Hittade denna krabat i akvariet, vad är detta
Vad är detta
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Det ser ut som en igel (en sugplatta i vardera änden av kroppen...). Jag skulle rekommendera dig att ta bort den eftersom den kommer att vilja suga blod från dina fiskar förr eller senare, vilket i sig kanske inte är farligt men det finns nog en viss risk för infektioner etc. i såret efteråt.
Har du fått den med fisken, eller har du t ex plockat sand eller sten utomhus och fått med den den vägen?
Hittade denna krabat i akvariet, vad är detta
http://picasaweb.google.se/lh/photo/...eat=directlink -
nej ingenting sådant, har inte stoppat i något nytt i akvariet det senaste halvåret.
googlade lite o det liknar planaria?Kommentar
-
Den ser ju ut att ha en sugpropp i varje ände samt vara segmenterad och då är det en igel. Hur stor är den. Har den något mönster på ryggen. Alla iglar suger inte blod.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
svårt att säga om den har något direkt mönster den är ganska så genomskinlig. Den är ca 1-2 cm. Den gör inga försök att simma utan har typisk larv krypande beteende (drar ihop sig i en båge , släpper ena sidan sträcker ut sig o tar nytt tag osv)
Frågan är kan den ha kommit med kranvattnet? vattentäkten i stan är en sjö tor jag (tanken får mig att må illa )Senast redigerad av ixxe; 16 September 2009, 13:47.Kommentar
-
-
Kommentar
Kommentar