Elitserien 09/10

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • October 2003
    • 3613

Elitserien 09/10

Nedräkningen har börjat. Här uppe kokar det av hockeyfeber som aldrig förr. Nu börjar det verkligen kittla i halsmandlarna...

Nu vart även Fabricius klar får Vårat Gäng då han och Nordan fick kicken av Frölunda. Helt förståeligt då de är för dyra att harva i en 4:e kedja i skuggan av alla NHL hemvändare. Frölunda blir giftiga i år. Här är min tabell,

Hv71
    Linköping
    Frölunda
    Modo
    Färjestad
    Luleå
    Brynäs
    Djurgården
    -------------
    Timrå
    Skellefteå
    -------------
    Rögle
    Södertälje

De fyra stora knösuslagen stampar på. Nästan. De enda som inte skrämmer mig är Färjestad. Värdelösa målvakter, inga ersättare till de rutinerade herrarna som fallit bort. Tror Modo tar fjärdeplatsen där Zuccarello - Sundström - Skröder kommer vara en av de bästa kedjorna i vinter. Tätt följt av Abbott - Abbott - Lidhammar

Skellefteå bör bli glada om de hamnar i ingemansland. Deras förluster kontra nyförvärven är skrämmande. Dimitrakos mot Bellamare? Karlsson mot Hagos? Huvva!!

Enligt tabellen ovan blir det således Frölunda som ställs mot Luleå i kvarten. Oj vilken serie det kan bli, med en revanschsugen Fabricius i spetsen.
    Mvh Alex
  • Banderad
    Användare
    • February 2006
    • 3479

Målet för mitt kära Brynäs måste vara att göra en bättre säsong än förra året (och de har ett bättre lag). Så någon placering till uppåt får det bli Alexander (fast det är ju Slutspel som gäller). Annars ser det ut som en rimlig sluttabell tycker jag. Möjligen få ner DIF någon placering.

/Jocke

Kommentar

• malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3216

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
      Nedräkningen har börjat. Här uppe kokar det av hockeyfeber som aldrig förr. Nu börjar det verkligen kittla i halsmandlarna...

Nu vart även Fabricius klar får Vårat Gäng då han och Nordan fick kicken av Frölunda. Helt förståeligt då de är för dyra att harva i en 4:e kedja i skuggan av alla NHL hemvändare. Frölunda blir giftiga i år. Här är min tabell,

Hv71
      Linköping
      Frölunda
      Modo
      Färjestad
      Luleå
      Brynäs
      Djurgården
      -------------
      Timrå
      Skellefteå
      -------------
      Rögle
      Södertälje

De fyra stora knösuslagen stampar på. Nästan. De enda som inte skrämmer mig är Färjestad. Värdelösa målvakter, inga ersättare till de rutinerade herrarna som fallit bort. Tror Modo tar fjärdeplatsen där Zuccarello - Sundström - Skröder kommer vara en av de bästa kedjorna i vinter. Tätt följt av Abbott - Abbott - Lidhammar

Skellefteå bör bli glada om de hamnar i ingemansland. Deras förluster kontra nyförvärven är skrämmande. Dimitrakos mot Bellamare? Karlsson mot Hagos? Huvva!!

Enligt tabellen ovan blir det således Frölunda som ställs mot Luleå i kvarten. Oj vilken serie det kan bli, med en revanschsugen Fabricius i spetsen.
      Vilka är knösuslagen som stampar på.
      Ja att Fabricius inte fick något kontrakt, det var inte oväntat.
      Hoppas att han trivs bättre i norrland och kan ta tillbaka sin plats i landslaget.
      Nu vet jag inte vad det var att han blev sämre i Frölunda, men det kanske har sin förklaring.Janne

Kommentar

• Alexander Ylipää
        Användare
        • October 2003
        • 3613

Knösuslagen är som bekant. LHC, HV och Frölunda. Bara se på Linköping nu som snart inte har råd att ens betala hallhyran och löner till sina spelare. Snacka om att ha tagit vatten över huvudet. Tack vare linKÖPing så har spelarlönerna nått orimliga nivåer.

Fabricius harvade i en fjärdelina och fick inte alls samma roll i Frölunda som i Luleå. Förra säsongen 8 poäng. Säsongen innan 24 poäng.

I Luleå var han en dom bästa spelarna i slutspelet mot LHC innan han lämnade.
        107poäng på 331es-matcher blir ca 17poäng i snitt på 55matcher.
        Dom senaste 3säsongerna i LHF gjorde han 53poäng på 132matcher vilket blir 0,4poäng/match = 22poäng på 55matcher, helt ok för en spelare med hans spelstil.
        Mvh Alex

Kommentar

• malawijanne
          Banned
          • November 2005
          • 3216

Knösuslagen är som bekant. LHC, HV och Frölunda. Bara se på Linköping nu som snart inte har råd att ens betala hallhyran och löner till sina spelare. Snacka om att ha tagit vatten över huvudet. Tack vare linKÖPing så har spelarlönerna nått orimliga nivåer.

Fabricius harvade i en fjärdelina och fick inte alls samma roll i Frölunda som i Luleå. Förra säsongen 8 poäng. Säsongen innan 24 poäng.

