Vilken låt gillar ni att deppa till??

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Winston
    Användare
    • December 2007
    • 51

Ursprungligen postat av LN
    Gjorde han verkligen det?
    Tidigt 80-tal diggade man den här musiken, likaså Ian Dury& Blockeads och Clash,999 osv.

Sägnen på den tiden var att det skulle vara sant, jag vet inte direkt men det låter trovärdigt om a man lyssnar på musiken.
    Ja dålå så

Kommentar

• HåE
      Användare
      • September 2007
      • 1525

Ursprungligen postat av Winston
      Jorå, det här är nog den ultimata depparlåten, det här är depprock, men med en fantastisk känsla.[YOUTUBE][

Jag har för mig att han hängde sig på sin morsas och farsas vind...

Rätta mig om jag har fel
      Och resten av bandet bildade New Order. Det finns en bra film om Curtis och Joy Division som heter "Control" med bla suveräna Samatha Morton.
      När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• ozric
        Användare
        • March 2004
        • 3187

"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

Kommentar

• ozric
          Användare
          • March 2004
          • 3187

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Woven Hand Aint no Sunshine...
          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
          c",)

Kommentar

• Micke Jarhl
            Användare
            • April 2002
            • 2277

min Far avled i cancer nu i höst och för hantara den saknaden och sorg(håller på ännu) så har QUEEN gott varm Freddie Mercury är kung bla många andra 80 tals ikoner http://www.youtube.com/watch?v=irp8CNj9qBI
            Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• FI
              Användare
              • August 2002
              • 3743

Joe Satriani - Super Colossal är en fantastiskt peppande låt, säger mig "Här sätter vi punkt. Nu är det över. Dags för nya friska tag nu!" typ

I övrigt tycker jag nästan vad som helst kan göra en deppig eller arg då man verkligen är nere i den där skiten. Det är bara kapitulera. Känslorna måste bara ut. Det onda måste ut. Enda lösningen. Jag minns då jag precis hade gjort slut med exet och skulle köra hem 20 mil hem, det var snöstorm ute, precis alla låtar på radion och på skivorna jag desperat bytte fram och tillbaka mellan hade på ett eller annat sätt något med kärlek eller relationer att göra. Och jag ville bara glömma. Jag satt bara och bet ihop. Trasigare och trasigare inombords för varje minut som gick. Då jag hade kommit halvvägs pallade jag inte mer. Letade rätt på en musikaffär, stövlade in och nästan skrek att jag ville ha en riktigt elak gitarr för förhållandet med tjejen hade rasat! Affärsbidrädet fattade direkt och sa "okej, den här ska du ha!" och kom med en elakt mattsvart gitarr med form som en treudd! haha Jag pluggade i den i en fet stärkare och satt sedan en timme eller så och manglade e-moll som besatt!... Sedan var det över. Punkt. Gick ut därifrån med en helt annan betydligt snällare gitarr, en ny start, körde hem, och har knappt deppat alls sedan dess.
              Fredrik Isaksson
              Bildarkivet

Kommentar

• Gäst

Yann Tiersen...

Mvh/Andreas.

Kommentar

• Micke
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9579

Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• PatrikMalmo
                    Användare
                    • May 2005
                    • 4642

Jag vill verkligen inte grotta ned mig när jag är deppig, då vill jag bara bort från det. Blues av nästan alla slag funkar, den får mig att "härda ut". Tvisten med mycket blues är att man kan må skit, men man tar sig vidare. Alternativt omvandla deppen till ilska, där är AC/DC oslagbart för mig. Men visst, några favoritlåtar finns redan omnämnda i tråden. Queen/Bohemian raphsody och Pink Floyd/Wish you were here t ex. Fast de blir jag inte direkt deppig av, får mer en känsla av att livet är vackert men även kort och bräckligt. "Stormvarning" för mig är allt med Cornelis. Otroligt bra, otrolig känsla... men jag kan inte lyssna på honom. Det är för starkt.

Hilsen,

/P
                    Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

Arbetssätt...