puntius manipurensis ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • November 2005
    • 1294

    puntius manipurensis ?

    satt o slökollade på "fisklistan" som akvarielagret har, hittade detta fynd,
    en verkligen läcker barb, man får väl hoppas att den är lättodlad och lagom stor. hittade även en bild på den

  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

    #2
    Ursprungligen postat av HåkanM
    satt o slökollade på "fisklistan" som akvarielagret har, hittade detta fynd,
    en verkligen läcker barb, man får väl hoppas att den är lättodlad och lagom stor. hittade även en bild på den

    http://www.jjphoto.dk/fish_archive/a...nipurensis.htm
    Fisklistan är det bästa som har hänt på våran hemsida
    tack alla som gjort det möjligt.
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • HåkanM
      NCS Medlem
      • November 2005
      • 1294

      #3
      Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
      Fisklistan är det bästa som har hänt på våran hemsida
      tack alla som gjort det möjligt.
      Ja fisklistan är ju perfekt för lite fisksurf, Jag har nu lite då och då surfat efter
      lite olika fiskar jag skall skaffa någon gång men helt klart är att de stora drakarna har inte så mycket av det udda sortimentet, tex ger "molly" 67 träffar men tex Danio dangila, melanotaenia parva, Pseudocrenilabrus multicolor victoriae har hittils gett 0 träffar, Vilka grossister har sådana i sitt sortiment ??

      Kommentar

      • Gabbi
        Användare
        • April 2002
        • 897

        #4
        Ursprungligen postat av HåkanM
        Ja fisklistan är ju perfekt för lite fisksurf, Jag har nu lite då och då surfat efter
        lite olika fiskar jag skall skaffa någon gång men helt klart är att de stora drakarna har inte så mycket av det udda sortimentet, tex ger "molly" 67 träffar men tex Danio dangila, melanotaenia parva, Pseudocrenilabrus multicolor victoriae har hittils gett 0 träffar, Vilka grossister har sådana i sitt sortiment ??
        Ibland får man nog läsa igenom hela listorna, för stavfel är vanliga, och då ger en sökning plötsligt inga resultat.
        www.akvarielagret.se/akvarieboken

        Kommentar

        • patdah
          Användare
          • December 2008
          • 64

          #5
          Ursprungligen postat av HåkanM
          satt o slökollade på "fisklistan" som akvarielagret har, hittade detta fynd,
          en verkligen läcker barb, man får väl hoppas att den är lättodlad och lagom stor. hittade även en bild på den

          http://www.jjphoto.dk/fish_archive/a...nipurensis.htm

          Den där barben kikade jag lite på när jag var till lagret sist... jag har aldrig sett den förut och jag hajjade ju till en aning när jag gick förbi den... Jag blev höll på att halka omkull när jag slg på bromsen... den är ju mer markant röd irl än på bilden du hänvisar till... jag blev också sugen men då måste jag sätta upp ett kar till... (världsliga problem...)

          Kommentar

          • HåkanM
            NCS Medlem
            • November 2005
            • 1294

            #6
            Ursprungligen postat av Gabbi
            Ibland får man nog läsa igenom hela listorna, för stavfel är vanliga, och då ger en sökning plötsligt inga resultat.
            Ja man får prova att söka på flera sätt, tex ser jag att våra svenska grossister är bättre på att använda rätt namn, de övriga kör mycket med tex
            cichlasoma, men jag undrar var listan tar sina data ifrån, tex idag så har
            akvariteknik 2 varianter av Pelvicachromis taeniatus på sin egen hemsidas lagerlista men sökning via fisklistan ger 0 träff ??.

            Kommentar

            • Gabbi
              Användare
              • April 2002
              • 897

              #7
              Dom uppdaterar givetvis sin lista utan förvarning och mycket snabbare än vad vi hinner med att lägga in deras nyaste version, så då kan det bli så att de visar en nyare lista än vad vi gör. På Imazo så klarar vårt system av att själv uppdatera ifrån deras ftpserver. Jag ska se om det går att göra något liknande med akvarieteknik så att vi automatiskt får deras senast uppdaterade lista.
              www.akvarielagret.se/akvarieboken

              Kommentar

              • classe
                NCS Medlem
                • April 2007
                • 1147

                #8
                en barb nytt den fisk..
                375 LITER Malawi arter..
                74 Liter Malawi yngel...

                Kommentar

                Arbetssätt...