CA-bilder del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cronan
    Användare
    • July 2008
    • 907

Ursprungligen postat av RobinH
    Tack. Ja jag har skaffat en del nya arter på sista tiden men nu får det vara stopp hoppas jag hehe. jag ska göra mig av med några för att bara ha 5st arter som jag behåller ett tag.
    Funkar tills man går in i fel affär vid fel tillfälle. Nackdelen med CA-träsket är att en ny art brukar även betydda en art bort eller nytt kar. För min del brukar det bli nya kar istället . Blir väldigt dyr fisk när man köper ny

Kommentar

• jinnarparen
      • April 2002
      • 2670

Ja jag hoppas på det, dom kommer rätt så bra överens
      Den lilla (honan) är en pina för alla fiskar i karet utom Bifasciata hanen, han e tvärtom aggresiv mot dovii hanen därför ska jag göra mig av med Bifasciatorna och ha doviina för sig själv i 540l karet..
      Det är nog regel när det gäller dovii. Det är damerna som står för de värsta aggressionerna.
      Tror nog att Beast kan berätta en skröna om det med.

Här hemma är det också honan som står för aggressionerna, hon bråkar med hanen som måste försvara sig. När han då är betydligt större och med betydligt vassare tänder så blir det hon som ser ut att ha varit med munnen i en köttkvarn efter att de har lekt ryska posten (och de kör med kyss hela tiden).
      Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• jinnarparen
        • April 2002
        • 2670

Ursprungligen postat av Cronan
        Är det V.maculicauda på bilden eller är jag helt ute och cyklar. Sålde själv av två par förra veckan och behöll det mest aggresiva paret. Har nog inte varit med om en fisk som producerar yngel så ofta som dessa är värre än sebra cikliderna. Kanon när man har jaggor på uppväxt.
        Det är V Fenestrata på bilden.
        Har haft maculicauda vid 2 tillfällen, sista gången dock bara under ett knappt år.
        Men då jag hade de först så upplevde jag dem mer som säsongslekare. På våren så lekte de några gånger, resten av året så var det iskallt de emellan. De uppförde sig som om den andre inte existerade.
        Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• RobinH
          Användare
          • August 2008
          • 2150

Ursprungligen postat av jinnarparen
          Det är nog regel när det gäller dovii. Det är damerna som står för de värsta aggressionerna.

Här hemma är det också honan som står för aggressionerna, hon bråkar med hanen som måste försvara sig. När han då är betydligt större och med betydligt vassare tänder så blir det hon som ser ut att ha varit med munnen i en köttkvarn efter att de har lekt ryska posten (och de kör med kyss hela tiden).
          Ja då låter det lovande att det är en hona...

Dom kommer väl från dig från början?
          CA

Kommentar

• Cronan
            Användare
            • July 2008
            • 907

Det är V Fenestrata på bilden.
            Har haft maculicauda vid 2 tillfällen, sista gången dock bara under ett knappt år.
            Men då jag hade de först så upplevde jag dem mer som säsongslekare. På våren så lekte de några gånger, resten av året så var det iskallt de emellan. De uppförde sig som om den andre inte existerade.
            Då var jag ute och cyklade Såg nästan ut som mina maculicauda precis inna dom slår om till lekdräkten. Tyvär är dom inte likra vackra när dom har lekdräkten så jag hoppas dom lungnar ner sig lite med lekandet.

Kommentar

• Cronan
              Användare
              • July 2008
              • 907

Gäller detta samtliga arter i Parachromis släktet ser samma betende med mina P.loiselle och tycker även att jag börjar se det hos jaggorna med att det är honorna som bjuder upp till kamp. Kan det va så att hon testar hanens styrka för att sig om han är värd att leka med. För innan lek är min P.loiselle hona väldigt tuff mot hanen. Rev upp sår kring munen på han sist innan dom satte igång och lekte.

Kommentar

• RobinH
                Användare
                • August 2008
                • 2150

Då var jag ute och cyklade Såg nästan ut som mina maculicauda precis inna dom slår om till lekdräkten. Tyvär är dom inte likra vackra när dom har lekdräkten så jag hoppas dom lungnar ner sig lite med lekandet.
                E du säker på att det e maculicauda du har?
                CA

Kommentar

• Cronan
                  Användare
                  • July 2008
                  • 907

E du säker på att det e maculicauda du har?
                  Yes helt säker. Som sagt när det inte är lek på gång så har dom en annan färgtekning.

Kommentar

• RobinH
                    Användare
                    • August 2008
                    • 2150

Yes helt säker. Som sagt när det inte är lek på gång så har dom en annan färgtekning.
                    Okej..
                    CA

Kommentar

• dezplay
                      Användare
                      • September 2008
                      • 235

Gäller detta samtliga arter i Parachromis släktet ser samma betende med mina P.loiselle och tycker även att jag börjar se det hos jaggorna med att det är honorna som bjuder upp till kamp. Kan det va så att hon testar hanens styrka för att sig om han är värd att leka med. För innan lek är min P.loiselle hona väldigt tuff mot hanen. Rev upp sår kring munen på han sist innan dom satte igång och lekte.
                      Så är det inte hos mig.... Min hona får snällt försöka hålla sams med hanen. Och jävlar i havet vilka utbrott han kan få

Kommentar

• jinnarparen
                        • April 2002
                        • 2670

Ursprungligen postat av FI
                        Ajdå alltid trist då man når den där allt för vanliga situationen. Sparar du några ungfiskar av dovii den här gången?
                        Nej, denna gången sparar jag inget.
                        Så sagan om dovii i Genarp tar nog slut nu, men den har varat länge, 10 år!
                        Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• jinnarparen
                          • April 2002
                          • 2670

Ja då låter det lovande att det är en hona...

Dom kommer väl från dig från början?
                          Jo, det är ättlingar till de jag har härhemma.
                          Sista kullen som jag sparade!
                          Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• jinnarparen
                            • April 2002
                            • 2670

De par av de olika arterna som jag haft (och jag har haft alla) så har det varit honan som bjudit upp till dans inför varje lek.
                            Dock så är det väl bara doviihonorna som bjuder upp till vild latinodans.
                            De andra brukar väl bjuda upp till slow fox eller något liknande.

Då Beast ännu inte svarat så kan jag väl nämna att hans hane fann för gott att fly fältet helt och hållet när honan ville dansa. Han hoppade ur karet istället....
                            Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Cronan
                              Användare
                              • July 2008
                              • 907

De par av de olika arterna som jag haft (och jag har haft alla) så har det varit honan som bjudit upp till dans inför varje lek.
                              Dock så är det väl bara doviihonorna som bjuder upp till vild latinodans.
                              De andra brukar väl bjuda upp till slow fox eller något liknande.

Då Beast ännu inte svarat så kan jag väl nämna att hans hane fann för gott att fly fältet helt och hållet när honan ville dansa. Han hoppade ur karet istället....
                              .Måste snabba mig att skaffa ett 720l till så man kan få hem ett dovii par.

Kommentar

• RobinH
                                Användare
                                • August 2008
                                • 2150

Jo, det är ättlingar till de jag har härhemma.
                                Sista kullen som jag sparade!
                                Kul då har man stora förhoppningar på dom

Kommer du ihåg ungefär hur gammla dom är? hade varit kul att veta!
                                CA

Kommentar

Arbetssätt...