Woho! Nytt akvarium, 400 liter! tips!
Kollaps
X
-
-
Ljuset i karet är för beskådaren och inte för malawi cikliderna. Dom gillar dämpat ljus mer. När jag inte är hemma så är karet nästan alltid släckt. Dagsljuset räcker gått och väl (om man inte har växter förstås).Om du ändå vill ha ljuset på så kan ju alltid skaffa en diodbelysning och fästa den under rampen. Det finns LED-lister som ger ett svagt behagligt ljus.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Ljuset i karet är för beskådaren och inte för malawi cikliderna. Dom gillar dämpat ljus mer. När jag inte är hemma så är karet nästan alltid släckt. Dagsljuset räcker gått och väl (om man inte har växter förstås).Om du ändå vill ha ljuset på så kan ju alltid skaffa en diodbelysning och fästa den under rampen. Det finns LED-lister som ger ett svagt behagligt ljus.
och senare så bortplockande avt8 rampen, ditsättande av plexi och nån form av spott anordning... puh, mkt nu för en icke teknnisk...
dock så måste jag säga jag har problem att få mina whitelips att färga.. är det för att vattnets kemi inte riktigt är i balans ännu tro?Kommentar
-
Nu brinner det i knutarna gubbs!
Har hittat små vita prickar på mina whitelips!! va FAN SKa jga gära för att få bort de!
jag SKA köpa ny värmare i morgon är en sak som e säkerm den jävlen har inte funkat ordentligt hittils.... f*n va jag hatar de här nu.. satan kan skiten ine bara FUNKA!! jag tror att de fått vita prick just för att de inte varit tillräckligt varmt för dem... helvetes satana.... mycket svordomar här nu....
men jag behöver seriösa råd nu.. har satt v ärmaren på max 32grader och bytt vattten å öst ner salt och easy life... va mer behöver jag göra??Senast redigerad av Decimus; 05 November 2009, 21:34.Kommentar
-
Köp någon vita prick medicin och häll i. Så snart som möjligt. Enligt mina erfarenheter brukar det funka bra med dem.
Glöm inte den lilla extraslängen som man skall skicka i (nu kommer jag inte ihåg hur många men..) några dagar efter att skiten är väck.Kommentar
-
va heter medicinen å vae de för extra släng?? å fuckar inte medicinen med balansesi akvariumet osv osv? ngt man bör tänka på där osv???Kommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
men se till att akvariet är ganska rent då gör medicinen nytta lite längre
lagom temp 26-28 grader
salta ett par dl grovsalt
om någon fisk har extremt mycket prickar o är nära döden
kan du mätta en liter vatten med salt o sedan doppa håven med fisken i ca 20 sekunder då dör allt på hudenjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Inga problem
men se till att akvariet är ganska rent då gör medicinen nytta lite längre
lagom temp 26-28 grader
salta ett par dl grovsalt
om någon fisk har extremt mycket prickar o är nära döden
kan du mätta en liter vatten med salt o sedan doppa håven med fisken i ca 20 sekunder då dör allt på huden
mm jag tror min värmare som har ställt tilld et för mig här så ska köpa en ny i morgon som funkar....
de där med mätta en liter vatten ska jag komma ihåg.. änså länge så äter de å ser ut att må ok. men de e smittsamt va? jag komemr ju inte i väg förrens i morgon ,hur fort tror du det går innan dom dör?Kommentar
-
Med rent ..... tänk så här
om du har 50 liter filter o ett stort sediment lager med skit på botten
hur länge tror du medicinen verkar
eller om du har en helt steril burk med luftning utan både filter o bottenbeläggning
det senare är lätt effektivast.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
och varför höjer man temperaturen för att levnadscykeln ska gå fortare
och medicinen tar inte livet av dom i alla stadierjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Jag skäms lite, men du får nog ta det på lite mer lättförstålig svenska..
kan medicinen ta livet av dem??Kommentar
-
ja vad har du för filter där?? så man skall ha bra högt filter för malawiciklider.. o gärna ge salta o byter 30-40 procent varje ggr i vecka .. nu kan du lite ge dom höjer värme 26-29 grader.sen ge salta 2-3 dl igen varann dagar.. testa den .. men jag kan inte lovar dig allt rätt...375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
ja vad har du för filter där?? så man skall ha bra högt filter för malawiciklider.. o gärna ge salta o byter 30-40 procent varje ggr i vecka .. nu kan du lite ge dom höjer värme 26-29 grader.sen ge salta 2-3 dl igen varann dagar.. testa den .. men jag kan inte lovar dig allt rätt...Kommentar
Kommentar