Vad är det för art??
Någon som vet vad detta är??
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Ja skulle tro att det är en Cichla TemensisDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Kommentar
-
Därför att den har pricken vid stjärtfenan och det längsgående mörka bandet. Det kommer att försvinna när den blir vuxen.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Men när kommer de vita prickarna/strecken då. Den är ca 14-15 cm, jag har sett bilder på C.temensis som varit i den storleken haft massor med vita prickar/streck.Kommentar
-
Är den 14-15 cm är den fortfarande mycke liten så att det kan ju vara en ocellaris oxå.
När den är 30-40 cm så är det lättare att se.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Ja min gissning är att det är en C.ocellaris, men jag är inte särskilt kunnig när det gäller Cichla. Tänkte att någon här kunde säga vad det är, den är köpt som Cichla.sp cf temensis, men att det inte är temensis är jag rätt övertygad om.Kommentar
-
-
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
http://www.aquanet.tv/Video/213
Denna filmen visar ju några Cichla, den första som släpps i ser iallafall fullvuxen ut.
Dom blir grymt stora så att det gäller att man har tyngder på täckglasen så att dom inte far all världens väg vid matningFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Ja länken var ett tips från Cf.
Det hade varit roligt att en gång besöka mässan, men det ska hinnas mycke annat oxåDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Här är en länk från FI
Massor av olika Cichlor,kanske hittar du rätt härDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Här är en länk från FI
Massor av olika Cichlor,kanske hittar du rätt härKommentar
-
Var på Kolmårdens Tropicarium idag, fanns några Cichla biffar där Tror det var Ocellaris..Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
Kommentar