Elitserien 09/10

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • October 2003
    • 3615

Ikväll smäller det. För vår del blir det 5 bussar lastade med fans till Skellefteå Kraft Arena. 8 raka bortaresor har man varit på till banjolandet, 8 raka förluster. Nu får det bannemig vara på tid att vinna där. Senaste vinsten kom -89. Det ni.

Hoo!
    Mvh Alex

Kommentar

• Danne_K
      Användare
      • February 2006
      • 777

HV71
      FRÖLUNDA
      LINKÖPING
      LULEÅ
      DJURGÅRDEN
      MODO
      FÄRJESTAD
      BRYNÄS
      TIMRÅ
      SKELLEFTEÅ
      SÖDERTÄLJE
      RÖGLE

Hv känns fruktansvärt starka i år, frölunda har misslyckats tidigare med fruktansvärt bra trupper men någon gång måste det ju lyckas. Linköping är ett lag som ska vara där uppe men det är ett lag som kan vara en negativ överaskning i år och plasera sig en bit längre ner. Sen mellan Luleå, Modo och Djurgården kan det gå hur som helst, Djurgården har många unga spelare som som säkert kan ta ett steg till iår det i kombination med bra rutinerade spelare kan bli bra. Lule har värvat bra och sett bra ut på försesongen nu gäller det bara att få ihop laget ännu mer och att alla håller måttet när det blir lite hårdare matcher. Modo har ju en väldigt stark trupp. Färjestad har tappat många spelare men kan mycket väl komma mycket högre upp än vad jag har placerat dom, tror mycket hänger på hur bra deras nya målvakt är. Brynäs är bättre än på många år och kan även dom komma betydligt högre upp även där beror mycket på målvakten. Markström har väll inte direkt övertygat på försesongen. Timrå är ett lag som ska slås om slutspels platserna. Skelleteå nja jag tror inte riktigt på dom iår många unga lovande backar och en del toppar bland forwards men ser man till truppen som helhet tror jag dom kan få det svårt att ta sig till slut spel men omöjligt är det definitivt inte
      Något annat än kvalserie för ssk och rögle känns lite som en skräll. Rögle utan abbotarna och Kenny nja känns som att dom bar laget ifjol.

Kommentar

• HåE
        Användare
        • September 2007
        • 1525

Äntligen är elitserien i gång. I kväll ska Brynäs få. Klassiskt hatmöte i Timrå.

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
        När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• Lutt
          Användare
          • October 2005
          • 1919

Elitserien har ju iofs redan tjuvstartat och är imponerad av HV:s powerplay senast, 5 mål i powerplay:O

Ikväll väntar Djurgården och det känns som en svår match då Djurgården gått bra på försäsongen, men HV måste ändå ha en starkare trupp och lär klara av det hela och vinna.

Kommentar

• Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

Vem bryr sig om hockey när fotbollen fortfarande är igång för fullt? Men lite skoj var det att bandyklubben tvålade till Abbotts med 3-0 .
            Senast redigerad av Micke; 02 October 2009, 10:27.
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Lutt
              Användare
              • October 2005
              • 1919

vem bryr sig om fotboll hehe

Kommentar

• Banderad
                Användare
                • February 2006
                • 3479

Ursprungligen postat av Lutt
                vem bryr sig om fotboll hehe
                Jag, men jag bryr mig om hockey också. Jobbiga veckor för min stackars sambo det här varje år när både Allsvenskan och Elitserien är igång. Mycket fotboll och mycket hockey. Gött att Brynäs lyckades hämta upp 0-3 idag. Det som var härligast idag var KFF:s nederlag i Allsvenskan. Efter förra veckans fiasko för Blåvitt i Kalmar kändes det härligt att de torskade mot ÖIS. Men, men; detta är en hockeytråd...

/Jocke

Kommentar

Arbetssätt...