Jag har en malawiburk på 540 liter, som jag nu fått fisksoppa i.
Bara en massa orangea zebror och ett tiotal crabro. Och lite till.
Kort sagt, det börjar bli trist.
Jag har börjat snegla på Sydamerika med mycket växter och några intressanta fiskar.
Bl.a diskus.
Jag försöker läsa på om dessa vertikala flundror, det finns ett antal forum som behandlar dessa.
Men vad är diskusen för något?
Folk odlar den i steriliserade akvarium, utan inredning, doppar dem i kemikaliebad med jämna mellanrum och byter vatten så det stänker.
Jag kan ge mig f#&% på att folk har vit labrock också.
En som kör diskus i sällskapsskar har jag hittat, c90...??. Även känd på detta forum.
Är han enda undantaget?
Funkar det helt enkelt inte utan den steriliserade miljön?
Jag vill inte byta mer vatten än 20% i veckan, och jag vill ha växter och sand + sten å rötter förstås.
Det sägs att diskusen smutsar ner så in i baljan, men hur kan de förorena mer än mina malawi?
Mina malawi får nästan en deciliter räkmix varje dag och sex unga diskusar kan väl inte äta så mycket mer.
Att de är lite känsligare än andra fiskar det får jag väl tro på, men så himla känsliga?
Ska jag bara glömma diskus när jag ställer dylika krav?
Kanske köpa vuxna?
Vad säger ni?
Bara en massa orangea zebror och ett tiotal crabro. Och lite till.
Kort sagt, det börjar bli trist.
Jag har börjat snegla på Sydamerika med mycket växter och några intressanta fiskar.
Bl.a diskus.
Jag försöker läsa på om dessa vertikala flundror, det finns ett antal forum som behandlar dessa.
Men vad är diskusen för något?
Folk odlar den i steriliserade akvarium, utan inredning, doppar dem i kemikaliebad med jämna mellanrum och byter vatten så det stänker.
Jag kan ge mig f#&% på att folk har vit labrock också.
En som kör diskus i sällskapsskar har jag hittat, c90...??. Även känd på detta forum.
Är han enda undantaget?
Funkar det helt enkelt inte utan den steriliserade miljön?
Jag vill inte byta mer vatten än 20% i veckan, och jag vill ha växter och sand + sten å rötter förstås.
Det sägs att diskusen smutsar ner så in i baljan, men hur kan de förorena mer än mina malawi?
Mina malawi får nästan en deciliter räkmix varje dag och sex unga diskusar kan väl inte äta så mycket mer.
Att de är lite känsligare än andra fiskar det får jag väl tro på, men så himla känsliga?
Ska jag bara glömma diskus när jag ställer dylika krav?
Kanske köpa vuxna?
Vad säger ni?
Kommentar