If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
"Cichla ocellaris is generally regarded as a very variable species with wide distribution, but non-Guianan records are mostly for C. monoculus (Kullander 1986) or C. orinocensis (as in Machado 1971)."
Uppätna??? vad har du för moster som äter sådana? el va det bara yngel?
Tja alla Cichlor är monster oavsett storlek, det va firren på bilden som käkade upp 3 av dem på mindre än ett dygn. Då var temensis ca 7 -8 cm och monoculusen ca 12 cm, trodde att det skulle fungera.
Den 4e räddade jag i sista stund, men den hade ingen vidare aptit, förutom på röda mygglarver. Så jag tänkte att jag matar inte på några dagar så blir den säkert hungrig, var bara det att de övriga firrarna ( bla P.loiselleie) i karet inte hade lust att fasta så de kalasade på Cichlan
Tja alla Cichlor är monster oavsett storlek, det va firren på bilden som käkade upp 3 av dem på mindre än ett dygn. Då var temensis ca 7 -8 cm och monoculusen ca 12 cm, trodde att det skulle fungera.
Den 4e räddade jag i sista stund, men den hade ingen vidare aptit, förutom på röda mygglarver. Så jag tänkte att jag matar inte på några dagar så blir den säkert hungrig, var bara det att de övriga firrarna ( bla P.loiselleie) i karet inte hade lust att fasta så de kalasade på Cichlan
Kommentar