Woho! Nytt akvarium, 400 liter! tips!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Decimus
    Användare
    • June 2006
    • 961

hej hej
    var ett tag sedan nu... och jag njuter jätte mkt.. dockfinns det plats för liiite mer fisk..

så jag tänkte om ni har några förslag å så på en eller två arter till så tages de tacksam emot =) själv så såtr jaglite å stampar hittar ingen somjag riktigt har fallit för... sp persicax, polit är några jag funderat över men inte mer än så..

fisk jag har nu

Metriaclima "big blotch" masinje
    whitlips
    johanni "eastern"
    melanochromis sp north (nu heter den kazinski eller dylikt..)
    labeotropheus fuelleborni katale.

Kommentar

• LN
      Användare
      • December 2004
      • 4744

Kul Decimus
      Det är verkligen en höjdarkänsla när man sitter och är nöjd med sitt kar.
      Sug på karamellen när det gäller nästa fisksort, så hinner du ångra dig tre-fyra gånger.
      Mycket roligare att göra det mentalt än att bära fisk fram och tillbaka från affären.
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Decimus
        Användare
        • June 2006
        • 961

Ursprungligen postat av LN
        Kul Decimus
        Det är verkligen en höjdarkänsla när man sitter och är nöjd med sitt kar.
        Sug på karamellen när det gäller nästa fisksort, så hinner du ångra dig tre-fyra gånger.
        Mycket roligare att göra det mentalt än att bära fisk fram och tillbaka från affären.

visst är det! jo jag får göra detta, har funderat pånågon röd art med,men hongi e fan så tråkig art med....

tja som du säger man får fundera mera...men input längsvägen är alldrig fel heller.

hade

Kommentar

• LN
          Användare
          • December 2004
          • 4744

Jag tycker att Tropheops "Red top Chilumba" är en grann firre. Hannen är blåaktig med snygg ryggfena och honan är knallgul. O så ser dom inte ut som en standard Mbuna i kroppsformen heller, snarare så liknar dom en troffe.
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Decimus
            Användare
            • June 2006
            • 961

Det var en ny för mig outforskad mark, skall kolla artregistret tack för tipset =)!

Kommentar

• Decimus
              Användare
              • June 2006
              • 961

wow, verkar vara en rikigt trevlig fisk. skulle nog passa bra i mitt kar med, de flesta är ju rätt ordentligt aggro =) skall genast kolla mer in på detta...

Kommentar

• Decimus
                Användare
                • June 2006
                • 961

fler med ideer är varmt välkommna att delge sina tankar och tyckande.

Kommentar

• Decimus
                  Användare
                  • June 2006
                  • 961

Tänkte ge mig ut i morgon på en "svängom" här i gbg området för att hitta ny fisk.. har ju redan fått tips om tropheops och de ska jag kika lite på men e det fler som har fler ideer om vad man kan kika på??

Kommentar

• classe
                    NCS Medlem

• April 2007
                    • 1147

Ursprungligen postat av Decimus
                    Tänkte ge mig ut i morgon på en "svängom" här i gbg området för att hitta ny fisk.. har ju redan fått tips om tropheops och de ska jag kika lite på men e det fler som har fler ideer om vad man kan kika på??
                    ja kul hör att du skall ny fiskar den så ta troffar den?? så¨byter vatten 50 procent varje vecka o har specialt stenar den som ligger hörnet.. men jag kunning så inte bra på den men vill vilja ha den efter så kör jag med malawiciklider den.. lycka till..
                    375 LITER Malawi arter..
                    74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• Decimus
                      Användare
                      • June 2006
                      • 961

Ursprungligen postat av classe
                      ja kul hör att du skall ny fiskar den så ta troffar den?? så¨byter vatten 50 procent varje vecka o har specialt stenar den som ligger hörnet.. men jag kunning så inte bra på den men vill vilja ha den efter så kör jag med malawiciklider den.. lycka till..
                      haha nej tropheus blir de inte...=) men gärna en till malawisort..=) de va de jag tänkte om de va nån somville tipsamig om =)

Kommentar

• classe
                        NCS Medlem

• April 2007
                        • 1147

Ursprungligen postat av Decimus
                        haha nej tropheus blir de inte...=) men gärna en till malawisort..=) de va de jag tänkte om de va nån somville tipsamig om =)
                        ok .. vilka skall du ta den tropheus?? den finns många.. mest den strid o jagar fiskar själv.. kanske ta tropheus sp. redfin?? den är lugnare än andra där..
                        375 LITER Malawi arter..
                        74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• Decimus
                          Användare
                          • June 2006
                          • 961

Ursprungligen postat av classe
                          ok .. vilka skall du ta den tropheus?? den finns många.. mest den strid o jagar fiskar själv.. kanske ta tropheus sp. redfin?? den är lugnare än andra där..
                          Som sagt det blir INTE tropheus, utan ev en tropheops art =) har malawi i akvariet nu och vill inte ha tangyanika,

Kommentar

• StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

Tropheops sp. redfin är en malawi art.

Vad är det för malawi du har på din avatar? Ser snygg ut...

Kommentar

• Decimus
                              Användare
                              • June 2006
                              • 961

jo dom säger det =) Har du någon erfarenhet av arten?

Jadu, vad är det för firre jag har på min avatar.. jag kommer faktiskt inte ihåg, jag satt å sappade på artregistret och hittade den där.. Tyckte den var otroligt fin så jag valde den, hade vart kul å veta va de va för sort, för jag somsagt har inte en aning =)

Kommentar

• Decimus
                                Användare
                                • June 2006
                                • 961

Alltså, lite då å då liksom knakar det till i akvariumet... blirlite oroligt vill ju inte ha typ en halv kubik vatten på golvet. e de spänningar i akvariumet då å hur fn kommer man tillrätta med det? det står i våg iaf, rakt och fint...

Kommentar

Arbetssätt...