Woho! Nytt akvarium, 400 liter! tips!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Decimus
    Användare
    • June 2006
    • 961

börjar bli nöjder med livet nu =) nya aquarell rör med varsin reflektor och av 4 så har 3 whitlips börjat färga mkt mera, OCH mina 3 Johanni hanar har faktiskt hittat var sitt revir så dom färgar ut utav bara hel**** =) riktigt fint!

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Ursprungligen postat av Decimus
      börjar bli nöjder med livet nu =) nya aquarell rör med varsin reflektor och av 4 så har 3 whitlips börjat färga mkt mera, OCH mina 3 Johanni hanar har faktiskt hittat var sitt revir så dom färgar ut utav bara hel**** =) riktigt fint!

Härlig känsla när man ser fiskarna trivas och när man själv är nöjd...

Kommentar

• Decimus
        Användare
        • June 2006
        • 961

Ursprungligen postat av Malawe
        Härlig känsla när man ser fiskarna trivas och när man själv är nöjd...

Helt rätt, otroligt givande att bara sitt aoch titta och njuta när dom små liven lever sina liv där inne i burken, det är som en dokusåpa i miniatyr!

Jag är förövrigt mkt nöjd med mina johanni, jäklar vilket temprament dom små liven har!

Kommentar

• Decimus
          Användare
          • June 2006
          • 961

Nu grabbar, nu simmar det 4 st Metriaclima OB/MC Bigblotch Masinje 2+2 i akvariet med. =) Så otroligt nöjd, riktiga juveler Riktigt snygga!

Kommentar

• HåE
            Användare
            • September 2007
            • 1525

Kul. Det är en höjdare när man får sätta in fisk i ett nystartat kar.
            När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• Decimus
              Användare
              • June 2006
              • 961

ja det är mkt fint det, spec när man känner att man fått tga på ngt som man längtat efter och inte alla har simmandes i sina kar med...

Kommentar

• Decimus
                Användare
                • June 2006
                • 961

jo jag har en undran med... jag tror jag har koppar eller ngn form av metal i mitt vatten, för både sanden och min slimline är rostbruna.... =(

Jag byter 30-40 % 1-2 ggr i veckan och har i easylife och salt , men är den här bruna sörjan ngt bara nu i början eller vad tror ni? jag ahr ju fått brun alger tidigare men det här liknar inget alls som vanliga brun alger nämnligen.. det är djup koppar/rost röd beläggning som tom lägger sig på gruset liksom...

Jag har bara tänt akvariumet mellan 16 och 22.30..

mkt underlig är det iaf..

Kommentar

• LN
                  Användare
                  • December 2004
                  • 4744

Ja tror att du fått Kiselalger, helt ofarligt och gibbar och ancistrusar brukar gilla det.
                  Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                  Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Decimus
                    Användare
                    • June 2006
                    • 961

Ursprungligen postat av LN
                    Ja tror att du fått Kiselalger, helt ofarligt och gibbar och ancistrusar brukar gilla det.

okejokej, de går bort med tiden eller? (kiselalgerna?)

och du har rättman kan följa spåren på slimlineen där de varit mina ancistrus =)) ganska komiskt..

Kommentar

• Decimus
                      Användare
                      • June 2006
                      • 961

Mina Metriaclima bigblotch är jävligt hårda alltså... Min största M hane är runt 11cm stor och 4-5 cm hög, slogs som en galning med min största M.johanni hane igår kväll,

MEN det roliga är då att min största johanni hane är kanske 5 lång och 1,5-2 cm hög, så Johannin måste ju ses som stenhård i psyket alltså.. såg otroligt fräckt ut när de lipp lockade... johannin fick sig en sväng om men han vägrade släppa Metriacliman.. svin ball faight! Akvarium is da shit. !

Kommentar

• Decimus
                        Användare
                        • June 2006
                        • 961

Jo, kiselalgerna, försvinner de med tiden om vattnet blir bättre eller, akn man göra ngt?

Obs min big blotch är officielt min guldklimp, =) bäste köpet nånsin!

Kommentar

• HåE
                          Användare
                          • September 2007
                          • 1525

Ursprungligen postat av Decimus
                          Jo, kiselalgerna, försvinner de med tiden om vattnet blir bättre eller, akn man göra ngt?

Kiselalgerna brukar bli kvar. Om du inte har någon mal som gör jobbet.

Kommentar

• Decimus
                            Användare
                            • June 2006
                            • 961

Ursprungligen postat av HåE
                            Kiselalgerna brukar bli kvar. Om du inte har någon mal som gör jobbet.
                            aj fean... har bara 2 små ancistrus... vet ni/du nån mal som är uberjävlig på att tugga kiselalger? eller är det fler ancistrus som gäller?

Kommentar

• HåE
                              Användare
                              • September 2007
                              • 1525

Tyvärr är jag dålig på malar. Men det finns många på forumet som har stora kunskaper i detta. Starta en ny tråd, så att även dom som håller på med SA och CA ser din fråga. Jag tror att anledningen till att så få personer svarar på dina frågor är att du kör dom i din akvarietråd. Fler trådar tror jag ger dig en bredare publik. En liten tanke bara.

Kommentar

• Decimus
                                Användare
                                • June 2006
                                • 961

Ursprungligen postat av HåE
                                Tyvärr är jag dålig på malar. Men det finns många på forumet som har stora kunskaper i detta. Starta en ny tråd, så att även dom som håller på med SA och CA ser din fråga. Jag tror att anledningen till att så få personer svarar på dina frågor är att du kör dom i din akvarietråd. Fler trådar tror jag ger dig en bredare publik. En liten tanke bara.
                                Ok, ja jag e tacksam att du svarar så mkt du gör iaf! anl att jag ställe de flesta här är föratt jag inte vill ta upp plats i forumet, men sen har du ju rätt, dom flesta har ju sett min tråd och kanske inte är lika benägna att gå in här igen... får kolla på detta och skriva fler trådar, tack för tipset!

mvh

Kommentar

Arbetssätt...