Woho! Nytt akvarium, 400 liter! tips!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Decimus
    Användare
    • June 2006
    • 961

förövrigt är M sp north en svår firre... köpte 3 st en hona och 2 hanar, först dog en av dem (hona eller hane vet jag inte..) ganska fort under tillsynes underliga omständigheter då inget var feli karet..

och samma verkar hända nu.. den liite mindre av dem två ligger nu och inte flämtar men verkar som att den bara tappat suget å leva.. äter inte simmar knappt men flyttar sig när de kommer andra fiskar, har blivit lite mörkare i färgen och harblivit märkbart tunnare av att inte ha ätit på iaf 3 dagar..

va fena kan de va? alla värden ok, och byten numera 2 till antalet i veckan..

Kommentar

• Decimus
      Användare
      • June 2006
      • 961

Har för att förbättra akvariemiljön för fiskarna bestämt mig för att ha i växter, men jag är så Otroligt usel på växter sedan tidigare, de bara dör för mig, men nu e de fean ändring pådet..

Jag har hört att vissa växter kan man binda fast vissa växter med fisktråd på sten (detta vill jag göra då jag har malawi som mer än gärna ommöblerar konstant)

Vilkaväxter är det, hur gör man det snyggast,

Vilka växter kan folk rekomendera som e fina med , samt hur fena gör man för att de skall klara sig och tja bli fina och tillföra akavriumet det där lilla extra?

//

Kommentar

• Decimus
        Användare
        • June 2006
        • 961

fö såe jag sugen på en P "read head" nyereri igen... attans granna dom dära.. men ack så aggressiva... samt så e de la bigg nono med att blanda malawi och viktoria...

Fö,2. Min fruga sa igår att omhon hade valt så hade hon velat ha "sånna där godis fiskar.." Nån som vet vad hon sytar på? =) ganska charmigt faktiskt..

Kommentar

• christer antonsson
          Användare
          • September 2002
          • 183

Ursprungligen postat av Decimus
          fö såe jag sugen på en P "read head" nyereri igen... attans granna dom dära.. men ack så aggressiva... samt så e de la bigg nono med att blanda malawi och viktoria...

Fö,2. Min fruga sa igår att omhon hade valt så hade hon velat ha "sånna där godis fiskar.." Nån som vet vad hon sytar på? =) ganska charmigt faktiskt..
          Troffar såklart =)
          Christer Antonsson

1800 liter Troffar:
          Ikola
          Pemba
          Duboisi- Mazwa
          Red Rainbow- Kapere

Kommentar

• endymion

Det funkar hur bra som helst att blanda malawi och victoria. Red head är bara elaka inom arten. Men med bra mat, en grupp på ca 10 fiskar och temp runt 24-26 grader så är det inga problem.

Kommentar

• Decimus
              Användare
              • June 2006
              • 961

Ursprungligen postat av christer antonsson
              Troffar såklart =)
              Rätt! tyckte de va roligt sätt att beskriva dem =) man kanske borde ge sig in i tråden om att försvenska fishbase å tipsa om den nyaste av arter.. Gulbandad godisfisk =)

Kommentar

• Decimus
                Användare
                • June 2006
                • 961

Ursprungligen postat av endymion
                Det funkar hur bra som helst att blanda malawi och victoria. Red head är bara elaka inom arten. Men med bra mat, en grupp på ca 10 fiskar och temp runt 24-26 grader så är det inga problem.

10 read hed? 5+5 eller hur skulle fördelningen vara?

Fö, skrev ang växter å så (kika en för en sida sedan) , nån som har lite tankar å tyckanden?

Jo, sp north med... underligt hade 4 st men nu har alla utom en gått å dött...domdog en etfter en av ingen till synes anledning... bara gav upp.. mktmärkligt.. den som e kvar ser bra ut äter skiter som den ska å kikvas.. underligt.. fårla byta ut den, ingen mening med att ha en bara.. ville bara skriva av mig =)
                Senast redigerad av Decimus; 13 March 2010, 19:33.

Kommentar

• Decimus
                  Användare
                  • June 2006
                  • 961

Iövrigt så är jag ute efter en sånn där vicious krabat som kan hålla efter yngel nu när mina har kommigt uppi rätt ålder.. jag ahr redan sett ett yngel som har klaratsig.

Har ni några tips på nån riktigt bra elaking som håller rent =) ?
                  Gärna en bufflig orädd mf till elaking ska de va, typ houseraiderstyle =)

Jo kika på min fråga om växter med... förrra sidan lite längre ner. =)

Kommentar

Arbetssätt...