Trimac!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • April 2002
    • 2277

    #31
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    hahaha! Ja vad har du i hans revir att göra?
    jadu Behöver inte vara i hans revir allt man gör triggar honom till angrepp om han får chansen man är helt såld på dessa djur...Nu har han börjar lyfta i täckglasen åxo (jag är på jobb)frugan ringde sa att han står i sitt hörn slår upp i glaset hon var rädd att de skulle gå sönder hihi...
    Micke Jarhl Med akvarium!

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • April 2002
      • 9122

      #32
      Ja de är trevliga dessa huliganer! Min dundrar också in täckglaset och simmar på tvären när jag är i närheten. Måste skaffa en hona till honom så att han kan avreagera sig ordentligt!
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      • Micke Jarhl
        Användare
        • April 2002
        • 2277

        #33
        Ursprungligen postat av Wilhelm
        Ja de är trevliga dessa huliganer! Min dundrar också in täckglaset och simmar på tvären när jag är i närheten. Måste skaffa en hona till honom så att han kan avreagera sig ordentligt!
        Enda tipset jag kan ge dig ang en hona är Duisburg Tyskland enda stället jag vet om som har fisken tillsalu.. lite bökigt tyvärr jag hade flyt som hade jinnarp i krokarna på genom resa..
        Micke Jarhl Med akvarium!

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • April 2002
          • 2277

          #34
          har en massa små frisimmande yngel nu ca vet ej men många...ska försöka dra upp 1 hundra tal så det kommer fler trimac till sverige,hoppas jag klara av detta nu var ju sen pearsei tiden man höll på med en liten odling återkommer med hur det går.
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          • Henrik Giertsen
            NCS Medlem
            • August 2004
            • 70

            #35
            Og om du får opp noen av de små, så kanskje ett par stk til Norge også :-)
            Vi har heller ikke hatt (meg bekjent) denne fisken på evigheter. Sist jeg hadde dem så slo hannen ihjel hunnen når yngelen ble frittsvømmende, ikke dermed sagt at det skjer dine, men pass litt på.
            Henrik Giertsen

            Kommentar

            • jinnarparen
              • April 2002
              • 2670

              #36
              Ursprungligen postat av Micke Jarhl
              har en massa små frisimmande yngel nu ca vet ej men många...ska försöka dra upp 1 hundra tal så det kommer fler trimac till sverige,hoppas jag klara av detta nu var ju sen pearsei tiden man höll på med en liten odling återkommer med hur det går.
              Förbered dig på lite extrajobb.
              Jag fick ju lite trimacyngel med hem från duisburg när ditt par lekte där.
              Majoriteten av de har redan dött, men av de A Margaritifer yngel som jag lyckades kläcka har jag de flesta kvar.
              Det verkar som om trimacyngel är lite känsligare i starten. Längre fram i livet tror jag det är tvärtom. A Margaritifer är känsligare än trimac.
              Åter till CA

              Det är där jag hör hemma

              Kommentar

              • Micke Jarhl
                Användare
                • April 2002
                • 2277

                #37
                Ursprungligen postat av Henrik Giertsen
                Og om du får opp noen av de små, så kanskje ett par stk til Norge også :-)
                Vi har heller ikke hatt (meg bekjent) denne fisken på evigheter. Sist jeg hadde dem så slo hannen ihjel hunnen når yngelen ble frittsvømmende, ikke dermed sagt at det skjer dine, men pass litt på.
                Jag ska göra vad jag kan...matar och bytar vatten varje dag sen får vi se om jag lyckas..
                Mitt par har inga yngel längre sög upp rubbet blev helt skogstokiga mot de andra fiskarna
                Micke Jarhl Med akvarium!

                Kommentar

                • Micke Jarhl
                  Användare
                  • April 2002
                  • 2277

                  #38
                  Nu simmar de små i ett eget 300L kar ser ut som ett tetra stim i minatyr blev ganska många säkert 3-400st kanske i mesta laget men kompisen ska tahand om ca hälften när det har blivit lite större lättare flytta då nu är dom 5mm ca men de äter bra och det mest kritiska är nog fasen över vi får se..
                  Micke Jarhl Med akvarium!

                  Kommentar

                  • Micke Jarhl
                    Användare
                    • April 2002
                    • 2277

                    #39
                    Vad tror ni kan en pleco ca 12cm stor röra de små?? skulle vilja ha en städare i karet men vad tror ni finns det någon risk...Vad tror ni
                    Micke Jarhl Med akvarium!

                    Kommentar

                    • Leopoldi
                      Användare
                      • February 2004
                      • 1082

                      #40
                      Ta en ancistrus på 4 cm istället...

                      Kommentar

                      • jinnarparen
                        • April 2002
                        • 2670

                        #41
                        Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                        Vad tror ni kan en pleco ca 12cm stor röra de små?? skulle vilja ha en städare i karet men vad tror ni finns det någon risk...Vad tror ni
                        Låt ynglena sköta städandet istället. Det finns mycket smånyttigt för dem att hitta bland algerna. Nöj dig med en algmagnet i början, mig veterligen så äter dessa inte yngel.
                        Åter till CA

                        Det är där jag hör hemma

                        Kommentar

                        • JockeB
                          Användare
                          • May 2004
                          • 2964

                          #42
                          Jaa matar du så pass att det blir skit på botten, så räcker det med en liten ancistrus, har själv 1 i varje kar, o det funkar utmärkt
                          Mvh Jocke
                          Centralamerikanska Ciklider!

                          Kommentar

                          • Micke Jarhl
                            Användare
                            • April 2002
                            • 2277

                            #43
                            ok då får jag fiskar upp honom igen kanske...trodde aldrig att den kunde göra något men varför riskera något ...
                            Micke Jarhl Med akvarium!

                            Kommentar

                            • Micke Jarhl
                              Användare
                              • April 2002
                              • 2277

                              #44
                              Ny lek och då fick lyfta ur trimac hanen nu(efter leken)får gå i en fångst kasse en tid full fight med jagga hanen han vill ha mer än 3/4 av karet de andra fiskarna ser han inte bara jaggorna men de är ju bäst på att försvara sig så ,de är väl det enda hotet förmodar jag..
                              Micke Jarhl Med akvarium!

                              Kommentar

                              • jinnarparen
                                • April 2002
                                • 2670

                                #45
                                Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                                Ny lek och då fick lyfta ur trimac hanen nu(efter leken)får gå i en fångst kasse en tid full fight med jagga hanen han vill ha mer än 3/4 av karet de andra fiskarna ser han inte bara jaggorna men de är ju bäst på att försvara sig så ,de är väl det enda hotet förmodar jag..

                                Mycket problem när de leker, en regel utan undantag.
                                Men det är nog bäst att låta de lösa det själva.
                                När trimacen är färdiga med sin lek så kommer jaggorna att återta sin del av karet så det är inget att vara orolig för.
                                Åter till CA

                                Det är där jag hör hemma

                                Kommentar

                                Arbetssätt...