderar på är hur förre ägaren har lyckats få de till att bli så stora, själv har jag aldrig lyckats få dem större än 17-18 cm. De är ju stora utan att vara feta.Åter till CA
-
Det gick ett eldbukspar där också, bra storlek, bra sammanhållning, men tyvärr alldels för bleka färger. Men om man kan stå ut med lite blekare färger så kan jag rekommendera dem, de var fina för övrigt.[/QUOTE]
Ja jag sa ju att dom va riktiga kanon ex.. Har aldrig sett så fina Texas förr.CAKommentar
-
Hej på er
Eftersom det finns så många skarpa bilder på stora fiskar i den här tråden bidrar jag med lite mindre skarpa bilder på små fiskar så att det blir lite variation....
Bilderna föreställer mina Eliottiyngel (eller snarare ungfiskar nu). Jag har faktiskt börjat se lite partendenser. Några av dem visar riktigt fina färger redan och har nog potential att bli riktiga praktexemplar. Tyvärr framgår inte riktigt det på bilderna (skyller fortfarande på usel kamera + fotograf).
/JockeKommentar
-
Snyggingar!
Det förvånar mig dock att så många kar som uppvisas har grus istället för sand...någon speciell anledning till detta?Kommentar
-
/JockeKommentar
-
Ok.
Jag trodde det hade att göra med att de inte skulle flytta så mycket sand.
Skummar igenom CA med intresse mellan varven.Kommentar
-
Mina eliotti gräver nästan inget alls faktiskt. Enda gången är egentligen när de gräver en grop för nykläckta larver, och de använder med glädje samma grop vid lek efter lek.
Sedan är mitt "grova" grus så pass fint, så alla CA-ciklider kan flytta det lika lätt som sand. Jag har iof inga stora ännu, vi får se hur det fungerar under våren när jag skaffar fler arter...
/JockeKommentar
Kommentar