och så var dom bara 16...Tetra förslag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • March 2009
    • 2410

    och så var dom bara 16...Tetra förslag

    Verkar som att jag matat för dåligt. För mina 28 kardinal tetror var nu bara 16 när jag räknade dom.
    Orangeheaden har vuxit sig stora nog verkar det som, eller så är det mina ya scalarer, men dom är dock rätt små i storlek än så länge.

    Med andra ord dags att uppgradera sig med något större, eller kvickare.


    Är lite förtjust i sorgmantel tetra samt rödmun, skulle det funka?

    Vad har ni för förslag?
  • endymion

    #2
    Rosentetra whitefin, minortetra, fantomtetra funkar nog men jag tror att rödmunnarna kommer att försvinna

    Kommentar

    • drd
      Användare
      • December 2004
      • 1112

      #3
      Jordätarna ser kardinaltetror som godis
      // drd

      Nu med ännu fler malar.......L046 igen

      Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
      Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

      Kommentar

      • c90368
        Användare
        • September 2007
        • 890

        #4
        Jag är väldigt nöjd med den Falska Dolkstickstetran!

        Mina planer var att köpa Hyphessobrycon erythrostigma (http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=444&SOK=1) Dolkstickstetra vilka man ser ganska sällan numera i affärerna, i Östergötland, är bäst att tillägga! Men så fick jag syn på dessa Hyphessobrycon socolofi (http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=454&SOK=1) den
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Guy_P
          Användare
          • April 2002
          • 301

          #5
          Ursprungligen postat av JosephineFredrik
          Är lite förtjust i sorgmantel tetra samt rödmun, skulle det funka?

          Vad har ni för förslag?
          Sorgmanteltetra kommer att funka, men inte rödmun. Nästan alla tetror med högre kroppsform är lämpliga.
          Guy

          Kommentar

          • FrePGun
            Användare
            • March 2009
            • 2410

            #6
            Då får det nog bli en femtio-sextio sorgmantel. Kan nog bli illa tjusigt!

            Funderar på att ta en tur på lördag till antingen ciklidhuset i lerum, eller Åleds i halmstad...

            Får se vad dagens infall blir.

            Kommentar

            • FrePGun
              Användare
              • March 2009
              • 2410

              #7
              SÅ var det avgjort!

              Var i Nol idag och nu är femtio svart fantomtetra beställda, hämtas nästa vecka, kommer nog bli en grann syn! Idag fick även 10 Fjärilsciklider följa med hem. SÅ när tetrorna är i är väl besättningen "färdig" för nu iaf....

              Kommentar

              • Wilhelm
                Användare
                • April 2002
                • 9122

                #8
                Det blir säkert jättefint! svart fantomtera är en av mina favo tetror! En enorm mäktig syn när hannarna spänner upp sig!
                mvh Wilhelm

                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                Kommentar

                • chippog
                  Användare
                  • August 2008
                  • 251

                  #9
                  50 stycken, låter läckert!! lycka till!
                  en kan bli beroende av att sitta framför karet

                  Kommentar

                  • FrePGun
                    Användare
                    • March 2009
                    • 2410

                    #10
                    51 stycken svart fantom tetra simmar nu i karet, illa snyggt blev det! Tyvärr... så var jag och grävde i botten när jag flyttade en rot och jag drog upp en massa bottengödning, så man ser typ nada i vattnet, får fixa bilder senare i veckan.

                    Kommentar

                    • algebrant
                      Användare
                      • October 2002
                      • 107

                      #11
                      FÖR%¤#"&&% J#¤%A Scalarer

                      Jag måste bara berätta en sak angående kardinaltetror. För något år sedan köpte jag också ett gäng, har för mig det vart 30 stycken. Tanken var att ha dem i mitt 250liters med Scalarer...
                      Kom till affären, då hade de 50%rabatt... därför jag köpte 30st. Hade väl tänkt mig 15 från början lr något.
                      Släppte ner dem i karet... vart skitbra tyckte jag. Gjorde lite saker, kom tillbaka 3h senare... 15stycken kvar fick jag det till!!! Va faaan!!! Där rök den rabatten på 3h, jävla ciklider...
                      Dagen efter hade jag noll kvar, så Scalarer kan mörda rätt bra dem med!
                      MvH


                      Algebrant

                      Kommentar

                      • FrePGun
                        Användare
                        • March 2009
                        • 2410

                        #12
                        Ursprungligen postat av algebrant
                        Jag måste bara berätta en sak angående kardinaltetror. För något år sedan köpte jag också ett gäng, har för mig det vart 30 stycken. Tanken var att ha dem i mitt 250liters med Scalarer...
                        Kom till affären, då hade de 50%rabatt... därför jag köpte 30st. Hade väl tänkt mig 15 från början lr något.
                        Släppte ner dem i karet... vart skitbra tyckte jag. Gjorde lite saker, kom tillbaka 3h senare... 15stycken kvar fick jag det till!!! Va faaan!!! Där rök den rabatten på 3h, jävla ciklider...
                        Dagen efter hade jag noll kvar, så Scalarer kan mörda rätt bra dem med!
                        Hehe jo det vet jag att dom kan, men mina scalarer är nog aningen för små än så länge.

                        Hade också ett trettiotal från början, sen blev dom bara färre och färre, men faktiskt nu när jag möblerade om lite så låg dom och tryckte lite här och var så jag har lyckats rädda 8 stycken allt som allt, ena taniga fiskar var det för dom har inte vågat sig fram när de varit mat.

                        Kommentar

                        • chippog
                          Användare
                          • August 2008
                          • 251

                          #13
                          hur är det med dina 51? nyfiken!!!
                          en kan bli beroende av att sitta framför karet

                          Kommentar

                          • FrePGun
                            Användare
                            • March 2009
                            • 2410

                            #14
                            Äntligen har vattnet klarnat något, blir till att "dammsuga" rejält vid nästa vatten byte, lagt sig brunt stoft på precis ALLT! Men fan vad nöjd jag är med firrarna, specielt när dom stimmar ihop sig. Äntligen känns akvariet "färdigt"!

                            Även lagt i lite mer rötter och grejer...

                            Kommentar

                            • chippog
                              Användare
                              • August 2008
                              • 251

                              #15
                              tur att jag inte lider av någon större avundsjuka. och plånboken säger stenhård stopp för större än 375 samt tiden för fler kar. det e ba å titt på dina fina bilder och njut! grattis och lycka till med dina firrar!
                              Senast redigerad av chippog; 28 October 2009, 01:13.
                              en kan bli beroende av att sitta framför karet

                              Kommentar

                              Arbetssätt...