Varför går NCS med förlust

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

Ursprungligen postat av malawijanne
    Ja det var roligt Christer, tror du att någon på nätet skulle betala 200 kr för att läsa en tidning om ciklider på nätet, som dom kan få samma information på ciklid.se. Nej vakna upp nu Christer.
    Vad sa du nu.Janne
    Vissa lägger inte 200kr
    men jag lägger 5000kr på Almanackan
    om jag får göra den

Vad sa du nu då
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• cf.akvarielagret
      Användare
      • April 2002
      • 5028

Vad jag vill med alla mina inlägg, tycker du att det är en belastning att jag skriver, jag skriver för att jag tycker det är kul att dela av mina erfarenheter och jag tror fortfarande att jag kan ge en del.Janne
      Tror att det var vad Pablo tänkte också innan du gick lös med brandslangen.
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor

Kommentar

• malawijanne
        Banned
        • November 2005
        • 3217

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
        Vissa lägger inte 200kr
        men jag lägger 5000kr på Almanackan
        om jag får göra den

Vad sa du nu då
        Ja jag var inte nöjd med temat på förra almanackan, självklart om du har 4 malawi och 3 tanganyika bilder så är jag beredd att sponsra dig.Janne

Kommentar

• cf.akvarielagret
          Användare
          • April 2002
          • 5028

Ja jag var inte nöjd med temat på förra almanackan, självklart om du har 4 malawi och 3 tanganyika bilder så är jag beredd att sponsra dig.Janne
          Lägg frågor i rätt tråd
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor

Kommentar

• malawijanne
            Banned
            • November 2005
            • 3217

Tror att det var vad Pablo tänkte också innan du gick lös med brandslangen.
            Jag missade att pablo var medlem, och det ber jag om ursäkt för, det var därför jag tog bort inlägget.Janne
            Senast redigerad av malawijanne; 20 September 2009, 09:58.

Kommentar

• malawijanne
              Banned
              • November 2005
              • 3217

Lägg frågor i rätt tråd
              Ja ibland är du rolig ChristerJanne

Kommentar

• Pabbe
                NCS Medlem
                • September 2006
                • 1805

Vad jag vill med alla mina inlägg, tycker du att det är en belastning att jag skriver, jag skriver för att jag tycker det är kul att dela av mina erfarenheter och jag tror fortfarande att jag kan ge en del.Janne
                Jag blev förstås förbryllad när du hugger till på mitt inlägg och sedan raderar det eller vad du gjorde men som Christer hann komentera.

Men det är ju bra för dig att nätet och detta forum finns eftersom du gillar att skriva.
                Alltså: för mig är ju medlemskapet till stor del ciklid.se och tidningen ett komplement. Förr var ju medlemskapet enbart tidningen. Nu när den tryckta anstränger hela NCS ekonomi kan olika lösningar som PDF vara en. Precis som de flesta dagstidningar: vill du inte ha en prenumeration hem varje dag kan du välj att betala för att läsa en fullständi PDF-upplaga.
                NCS skulle kunna erbjuda medlemmar liknande. De som vill väljer bort en tryckt men kan läsa den på nätet. Användare på detta forum kan genom detta kanske lockas att bli medlem för att få licens att dels läsa tidningen och allt annat som du får tillgång till.
                Pengar frigörs till attutveckla bladet (som du ju tröttnat på för fem år sedan sa du)

Kommentar

• Pabbe
                  NCS Medlem
                  • September 2006
                  • 1805

Ja, jag erkänner att jag missade att pablo var medlem, och det ber jag om ursäkt för, det var därför jag tog bort inlägget.Janne
                  Händer saker under tiden man skriver: ursäkt godtas

Kommentar

• endymion

Ursprungligen postat av Appleone
                    En vanlig användare....?
                    Jag är inte med i Ncs men deltar på sidan ändå - läser och tar del av det som skrivs o detta kostar mig inte ett öre. Jag köpte mitt senaste akvarium på köp o sälj. En del av den summan kan väl gå till Ncs typ Tradera - helt ok för min del. För mig så är en tidning inte så viktig numer - innan WWW så läste jag ofta "Bladet" att den var "nördig" var en poäng för mig - det andra var för ytligt. Jag har andra intresseområden o i dem så är det @-magazines som gäller - snyggt gjorda o vill jag skriva ut så går hur bra som helst med snyggt resultat. Jag tycker ändå att det är en taktil upplevelse med en tidning i handen men ser inte det som speciellt viktigt - kanske lite förråldrat o är det inte mycket runtikring att göra en tidning - packa - skicka osv? - varför ska det vara en papperstidning om det kostar så mycket pengar för Ncs?
                    Fiskar är vackra och bilder är kul att se på - många av er är riktigt duktiga fotgrafer och det skulle vara kul om man kunde ladda ned högupplösta bilder o skriva ut o ha på väggen för en liten slant. En almanacka är fint om den är funktionell o inte för stor. Affischer känns inte så kul. Rabatt i affärer är bra. Ett sånt här forum fyller en stor social funktion för många så ska det vara tycker jag. Varför går Ncs med förlust - ja debit o kredit balanserar inte som vanligt men är det hela värden då - det balanserar upp sig nästa gång - nä nu ska jag pyssla med burken - ni som jobbar med detta gör ett toppjobb! Tack
                    Intressant att höra varför någon som du inte väljer att vara medlem. Visst är det alltid inkomst och kostnad som styr, personligen tror jag att besluten som togs under förra styrelsemötet kommer att öka intäkterna för föreningen. Vi har ju i dagsläget en stark kassa men senaste årens trend måste trots allt vändas.

