If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det finns många härliga rovisar från centralamerika, tyvärr har man ju inte hunnit prova så många än men favoriten är inte helt oväntat jaguarcikliden för mig. Jag har haft dem i flera omgångar med varierat resultat, de är verkligen individer varenda en av dem, man vet inte riktigt vad man får verkar det som. Jag startade iaf upp igen med 21 småttingar delat upp i två kar nu i sommar, av dessa är det 14 kvar och förhoppningen är att få fram ett stabilt lekpar (gärna två) som jag sedan kan ha till de är bjässar på 40 cm eller mer.
Parachromis loisellei har jag 4st av också, dessa är kanske inte överdrivet rovgiriga av sig men en del småfisk slinker allt ner om möjligheten finns. Jag har inga direkta förväntningar men ett lekpar av dessa skulle vara en trevlig bonus.
Bilder på några jaguarer - hanen i första bilden är tveklöst min absoluta favoritfisk av samtliga fiskar jag har ägt, han var så kung man bara kan bli i karet och utan att behöva spöa skiten utav de som försökte mopsa upp sig. Respektingivande, lugn, extremt orädd foderfiskätarmaskin.
Dom kommer från Norrköping. Börjar växa till sig lite nu, hanen är ca 10cm och honan 9cm. Blir intressant sen när de blir lite större om de mosar fenestrata paret och loisellei paret Har 3 lite mindre motaguense kvar i karet oxå, men dom får faktiskt vara i fred än så länge
Kommentar