Obesvarade inlägg...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    Obesvarade inlägg...

    Jag undrar varför det ligger obesvarade ämnen kvar i registret ända tillbaka till 2005. Varför finns det ingen stopp inlagd där ett obesvarat ämne försvinner efter t ex 6 månader?

    Frågan är vid den tiden oftast inaktuell så jag förstår inte varför forumet måste hålla gamla obesvarade ämnen i åratal...

    Onödigt.
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

    #2
    Du har nog rätt! Vi brukar göra en drive och besvara alla obesvarade inlägg. En del av dessa är av sådant slag att de inte behöver svaras på.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

      #3
      På detta området händer inget drastiskt? Varför kan man inte bestämma att obesvarade inlägg endast får 6 månader på sig sedan raderas de ur systemet?

      4 år gamla frågor med inaktuella ämnen eller ämnen som vida besvarats genom åren. Bara en massa strunt som ligger och tar upp yta på forumet. Nä bört mä´t...

      Kommentar

      • endymion

        #4
        Varför skulle dessa plockas bort? Det spelar väl ingen roll att de ligger där de gör. Det enda det skulle innebära är en himla massa extraarbete för någon. Personligen tycker jag den energin ska läggas på något annat.

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

          #5
          Vad är det för energi att radera bort gamla inlägg som ligger till absolut ingen nytta? Man behöver väl inte radera ett och ett eller?

          Kollar man obesvarade inlägg så är det så långt tillbaka som 2005...vilket i sin tur inte är bra reklam för forumet om man hårddrar det.

          Kommentar

          • endymion

            #6
            Ursprungligen postat av Malawe
            Vad är det för energi att radera bort gamla inlägg som ligger till absolut ingen nytta? Man behöver väl inte radera ett och ett eller?

            Kollar man obesvarade inlägg så är det så långt tillbaka som 2005...vilket i sin tur inte är bra reklam för forumet om man hårddrar det.
            Man måste radera ett och ett annars försvinner exempelvis sådana här inlägg
            Välkommen till forumet för afrikanska ciklider. I detta forum diskuteras främst cikliderna från de alkaliska sjöarna Malawi, Tanganyika och Viktoria, belägna i Rift valley området i Östra Afrika, men även cikliderna från Västafrika och Madagaskar. Malawi-, Tanganyika och Viktoriasjön omringas av länder så som Malawi,

            Kommentar

            • TutenStain
              Användare
              • September 2008
              • 168

              #7
              Ursprungligen postat av Malawe
              Vad är det för energi att radera bort gamla inlägg som ligger till absolut ingen nytta? Man behöver väl inte radera ett och ett eller?

              Kollar man obesvarade inlägg så är det så långt tillbaka som 2005...vilket i sin tur inte är bra reklam för forumet om man hårddrar det.
              Men, det ger bara en större chans att andra hittar hit via sökmotorer. Bra eller dåligt får man sedan diskutera.

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

                #8
                Ursprungligen postat av TutenStain
                Men, det ger bara en större chans att andra hittar hit via sökmotorer. Bra eller dåligt får man sedan diskutera.
                Hitta via obesvarade inlägg? Tror inte ens de är sökbara...men men...vill de spara på det så är det upp till dom. Jag tycker bara det ger sken av att en hel del frågor aldrig besvaras och att det inte är bra reklam. Det är dock bara min syn på det hela...

                Kommentar

                • HåkanM
                  NCS Medlem
                  • November 2005
                  • 1294

                  #9
                  Personligen anser jag att det är en kollektiv skam för Ncs forumaktiva medlemmar att det kan finns obesvarade inlägg. ( om inte inläggen är av den typ som inte "vill","behöver" svar,).

                  Kommentar

                  • Decimus
                    Användare
                    • June 2006
                    • 961

                    #10
                    kan även jag tycka det är "konstigt " att det ställs frågor som ingen svarar på.
                    är inte det en av grunderna i ett forum av denna typen?

                    liten tanke från mig bara..

                    Kommentar

                    • Mikael W
                      NCS Medlem
                      • August 2002
                      • 8616

                      #11
                      Ursprungligen postat av HåkanM
                      Personligen anser jag att det är en kollektiv skam för Ncs forumaktiva medlemmar att det kan finns obesvarade inlägg. ( om inte inläggen är av den typ som inte "vill","behöver" svar,).
                      Eller borde det vara tvärt om. Dvs att man kunde anteckna i inlägget om man vill ha svar, och så skulle bara dessa styras till Obesvarade inlägg.
                      mvh
                      Mikael W
                      (NCS-medlem sedan 1981)

                      Kommentar

                      • HåkanM
                        NCS Medlem
                        • November 2005
                        • 1294

                        #12
                        Ursprungligen postat av Mikael W
                        Eller borde det vara tvärt om. Dvs att man kunde anteckna i inlägget om man vill ha svar, och så skulle bara dessa styras till Obesvarade inlägg.
                        Det är väl bättre att skriva om man inte vill ha svar, typ 97 % av alla inlägg vill väl ha svar ???

                        Kommentar

                        • Wilhelm
                          Användare
                          • April 2002
                          • 9122

                          #13
                          Numera försöker vi att svara på "alla" obesvarade inlägg så gott det går.
                          Att leta upp 5 år gamla obesvarade inlägg och svara på dem, tycker jag är liiiite overkill.
                          Men ni som skrivit i denna tråd och hittar ett obesvarat inlägg, kanske kan ni svara på det?
                          mvh Wilhelm

                          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                          www.linkopings-akvarieforening.net/
                          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

                            #14
                            Ursprungligen postat av Wilhelm
                            Numera försöker vi att svara på "alla" obesvarade inlägg så gott det går.
                            Att leta upp 5 år gamla obesvarade inlägg och svara på dem, tycker jag är liiiite overkill.
                            Men ni som skrivit i denna tråd och hittar ett obesvarat inlägg, kanske kan ni svara på det?
                            Det gör jag, men efter en stund blir en del väldigt inaktuella och personen som frågat kanske inte ens finns kvar här.

                            Jag förstår inte vitsen med att spara obesvarade inlägg under en obegränsad period...

                            Kommentar

                            • Mikael W
                              NCS Medlem
                              • August 2002
                              • 8616

                              #15
                              Ursprungligen postat av Malawe
                              Det gör jag, men efter en stund blir en del väldigt inaktuella och personen som frågat kanske inte ens finns kvar här.

                              Jag förstår inte vitsen med att spara obesvarade inlägg under en obegränsad period...
                              Kan Du förklara lite tydligare? Menar Du att ett obesvarat inlägg kunde deletas, medan besvarade sparas? Vi har ju en massa inlägg som innehåller information och därför är värdefulla att spara, oberoende av om någon svarat på dem eller ej.
                              mvh
                              Mikael W
                              (NCS-medlem sedan 1981)

                              Kommentar

                              Arbetssätt...