Var köper jag killiägg på posten? Har funderat på att prova med dessa. På skandinaviska killisällskapets hemsida finns en ägglista, men man måste vara medlem för att läsa den. Och så engagerad är jag inte ännu, så att jag blir medlem innan jag har fiskar.
Köpa killiägg.
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Aquabid.com tror jag många beställer ifrån. Dock amerikansk sida.Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - Dustsmasker -
Det är Aquabid.com som gäller, även om sidan är amerikansk så är säljarna från hela värden.
Du måste skaffa ett konto för att bjuda, sedan är det i de flesta fallen PayPal som gäller för betalning.
Observera att en del auktioner är i dollar och andra i euro.GuyKommentar
-
Tack för svaren. Jag kollade det där aquabid, men det verkar jobbigt. Fast det kanske det inte är om man ids lägga lite tid på det.Kommentar
-
Kommentar
-
Är jag helt fel ute nu, men följer det med en massa räker också? (foder???)
Det står typ: Simpsonichtys Carlettoi 30 egg + Fairy shrimp.Kommentar
-
Det står ju klart och tydligt vad det är.. Du får med 1000 räkägg som du skall ha ihop med killiäggen som mat till dom nyfödda.Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Ni ser att engagemanget är högt här...
Är på jobbet, så man har inte direkt ro att studera all text i lugn och ro. Men som tur är, så finns det goda rådgivare på ciklid.se som kollar upp saker åt en...Kommentar
-
Finns ett fåtal säljare som inkluderar sånt också. De flesta andra räknar dock med att du ska ha eget foder åt ynglen. Hos många arter är ynglen för små för att ta nykläckt artemia så du bör ha något alternativ till det den första tidenKommentar
-
Varför ska man leta på andra sidan jordklotet ???
ring Janne på Södermalms Akvarieaffär, har du otur kostar dom nog en tia styck.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Går det med skalade artemiaägg? Det har jag gott om...Kommentar
-
Det kanske finns större utbud på aquabid, men jag tror att mina krav inte är så höga, än så länge...Kommentar
-
Nja, det ska vara levande föda, och dessutom ska det vara mindre än så Ciklidister är bortskämda med yngel som är väldigt lätta att dra upp för det mesta.
Apropå Janne Wester så kan du kolla på www.alfanita.com också.
Insåg att du bodde i Gällivare nu, är nog lite kallt att försöka skicka ägg till de trakterna nu tyvärr.Kommentar
-
Alf & anita har jag kollat. Klarar äggen inte lite kyla? Eller det kanske säger sig själv att det nog inte går. Vad jobbigt att vänta till våren i så fall.Kommentar
-
Det finns sk "heat pack" som håller värmen, annars skicka i termos
eller åk med själv en tur söderöver ( är nog bäst för nördar), jag siktar nog på detKommentar
Kommentar