Forumsvärd

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Koi-fantast
    Användare
    • November 2007
    • 555

När jag läste rubriken på den här tråden så tänkte jag att visst kan Janne klara av den rollen. Jag vet av erfarenhet att jag själv har haft lite olika syn på saker och ting beroende på om jag suttit i styrelsen eller varit medlem. Som medlem försöker jag påverka styrelsen och föreningen genom öppen kommunikation. Som styrelsemedlem/förtroendevald så försöker jag företräda de som valt mig och i den roller blir det viktigare att lyssna.

Janne, tyvärr är det så att ju mer jag läser i den här tråden desto mer tycker jag att din egen text talar emot dig i detta ämne. Jag tycker däremot att du ska skriva mycket mer om hur du odlar fram olika färger etc. av olika Malawi och när du beskrivit din odlingslokal mm. Dessa har varit mycket bra och tillför mycket för hobbyn!
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1728683
    http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

Kommentar

• malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3217

Ursprungligen postat av Ove Planstedt
      Ja Janne, att du inte är ett forumvärds ämne visar du med all tydlighet i denna tråd. Du har i denna tråd förolämpat styrelsen, nonchalerat användare som har avvikande åsikt. Jag tycker att du kan börja moderera dina egna inlägg till att börja med, du gör ju självmål hela tiden. Och som forumsvärd tycker jag att det är självklart att det är föreningens åsikt du reprensenterar och inte din egen.
      Tycker du att jag har fel, ja, jag har påpekat vissa brister i styrelsen och jag har nonchalerat en användare, som jag tycker att jag har skäl att göra.
      Självklart om jag vore forumsvärd så har ju en annan ställning, så då kan man ju inte nonchalera en användare.
      Ja nu är väl föreningens åsikt att vi ska se till att främja CIKLIDER, eller har jag läst fel?.
      Förresten skoj att du Ove la dig i diskussionen.Janne

Kommentar

• cf.akvarielagret
        Användare
        • April 2002
        • 5028

Fel 1.
        att ta upp vem som ska bli forumsvärd på forumet känns helt fel.
        det är första självmålet.

2. att säga jag ställer upp, vilket gör att ingen i Styrelsen vill förnedra dig genom att säga , du passar inte.
        nytt självmål

3. att vända sig till forumet å få stöd är positivt, men dom flesta var inte så positiva
        självmål igen.

fan kunde du inte tagit detta på Pm med styrelsen i stället.
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• malawijanne
          Banned
          • November 2005
          • 3217

Ursprungligen postat av Koi-fantast
          När jag läste rubriken på den här tråden så tänkte jag att visst kan Janne klara av den rollen. Jag vet av erfarenhet att jag själv har haft lite olika syn på saker och ting beroende på om jag suttit i styrelsen eller varit medlem. Som medlem försöker jag påverka styrelsen och föreningen genom öppen kommunikation. Som styrelsemedlem/förtroendevald så försöker jag företräda de som valt mig och i den roller blir det viktigare att lyssna.

Janne, tyvärr är det så att ju mer jag läser i den här tråden desto mer tycker jag att din egen text talar emot dig i detta ämne. Jag tycker däremot att du ska skriva mycket mer om hur du odlar fram olika färger etc. av olika Malawi och när du beskrivit din odlingslokal mm. Dessa har varit mycket bra och tillför mycket för hobbyn!
          Det kommer 2 artiklar till i bladet, där kommer jag att berätta hur jag byggde upp min odling, och även hur jag löste det med med mina så kallade vattenlås och halvautomatiskt vattenbyte, så det är bara att betala medlemsavgiften så får ni läsa om det.Janne

Kommentar

• Ove Planstedt
            NCS Medlem
            • May 2006
            • 1816

Ursprungligen postat av malawijanne
            Förresten skoj att du Ove la dig i diskussionen.Janne
            Roligt att du tycker det.
            Jag tycker dock inte att man helt utan belägg kallar styrelsen för inavlad, det är dålig ton och jag tror det avskräcker nya medlemmar, när en som vill bli forumsvärd uttrycker sig nedlåtande om styrelsen.

Kommentar

• malawijanne
              Banned
              • November 2005
              • 3217

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
              Fel 1.
              att ta upp vem som ska bli forumsvärd på forumet känns helt fel.
              det är första självmålet.

