CA-bilder del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • salmberg
    Användare
    • October 2007
    • 830

Pearsei i lekfärger

Kommentar

• salmberg
      Användare
      • October 2007
      • 830

En bild på loiselleihanen.

Kommentar

• RobinH
        Användare
        • August 2008
        • 2150

Ursprungligen postat av salmberg
        Pearsei i lekfärger
        Tack för titten igår, det va kul att se hur du har det! kanon fina fiskar..
        CA

Kommentar

• salmberg
          Användare
          • October 2007
          • 830

Ursprungligen postat av RobinH
          Tack för titten igår, det va kul att se hur du har det! kanon fina fiskar..
          Tackar tackar..
          Köpte ett bocourtipar i Sandby i Lördags. Jinnarparens gamla par.
          Här är en bild på hanen.Man blir som ett litet barn när man får hem nya fiskar...

Kommentar

• Micke Jarhl
            Användare
            • April 2002
            • 2277

stabila firrar Rikard
            Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• Sebastian
              Användare
              • January 2009
              • 204

Riktigt fin bocourti Salmberg

Kommentar

• RobinH
                Användare
                • August 2008
                • 2150

Dovii hanen har börjat färga ut lite bättre nu

1 och 2 .Dovii hane

3. Dovii hona

4. Bifasciata "Rio Aqua Dulce" yngel ca 3.5-4cm, börjar få lite färg dom oxå.
                CA

Kommentar

• jinnarparen
                  • April 2002
                  • 2670

Dovii hanen har börjat färga ut lite bättre nu

1 och 2 .Dovii hane

3. Dovii hona

4. Bifasciata "Rio Aqua Dulce" yngel ca 3.5-4cm, börjar få lite färg dom oxå.
                  Hmm, nu börjar jag sakna mina dovii....

Bifasciatorna ser ju hel klart lovande ut, jag måste titta lite närmre på de jag har. Slänger i mat o byter vatten det är väl den uppmärksamhet de får just nu
                  Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• RobinH
                    Användare
                    • August 2008
                    • 2150

Ursprungligen postat av jinnarparen
                    Hmm, nu börjar jag sakna mina dovii....

Bifasciatorna ser ju hel klart lovande ut, jag måste titta lite närmre på de jag har. Slänger i mat o byter vatten det är väl den uppmärksamhet de får just nu
                    Hehe ja Doviina e ju bara så härliga att sitta och kolla på när dom gräver och hanen visar upp sig för honan (tror på lek snart) osv...

Bifasciatorna börjar bli fina, några har blivit helt röda på fenorna oxå.
                    såg att det blev konstigt starkt ljus från dom fotona på bifasciatorna allt ser ju lite blåaktigt ut.. men men det e ju inget fototävlings foto direkt..
                    CA

Kommentar

• jinnarparen
                      • April 2002
                      • 2670

Hehe ja Doviina e ju bara så härliga att sitta och kolla på när dom gräver och hanen visar upp sig för honan (tror på lek snart) osv...

Bifasciatorna börjar bli fina, några har blivit helt röda på fenorna oxå.
                      såg att det blev konstigt starkt ljus från dom fotona på bifasciatorna allt ser ju lite blåaktigt ut.. men men det e ju inget fototävlings foto direkt..
                      De är när de har lekt och går med yngel som det roliga börjar...kanske inte för de andra fiskarna i karet

aha, så de var inte riktigt så blå som bilden visar, hag har ju bara glödlampsbelysning till mina och det ljuset framhäver ju inga färger direkt
                      Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• RobinH
                        Användare
                        • August 2008
                        • 2150

Ursprungligen postat av jinnarparen
                        De är när de har lekt och går med yngel som det roliga börjar...kanske inte för de andra fiskarna i karet

aha, så de var inte riktigt så blå som bilden visar, hag har ju bara glödlampsbelysning till mina och det ljuset framhäver ju inga färger direkt
                        Dom går själv förrutom några ancistrus malar så det blir inga problem..

Blåa e dom men som du ser så e till ocm med roten blåaktig på fotot hehe konstigt..
                        CA

Kommentar

• dezplay
                          Användare
                          • September 2008
                          • 235

Loiselleihona med massa yngel, hanen är förövrigt totalt utmobbad... han får gömma sig bakom krukan hehe...

Fenestratahona med ägg som håller på å bli larver.. förövrigt världens fulaste lekdräkt både på honan å hannen:

Och Motaguense paret som alla ägg möglade trodde jag, men idag såg jag massa sprattlande små typer:

Såååå det blir spännande när alla har frisimmande yngel om några dar hehe

Kommentar

• JockeB
                            Användare
                            • May 2004
                            • 2964

Ursprungligen postat av dezplay
                            Loiselleihona med massa yngel, hanen är förövrigt totalt utmobbad... han får gömma sig bakom krukan hehe...

Fenestratahona med ägg som håller på å bli larver.. förövrigt världens fulaste lekdräkt både på honan å hannen:

Och Motaguense paret som alla ägg möglade trodde jag, men idag såg jag massa sprattlande små typer:

Såååå det blir spännande när alla har frisimmande yngel om några dar hehe
                            Grattis till alla lekar, framförallt Motaguensen
                            Mvh Jocke
                            Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• Micke Jarhl
                              Användare
                              • April 2002
                              • 2277

Mina jaggor lekte nu igår kväll...mega kaka av rom tror faktiskt den nya hanen var med på ett hörn han hade genitalen ute och stridsyxan uppgrävd hihi..vi får se hur det går sen är istlanum åxo på G höll på för fullt med förbereda lek putsar gräver... mina cubaner har det tufft får kanske sälja dom ändå vi får se(lite för små i gänget)...man har trimac yngel i det lilla karet nu...
                              Senast redigerad av Micke Jarhl; 11 December 2009, 14:13.
                              Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• dezplay
                                Användare
                                • September 2008
                                • 235

Ursprungligen postat av Beast
                                Grattis till alla lekar, framförallt Motaguensen

Hehe, tack tack =)

Kommentar

Arbetssätt...