Ciklidbladed 3/2009 Diskussion av innehållet!
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Bild 2: Shiranus
Bild 3: NatalciklidSenast redigerad av Gäst; 23 September 2009, 13:16.Kommentar
-
Albins shiranus är mycket mörkare på foton än de i Hull. Fotot visar (troligen) pappan till Albins fiskar.Senast redigerad av Ola Svensson; 23 September 2009, 13:54.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ny fråga till Malawijanne
I artikeln skriver du bla att du odlat auratus,spec chilumba och lombardoi.
Alla dessa har ju rykte om sig som stora och ganska rejält aggresiva.
Min fråga är hur du hållit dem ?, stora grupper?, bara en hane ? eller stora burkar ?, ja kort sagt råd om hur man bäst håller dessa.Kommentar
-
Ny fråga till Malawijanne
I artikeln skriver du bla att du odlat auratus,spec chilumba och lombardoi.
Alla dessa har ju rykte om sig som stora och ganska rejält aggresiva.
Min fråga är hur du hållit dem ?, stora grupper?, bara en hane ? eller stora burkar ?, ja kort sagt råd om hur man bäst håller dessa.Kommentar
-
Kjell föresten. Du får gärna mejla mig nyhetstips då jag tar upp alla sorters nyheter i min spalt. För mig är det helt enkelt enklast att gå igenom de senaste månaderna i de vetenskapliga databaserna vilket gör att det ibland endast är vetenskapliga nyheter.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
OK - jag skall ha det i åtanke. Är även "kommersiella" nyheter OK?Kommentar
-
Kommentar
-
Ja nybörjare, det vill jag väl inte säga att du är, men du brukar väl hänga på zoopet mera.
Välkommen förresten att skriva på detta forumet.
Jag brukar ta upp honorna efter ca 3 veckor, beror på hur varmt det är i baljorna.
Jag lägger honan i en glassburk, ta försiktigt upp honan och öppnar underkäken med ett trubbigt föremål, en plast pinsett använder jag.
När jag öppnar under käken så brukar honan spotta ut, gör hon inte det första gången släpper jag ner henne i glassburken och kanske gör 2 försök till, sedan lägger jag ner det, ibland så kommer inte alla yngel ut gäller framförallt på tropheus demasoni och en del mbunas kan det vara svårt att få ut alla yngel.
Då låter jag henne behålla ynglen som hon sedarmera får spotta ut i den stora baljan.
På aulonocaror och haplisar så brukar det inte vara några problem dom brukar spotta redan i håven.Janne
Allt är ju relativt, men nog är det så att jag har mer å lära, och det är ganska
sparsamt med vad jag kan lära andra än så länge.
Hänger nog lika mycke här som på zoopet, men är väl för det mesta "osynlig" ....får försöka ändra på det.../MVH TomasKommentar
-
Vet man hur man söker så kan man lära sig det mesta genom att vara osynlig.
Jag har sett lite bilder från Jannes kommande artiklar och jag tror ni verkligen kommer gilla dem.Kommentar
-
Jag får väl börja att presentera mig.
Jag heter Jan Olof Carlsson och arbetar och bor i Göteborg.
Jag har skrivit artikeln om "odling av östafrikanska ciklider" ni får gärna ställa frågor om min artikel, jag svarar om jag kan, annars så finns det säkert någon annan här på forumet som har svaret.Janne
Hälsningar
/Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Måste säga att din artikel var en av de "vettigaste" och intressanta på länge. Hade alla lärare haft det engagemanget skulle många fler barn i Sverige lära sig om naturen och att vi måste ta hand om den. Skulle vara kul om du kunde ha nån form av följetong i CB där vi får följa vad du och dina barn gör och kommer fram till.
Mvh
/Callehttp://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2166816
Inget akvarium för tillfället...Kommentar
Kommentar