2. att säga jag ställer upp, vilket gör att ingen i Styrelsen vill förnedra dig genom att säga , du passar inte.
              nytt självmål

3. att vända sig till forumet å få stöd är positivt, men dom flesta var inte så positiva
              självmål igen.

fan kunde du inte tagit detta på Pm med styrelsen i stället.
              Ja nu ska jag inte svära, men jag är en sådan människa, jag har aldrig kohandlat och jag har alltid stått upp för vad jag står för, trots att jag har fått betalat rätt så mycket för det, men det tar jag.
              Så Christer jag tar det självmålet, hur många var det?Janne

Kommentar

• cf.akvarielagret
                Användare
                • April 2002
                • 5028

Jag tycker att detta var extra roligt

nytt självmål
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor

Kommentar

• malawijanne
                  Banned
                  • November 2005
                  • 3217

Roligt att du tycker det.
                  Jag tycker dock inte att man helt utan belägg kallar styrelsen för inavlad, det är dålig ton och jag tror det avskräcker nya medlemmar, när en som vill bli forumsvärd uttrycker sig nedlåtande om styrelsen.
                  Okej det kanske var lite klumpigt skrivit av mig, men jag tycker att, så fort någon går emot mängden, vilket jag är väldigt bra på, ja då drar folk örorna åt sig, och det gäller även styrelsen på NCS.Janne

Kommentar

• malawijanne
                    Banned
                    • November 2005
                    • 3217

nytt självmål
                    Ja det är ett självmål, men som jag har skrivit förut jag är en rak person, min fru brukar ofta säga , så kan du inte säga, jo det kan jag, jag säger precis vad jag tycker, sedan så är jag helt övertygad efter denna tråden så kommer styrelsen säga vad dom tycker om min roll, och gör dom inte det, ja då har vi problem i denna förening.Janne

Kommentar

• algskraparn
                      Användare
                      • September 2006
                      • 159

Oooh!!
                      Akvariemänniskor är som melanochromishanar...
                      Vilket drag, det här forumet är ju snart hårdare än flashbacks forum!!

Det är tur att det inte är liv och död det handlar om...

Kommentar

• cf.akvarielagret
                        Användare
                        • April 2002
                        • 5028

nytt självmål
                        Jag tänker mer på fotboll o samarbete.
                        jag är Ateist
                        men Gud talade till mig
                        Gud är stor

Kommentar

• Ove Planstedt
                          NCS Medlem
                          • May 2006
                          • 1816

Okej det kanske var lite klumpigt skrivit av mig, men jag tycker att, så fort någon går emot mängden, vilket jag är väldigt bra på, ja då drar folk örorna åt sig, och det gäller även styrelsen på NCS.Janne
                          Jo jag håller med du går mot mängden, det är du bra på fortsätt med det. Men jag tycker inte att du passar som forumsvärd.

Kommentar

• StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

..och du själv Janne. Du tålde inte när jag behandlade dig lika som du behandlar en del andra här. Jag förstår att du vänder mig ryggen för att jag påtalade att du farit med små "lögner" när du sagt flera motstridiga saker här på forumet. Det är väl just det som gör att du helt avstår att diskutera med mig nu.

Hur är din relation med forumsvärdar på forumet? De som du vill arbeta med? Om jag inte missminner mig så har du inte beskrivit t ex Wilhelms arbete med så fina ord.

Kommentar

• malawijanne
                              Banned
                              • November 2005
                              • 3217

Jo jag håller med du går mot mängden, det är du bra på fortsätt med det. Men jag tycker inte att du passar som forumsvärd.
                              Helt okej Ove.Janne

Kommentar

• malawijanne
                                Banned
                                • November 2005
                                • 3217

Ursprungligen postat av Malawe
                                ..och du själv Janne. Du tålde inte när jag behandlade dig lika som du behandlar en del andra här. Jag förstår att du vänder mig ryggen för att jag påtalade att du farit med små "lögner" när du sagt flera motstridiga saker här på forumet. Det är väl just det som gör att du helt avstår att diskutera med mig nu.

Hur är din relation med forumsvärdar på forumet? De som du vill arbeta med? Om jag inte missminner mig så har du inte beskrivit t ex Wilhelms arbete med så fina ord.
                                :::

Kommentar

Arbetssätt...