Varför går NCS med förlust
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Man blir ju hemmablind, men är det inte just detta man ser när man kommer in på förstasidan?
Bli medlem! - Senaste inlägget på förumet - Slumpvald arbeskrivning - Ciklidbladet 2/2009
Borde vi byta namn på dessa "rutor" t ex "Ställ era frågor på vårt forum" och "Du är ett klick från tusentals arbeskrivningar"
Ordet platsbrist dyker ju upp i huvudet när man funderar på vad man vill ha på första sidan! Inte kul att stryka något...
För nyintresserade, informationssökande tror jag en tydlig, lätttillgänglig ruta med de topics/artiklar jag föreslagit skulle vara till fördel. Men jag vågar inte föreslå vad som skall bort...Kommentar
-
Eftersom du ställer frågan förtjänar du ett ärligt svar.
1. varför kan du inte svara på frågor som du redan gör, man behöver inte vara forumsvärd för det.
2. eftersom du är ganska elak på forumet ibland pasar du ej som värd,
av samma anledning passar jag inte heller som värd
3. behovet av värdar kan säkert utökas lite, men behovet har nog minskat då vi börjar att sköta oss bättre o raderingar o låsningar av trådar är en sällsynt företeelse.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
En sak som jag funderade på när jag "browsade" startsidan var att det inte gick att hitta någon artikel som är ett självklart val att läsa när man kommer som ny. Ett exempel kan ju vara en artikel i stil med "Vad ska jag tänka på när jag väljer ciklider?" eller "Varför ska jag välja ciklider?", detta är ju något som man förmodligen vill läsa. Generell information om storlekar på ciklider, storlekar på akvarium, vattenvärden i förhålande till ursprungsplatser mm vore kanske bra att sammanfatta i en artikel, med länk från startsidan. En typ av "Ciklidakvarie for dummies" helt enkelt.// Magnus ArvidssonKommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
En sak som jag funderade på när jag "browsade" startsidan var att det inte gick att hitta någon artikel som är ett självklart val att läsa när man kommer som ny. Ett exempel kan ju vara en artikel i stil med "Vad ska jag tänka på när jag väljer ciklider?" eller "Varför ska jag välja ciklider?", detta är ju något som man förmodligen vill läsa. Generell information om storlekar på ciklider, storlekar på akvarium, vattenvärden i förhålande till ursprungsplatser mm vore kanske bra att sammanfatta i en artikel, med länk från startsidan. En typ av "Ciklidakvarie for dummies" helt enkelt.
Man skulle kunna utgå från den om man skapade ett sådant dokument.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Det är ju en kanontråd, men den är inte lätt att hitta till. Man kan inte förutsätta att folk hoppar in och börjar söka i forumet direkt.
Dessutom är det faktiskt så att om man söker på "ciklider" på google kommer ciklid.se först som trea, gissa vem som kommer först.......// Magnus ArvidssonKommentar
-
På Altavista kommer ciklid.org först på sjunde plats, gissa vem som kommer först.......
osv.// Magnus ArvidssonKommentar
-
På msn-sök finns inte ciklid.se på första sidan ens. Hur ska man hitta hit om sökmotorerna inte indexerar det högt, kanske en sponsrad länk på google?// Magnus ArvidssonKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kollar man startsidan så finns inte ordet "ciklid" med i <title>-taggen. Bara i "ciklidsällskapet" vilket inte räcker. Kollar man på metataggen <keywords>så finns det alldeles för många ord för att sökmotorerna ska gilla det - i den mån de tittar på den taggen, vissa påstår att de inte kollar där alls men ingen vet. De flesta sökmotorer gör det förmodligen på något vis. Ser man på startsidan och framför allt rubriker så finns ordet "ciklid" med många gånger men bara sammanskrivet med andra ord som "ciklidbladsartikel".
Fixar man så ordet "ciklid" eller "ciklider" står som eget ord i titeltaggen, minskar antalet ord i keywords och ser till att berörda ord står som egna ord i rubriktaggarna t ex <H1> så kommer det att bli bättre placeringar. HejhejKommentar
-
Och så glömde jag det viktigaste. De som har egna hemsidor ska se till att länka till NCS hemsida. Länkkraften är det absolut viktigaste. Förvirringen med "ciklid.se" och "ciklid.org" är katastrof. Det måste styras upp till rätt domän. Ta bort den som inte ska gälla i fortsättningen. Ta kontakt med de som länkar till ciklid.se i fall så är fallet och be dem länka om till ciklid.org som jag fattat ska vara den officiella domänen. Hejhej igenKommentar
Kommentar