Dumt, modigt eller helt ok? Discus med hantlar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Baltazar79
    Användare
    • August 2006
    • 116

Dumt, modigt eller helt ok? Discus med hantlar

Tjena!

Jag har ett 720 liters med Hantlar några jordätare och ett gäng tetror.
    Nu är jag på gång att starta en kub också som jag tänkte ha Discus i.
    Men nu har jag fått nys på några Discusar innan de att kuben är klar. frågan är då om de är dumt modigt eller Helt ok att släppa i Discusarna med hantlarna och de gänget till de att kuben är klar?
  • chippog
    NCS Medlem

• August 2008
    • 252

låter som ett mycket trevligt kar så som du beskriver det! själv är jag intresserad, vilka hantlar har du, och vilka jordätare förstås, så klart vilka neon ock??? inga malar? sen beror det väl på fiskarnas storlek och antal, om diskussarna också platsar, kan jag tänka mig. skulle diskussarna vara klart mindre än hantlarna och/eller jordätarna, är det kanske mer tveksamt. är det brasiliensis på jordätarna låter det inte heller så lyckad. säkert finns det en och annan som kan skriva mer kunnig om ämnet. nyfiken på det är christian med! gruss
    en kan bli beroende av att sitta framför karet

Kommentar

• drd
      Användare
      • December 2004
      • 1112

Ska själv släppa ner 10 ungdiskus i mitt 720 här under dagen och där i simmar corydoras,skalarer,jordätare (acarichtys heckelii) och massa anda L-malar.
      Tror det kan bli najs.
      // drd

Nu med ännu fler malar.......L046 igen

Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
      Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

Kommentar

• olof
        Användare
        • April 2002
        • 1823

Jag har ett fullvuxet hantlelpar och jag hade tvekat att ha diskus med dem. De är vanligtvis lugna men hanen jagar ibland honan så att det smäller i rutorna. Det är en rätt rejäl biff som gör rusningar i akvariet vid dessa tillfällen. Jag vet inte om diskusar fixar denna typ av beteende.

mvh

olof
        http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

Kommentar

• Baltazar79
          Användare
          • August 2006
          • 116

Jag har 8 st Rödskuldrade hantlar i mitt 720 liters. Sen är de tre orange heads. några l-malar och Och ett gäng colombiatetror. Jag har inte rikigt fått nåt svar på vad de är för storlek på discusarna än. Hon som säljer dom Sa att de är ett lekpar med hyffsad storlek.

Mina hantlar Är inte direkt aggresiva så de borde väl gå bra att ha dom i 720 liters en övergångsperiod eller vad tror ni?

Kommentar

• wofflan
            NCS Medlem
            • September 2003
            • 660

Ett tag är nog inga problem men jag har testat att ha hantlar med diskus en längre period och det funkade så där. Hantlarna och diskusen var i samma storlek (ungfiskar) och diskusarna kom inte till sin rätt, tror det hade varit annorlunda om det varit fullvuxen fisk.
            Mvh Fredrik

Kommentar

• Baltazar79
              Användare
              • August 2006
              • 116

Ursprungligen postat av wofflan
              Ett tag är nog inga problem men jag har testat att ha hantlar med diskus en längre period och det funkade så där. Hantlarna och diskusen var i samma storlek (ungfiskar) och diskusarna kom inte till sin rätt, tror det hade varit annorlunda om det varit fullvuxen fisk.
              Ja själva tanken är ju att discusarna ska gå i mitt kubkar sen när de väl är klart. De är bara på grund av att jag snubblat över dessa Discusar i mina trakter tanken är att dom ska få gå i 720 liters först.

Så de kan väl bli nån vecka i de stora karet skulle jag tro

Kommentar

• sa-aqua
                Användare
                • March 2008
                • 135

ja har hatf discus med hantlar det var inget problem

Kommentar

• Baltazar79
                  Användare
                  • August 2006
                  • 116

Ursprungligen postat av sa-aqua
                  ja har hatf discus med hantlar det var inget problem
                  lysande, de låter betryggande. får se imorrn om de blir några plattfiskar

Kommentar

Arbetssätt...