Trimac!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

    #16
    Haha det känner jag igen! Jag behöver inte ens stoppa ner handen i akvariet. Trimacen anfaller bara jag står vid akvariet. Han har en skruv lös nånstans!
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • RobinH
      Användare
      • August 2008
      • 2150

      #17
      Ursprungligen postat av Micke Jarhl
      lite update då..mina trimac huserar gräver har sig tror att en lek är nära nu..Hanen är tuff t o m ägaren går inte säker man får passa vad han håller hus om man ska ner torka rutan eller annat, annars kan de gå illa bra nyp i dom käftarna.. gäller skrämma klippa till honom med fingrana över nosen då blir han lite reserverad en stund men han glömmer fort då är han framme igen..sånt här beteende har jag haft med jaggor åxo men då har de antingen frisimmande yngel eller romkaka men inte här gillar fiskar med attityd..bilder kommer ifall leken blir av hej...
      Kul håller tummarna att det blir lek snart, ser fram emot foto oxå
      CA

      Kommentar

      • FI
        Användare
        • August 2002
        • 3743

        #18
        Hehe ja det där känner man allt igen Micke och Wilhelm, fantastisk attityd på den här arten Undra om de tar stora revir i naturen och att det är därför de är så kaxiga jämfört med andra centralare? Normala kar räcker inte till för storleken på reviren de vill ha? Jag upplever dem helt klart som snäppet vassare än det mesta jag har haft i alla fall, och det utan att ha haft någon fullvuxen ännu
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • April 2002
          • 2277

          #19
          Hej igen !då är leken ett faktum hanen är sylvass hihi.. taskigt ljus i karet nu för tiden svårt få till bra bilder men det kommer senare
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          • jinnarparen
            • April 2002
            • 2670

            #20
            Ursprungligen postat av Micke Jarhl
            Hej igen !då är leken ett faktum hanen är sylvass hihi.. taskigt ljus i karet nu för tiden svårt få till bra bilder men det kommer senare
            Gratulerar, då får du se till att översvämma markanden med trimac om ett år.
            Jag fick ju en del yngel från den kull som de gick och vaktade nere i Duisburg, finns väl 10-15 st kvar.
            Men nu har jag hittat ett yngelfoder som de verkar älska ordentligt - nykläckt artemia på burk!
            Åter till CA

            Det är där jag hör hemma

            Kommentar

            • RobinH
              Användare
              • August 2008
              • 2150

              #21
              Ursprungligen postat av Micke Jarhl
              Hej igen !då är leken ett faktum hanen är sylvass hihi.. taskigt ljus i karet nu för tiden svårt få till bra bilder men det kommer senare
              jättekul, ska du dra upp lite yngel el?
              CA

              Kommentar

              • Alexander Ylipää
                Användare
                • October 2003
                • 3615

                #22
                Ursprungligen postat av FI
                En av mina absoluta favoriter helt klart, ser kanske inte mycket ut för världen men det tar den igen med råge i beteende och personlighet!

                Jag hade min nu bortgångna Pongo nedan i 1,5 år eller liknande, sedan dog han från en dag till en annan utan att ha uppvisat upp några hälsoproblem. Som vanligt får man sällan svar på dessa gåtor, jag har misstänkt allt från olyckliga attacker från fengäddorna till skallning av täckglaset och plötsliga vattenvärdesförändringar. Alexander Ylipää, som hade firren som yngel, nämnde dock att övriga som hade firrar från samma yngelkull hade råkat ut för liknande tragedier. Knall fall bara. Bara ett märkligt sammanträffande? Eller trimacs mår inte gott i längden som vi håller dem här?
                Gud så kul att se en bild på lillen. Sist jag såg han var han cirka 2 cm och grå liten knodd Trist med bortfallet, man blev som lite sugen på ett gäng "Mini-trimacs" igen =)
                Mvh Alex

                Kommentar

                • Wilhelm
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9122

                  #23
                  Ursprungligen postat av jinnarparen
                  - nykläckt artemia på burk!
                  öhh?
                  mvh Wilhelm

                  "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                  www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                  Kommentar

                  • Micke Jarhl
                    Användare
                    • April 2002
                    • 2277

                    #24
                    Ursprungligen postat av jinnarparen
                    Gratulerar, då får du se till att översvämma markanden med trimac om ett år.
                    Jag fick ju en del yngel från den kull som de gick och vaktade nere i Duisburg, finns väl 10-15 st kvar.
                    Men nu har jag hittat ett yngelfoder som de verkar älska ordentligt - nykläckt artemia på burk!
                    Vad har du hittat det och vad heter fabrikatet..vi får kanske ta ett snack över msn framöver..
                    Micke Jarhl Med akvarium!

                    Kommentar

                    • Lundensis
                      Användare
                      • March 2004
                      • 2262

                      #25
                      Grattis Micke. Jinnarparen, vilken artemia och var fick du tag i den.

                      Kommentar

                      • jinnarparen
                        • April 2002
                        • 2670

                        #26
                        Detta är den artemia som jag fått tag på



                        Köpte den hos Lasse i södra sandby
                        Åter till CA

                        Det är där jag hör hemma

                        Kommentar

                        • RobinH
                          Användare
                          • August 2008
                          • 2150

                          #27
                          Ursprungligen postat av jinnarparen
                          Detta är den artemia som jag fått tag på



                          Köpte den hos Lasse i södra sandby
                          Låter intressant, får nog ta en sväng till sandby snart!
                          CA

                          Kommentar

                          • Micke Jarhl
                            Användare
                            • April 2002
                            • 2277

                            #28
                            Ursprungligen postat av RobinH
                            jättekul, ska du dra upp lite yngel el?
                            går allt bra så ska jag försöka dra upp en kull det är tanken iaf..
                            Micke Jarhl Med akvarium!

                            Kommentar

                            • Micke Jarhl
                              Användare
                              • April 2002
                              • 2277

                              #29
                              Tänkte skriva en liten update här..Mitt trimac par har larver nu men håller dom gömda under en stort plantage med olika växter jag har i karet + en liten grotta bredvid där håller de dom gömda bör vara simfärdiga när som då blir det till att ta fram slangen suga upp ett gäng..Hanen är det kaxigaste jag varit med om ..kan berätta att jag plockade upp mina umbee honor nu för de tog plats för mina tetrachantus vilket jag tyckte var synd..då går han full attack mot håven min arm, händer på med diskhanskar då angriper han underarmen istället nyper tag i skinnet det slutade med att ja la honom i en håv under tiden då gick det lättare få gjort det jag skulle.. totalt orädd med andra ord
                              Micke Jarhl Med akvarium!

                              Kommentar

                              • Wilhelm
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9122

                                #30
                                Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                                .........då angriper han underarmen istället nyper tag i skinnet det slutade med att ja la honom i en håv under tiden då gick det lättare få gjort det jag skulle.. totalt orädd med andra ord
                                hahaha! Ja vad har du i hans revir att göra?
                                mvh Wilhelm

                                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                                www.linkopings-akvarieforening.net/
                                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...