Woho! Nytt akvarium, 400 liter! tips!
Kollaps
X
-
-
4500 liter i timmen i cirkulation i 450 liter juvel akvarium...Kommentar
-
Har chippat i protozin nu, och vattnet blev blått... man ska behandla dag 1,2,3 och 6 står det, skall man byta vatten nångång under den tiden? och det blåa försvinner sedan va efter ett par vatten byten? nue de försent men den blåa färgen färgar väl inte av sig på min slimline???Kommentar
-
Det är nog ingen risk att det färgar av sig. Bakgrunden suger inte åt sig vatten.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Kommentar
-
Den är snart grön av alger iaf.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Kommentar
-
Har chippat i protozin nu, och vattnet blev blått... man ska behandla dag 1,2,3 och 6 står det, skall man byta vatten nångång under den tiden? och det blåa försvinner sedan va efter ett par vatten byten? nue de försent men den blåa färgen färgar väl inte av sig på min slimline???
men har du i kaliumpermanganat blir den röd igen
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
skojade bara bakgrunden färgas inte möjligen transparenta siliconfogarjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
phuuoiii!! tror du jag satte hjärtat i halsgropen där en sekund..!!!
En microsekund till om jag inte hade sett de sista där så hade jag gått bärsärkargång här hemme =) !Kommentar
-
375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
-
en fråga till. ska det vara förhöjd temp under hela medicineringsperioden med protozinet?
har 30 gr just nu... och en av mina sp north ser inte ut som att den e speciellt nöjder över tempen..Kommentar
-
jaha nu har en av dem dött iaf.... såå nån som vet om man ska ha den förhöjda tempen under hela veckan... så man slipper förlora fler firrar..
hur ser man skillnad på sp northern ? hade tre men alla ser lika danna ut och nu har jag två men vet inte om jag hane eller hona.. elelr är det bara å vänta på att de växer till sig?
nån som kan svaret på frågan om whitelipsen med??Kommentar
-
Vart har du läst om förhöjd temp? Jag kan inte se att det nämns någonstans när jag kollar lite snabbt över nätet...
30 grader skulle jag inte ha i kar med Malawiciklider...även vid sjukdomsläge. Vad jag däremot skulle göra var att medicinera samt göra frekventa vattenbyten.Kommentar
-
Vart har du läst om förhöjd temp? Jag kan inte se att det nämns någonstans när jag kollar lite snabbt över nätet...
30 grader skulle jag inte ha i kar med Malawiciklider...även vid sjukdomsläge. Vad jag däremot skulle göra var att medicinera samt göra frekventa vattenbyten.
har bara gjort som jag har blivittillsagd.. men, det är bara en som dött hittils.. de andra ser fine ut..
så jag bör sänka tempen till 27 grader, även om jag har en dag kvar på protozin kuren, har även frågat tidigare (men inget svar..) om jag ska byta vatten under protozin behandlingen, bör jag göra det?Kommentar
Kommentar