Kommentar

• Ove Planstedt
                      NCS Medlem
                      • May 2006
                      • 1816

Jag tycker att det låter som en bra ide att ge ut CB som PDF. Jag skulle betala 250 pix för ett medlemskap i NCS med CB i PDF format. Papperstidningar hör till 1900-talet

Kommentar

• endymion

Ursprungligen postat av Pabbe

Men när det gäller det tryckta bladet: jag skulle gott och väl kunna tänka mig att enbart läsa den som PDF med medlemskapet som licens. De pengar som NCS skulle tjäna på att slopa tidningen skulle kunna bli en mycket proffsig PDF-tidning med kanske beställda artiklar, betala översättare, kanske göra riktiga repotage etc.
                        En sådan proffsig tidning kan ju även skrivas ut förspridning.
                        Höj medlemsavgiten några tior, slopa den tryckta tidningen är mitt förslag.
                        Nätet är ju här för att stanna.
                        Glöm ej heller miljöaspekten i att enbart ha en PDF. Vår hobby har allt at tjäna på att föregå med exempel.
                        Pablo
                        Jag sitter ju och läser pdf-versionen av tidningen flera gånger under korr-fasen av tidningen. Jag måste tyvärr säga att det inte alls är samma sak med datatidning som papperversionen. Pappersversionen är väldigt mycket bättre än dataversionen trots att innehåll och bilder är det samma.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                          Användare
                          • April 2002
                          • 5028

Ursprungligen postat av endymion
                          Intressant att höra varför någon som du inte väljer att vara medlem. Visst är det alltid inkomst och kostnad som styr, personligen tror jag att besluten som togs under förra styrelsemötet kommer att öka intäkterna för föreningen. Vi har ju i dagsläget en stark kassa men senaste årens trend måste trots allt vändas.
                          Vad betyder
                          NCS Medlemsnummer
                          5504

?????
                          jag är Ateist
                          men Gud talade till mig
                          Gud är stor

Kommentar

• endymion

Vad betyder
                            NCS Medlemsnummer
                            5504

?????
                            Ett medlemsnr som inte finns. Man kan ju skriva vad man vill i det fältet.

Kommentar

• malawijanne
                              Banned
                              • November 2005
                              • 3217

Ursprungligen postat av Pabbe
                              Jag blev förstås förbryllad när du hugger till på mitt inlägg och sedan raderar det eller vad du gjorde men som Christer hann komentera.

Men det är ju bra för dig att nätet och detta forum finns eftersom du gillar att skriva.
                              Alltså: för mig är ju medlemskapet till stor del ciklid.se och tidningen ett komplement. Förr var ju medlemskapet enbart tidningen. Nu när den tryckta anstränger hela NCS ekonomi kan olika lösningar som PDF vara en. Precis som de flesta dagstidningar: vill du inte ha en prenumeration hem varje dag kan du välj att betala för att läsa en fullständi PDF-upplaga.
                              NCS skulle kunna erbjuda medlemmar liknande. De som vill väljer bort en tryckt men kan läsa den på nätet. Användare på detta forum kan genom detta kanske lockas att bli medlem för att få licens att dels läsa tidningen och allt annat som du får tillgång till.
                              Pengar frigörs till attutveckla bladet (som du ju tröttnat på för fem år sedan sa du)
                              Ja nu är det mycket, men jag har redan raderat mitt inlägg det vill säga att jag inte kan stå för det.
                              Men det kanske är en bra ide att ta det som pdf fil, och alla ideer som du kommer med.
                              Ja jag tycker inte att bladet har varit så bra dom sista åren. och jag har tänkt många gånger varför håller jag på med detta, det är väldigt sällan man får uppskattning för det jag gör, jag håller ju på med bastarder, ja det är inte så rumsrent i NCS, där man helst ska hålla på med naturformerJanne

Kommentar

• cf.akvarielagret
                                Användare
                                • April 2002
                                • 5028

Ursprungligen postat av endymion
                                Ett medlemsnr som inte finns. Man kan ju skriva vad man vill i det fältet.
                                Det måste ändras
                                jag är Ateist
                                men Gud talade till mig
                                Gud är stor

Kommentar

Arbetssätt...