CA-bilder del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Tror nog att Beast kan berätta en skröna om det med.
Här hemma är det också honan som står för aggressionerna, hon bråkar med hanen som måste försvara sig. När han då är betydligt större och med betydligt vassare tänder så blir det hon som ser ut att ha varit med munnen i en köttkvarn efter att de har lekt ryska posten (och de kör med kyss hela tiden).Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Är det V.maculicauda på bilden eller är jag helt ute och cyklar. Sålde själv av två par förra veckan och behöll det mest aggresiva paret. Har nog inte varit med om en fisk som producerar yngel så ofta som dessa är värre än sebra cikliderna. Kanon när man har jaggor på uppväxt.
Har haft maculicauda vid 2 tillfällen, sista gången dock bara under ett knappt år.
Men då jag hade de först så upplevde jag dem mer som säsongslekare. På våren så lekte de några gånger, resten av året så var det iskallt de emellan. De uppförde sig som om den andre inte existerade.Åter till CA
-
Det är nog regel när det gäller dovii. Det är damerna som står för de värsta aggressionerna.
Här hemma är det också honan som står för aggressionerna, hon bråkar med hanen som måste försvara sig. När han då är betydligt större och med betydligt vassare tänder så blir det hon som ser ut att ha varit med munnen i en köttkvarn efter att de har lekt ryska posten (och de kör med kyss hela tiden).
Dom kommer väl från dig från början?CAKommentar
-
Det är V Fenestrata på bilden.
Har haft maculicauda vid 2 tillfällen, sista gången dock bara under ett knappt år.
Men då jag hade de först så upplevde jag dem mer som säsongslekare. På våren så lekte de några gånger, resten av året så var det iskallt de emellan. De uppförde sig som om den andre inte existerade.Kommentar
-
Det är nog regel när det gäller dovii. Det är damerna som står för de värsta aggressionerna.
Här hemma är det också honan som står för aggressionerna, hon bråkar med hanen som måste försvara sig. När han då är betydligt större och med betydligt vassare tänder så blir det hon som ser ut att ha varit med munnen i en köttkvarn efter att de har lekt ryska posten (och de kör med kyss hela tiden).Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Gäller detta samtliga arter i Parachromis släktet ser samma betende med mina P.loiselle och tycker även att jag börjar se det hos jaggorna med att det är honorna som bjuder upp till kamp. Kan det va så att hon testar hanens styrka för att sig om han är värd att leka med. För innan lek är min P.loiselle hona väldigt tuff mot hanen. Rev upp sår kring munen på han sist innan dom satte igång och lekte.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Gäller detta samtliga arter i Parachromis släktet ser samma betende med mina P.loiselle och tycker även att jag börjar se det hos jaggorna med att det är honorna som bjuder upp till kamp. Kan det va så att hon testar hanens styrka för att sig om han är värd att leka med. För innan lek är min P.loiselle hona väldigt tuff mot hanen. Rev upp sår kring munen på han sist innan dom satte igång och lekte.
Dock så är det väl bara doviihonorna som bjuder upp till vild latinodans.
De andra brukar väl bjuda upp till slow fox eller något liknande.
Då Beast ännu inte svarat så kan jag väl nämna att hans hane fann för gott att fly fältet helt och hållet när honan ville dansa. Han hoppade ur karet istället....Åter till CA
-
De par av de olika arterna som jag haft (och jag har haft alla) så har det varit honan som bjudit upp till dans inför varje lek.
Dock så är det väl bara doviihonorna som bjuder upp till vild latinodans.
De andra brukar väl bjuda upp till slow fox eller något liknande.
Då Beast ännu inte svarat så kan jag väl nämna att hans hane fann för gott att fly fältet helt och hållet när honan ville dansa. Han hoppade ur karet istället....Kommentar
-
Kommentar
Kommentar