I Luleå var han en dom bästa spelarna i slutspelet mot LHC innan han lämnade.
          107poäng på 331es-matcher blir ca 17poäng i snitt på 55matcher.
          Dom senaste 3säsongerna i LHF gjorde han 53poäng på 132matcher vilket blir 0,4poäng/match = 22poäng på 55matcher, helt ok för en spelare med hans spelstil.
          Jag trodde att knösuslagen var lag med mycket pengar, men det är ju tydligt att det inte var så eftersom Linköping var med.
          Ja tycker att det är ett friskhetstecken att HV fortfarande kan hävda sig.
          För att jag trodde ett tag att det bara kommer att handla om storstäder.
          Så att det finns hopp för Luleå också, men ni måste nog se till att samarbeta mer däruppe i norr, björklöven, skellefteå, luleå.
          Det har vi fått göra i väster och även dom i skåne.Janne

Kommentar

• Alexander Ylipää
            Användare
            • October 2003
            • 3613

Linköping har pengar...ett tag till... Mike Helberg gråter mest om framtiden. Samtidigt som de vill slå sig ut ur Elitserien. Jisses!

Samarbeta gör vi. Dock inom våra gränser. Luleå har väldig god relation med Kiruna, Piteå, Boden, Kalix Hockey. Alla dessa lag brukar få låna Juniorer av LHF samtidigt som vi får något i utbyte. Tror det är få lag som Luleå som har så pass brett samarbete med andra lag.

Att däremot samarbeta med "det svarta hotet", elitseriekonkurenten Skellefteå finns inte på kartan. Västerbotten har sina lag och är inget vi i Norrbotten ska ha o göra med. Om ni bara visste om hur pass mycket lagen mellan slåss om sponsorer här uppe. Ord och inga visor. Det är ungefär som o säga att Linköping och Hv71 ska börja samarbeta.
            Mvh Alex

Kommentar

• malawijanne
              Banned
              • November 2005
              • 3216

Linköping har pengar...ett tag till... Mike Helberg gråter mest om framtiden. Samtidigt som de vill slå sig ut ur Elitserien. Jisses!

Samarbeta gör vi. Dock inom våra gränser. Luleå har väldig god relation med Kiruna, Piteå, Boden, Kalix Hockey. Alla dessa lag brukar få låna Juniorer av LHF samtidigt som vi får något i utbyte. Tror det är få lag som Luleå som har så pass brett samarbete med andra lag.

Att däremot samarbeta med "det svarta hotet", elitseriekonkurenten Skellefteå finns inte på kartan. Västerbotten har sina lag och är inget vi i Norrbotten ska ha o göra med. Om ni bara visste om hur pass mycket lagen mellan slåss om sponsorer här uppe. Ord och inga visor. Det är ungefär som o säga att Linköping och Hv71 ska börja samarbeta.
              Jag ser inte det som ett omöjligt scenario att Linköping och HV kommer att samarbeta.Janne

Kommentar

• Alexander Ylipää
                Användare
                • October 2003
                • 3613

Med den rivaliteten ser jag det som en väldigt känslig fråga. Men den som lever får se!
                Mvh Alex

Kommentar

• Alexander Ylipää
                  Användare
                  • October 2003
                  • 3613

Banderad, tappade bort ditt inlägg!

Ja Brynäs ser ovanligt starka ut. Otroligt bra att värva Kahnberg. Starkt. Får se hur det blir med Nordqvist, verkar som Brynäs-supportrarna har skramlat ihop en slant till hans lön.

4-2 till Luleå mot Brynäs i kvällens träningsmatch.
                  Mvh Alex

Kommentar

• Banderad
                    Användare
                    • February 2006
                    • 3479

Jo, men träningsmatcher säger inte jättemycket. Laget matchas inte alls på samma sätt i en träningdsmatch jämfört med en Elitserieomgång (vad det gäller femmornas speltid och så). Sedan brukar inte laguppställningen stämma överens med den som sedan ställer upp första tävlingsmatchen heller. Men, men; den som lever får se. Det borde väl vara 6 matcher mellan BIF och Luleå i årets Elitserie...

/Jocke

Kommentar

• specmats
                      Användare
                      • December 2004
                      • 3060

hoppas verkligen Modo är bättre denna säsong
                      Tropheus Duboisi halembe, so
                      Melanochromis Auratus, vf
                      Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10777

Jag hoppas också att Modo är bättre, mest för alla mina vänner i Örnsköldsvik som jag vet älskar laget mer än något annat. Jag har bott där och vet deras passion för Modo...den är smått fanatisk.

Jag kom dit som Brynäsare någon dag efter att Brynäs besegrade Modo i finalen och då laget vände i sjunde matchen från 3-5 till 6-5. Dåvarande flickvännen storgrät i telefonen...och jag kände bottenlös glädje då mitt älskade Brynäs slagit Modo på ett rent ofattbart sätt...men det fick jag hålla inne med tills jag lagt på luren (elaka jag).

Förhållandet höll inte speciellt länge () så jag flyttade neråt igen och är fortfarande en brynäsare i hjärtat, men förstår vad Öviks-borna går igenom när deras lag inte vinner.

Brynäs denna säsong kommer troligen inte att glädja många...tyvärr. Föreningen behöver rätt folk i toppen och det tycker inte jag finns där..eller har funnits.

Kommentar

• Lutt
                          Användare
                          • October 2005
                          • 1919

Ursprungligen postat av malawijanne
                          Jag ser inte det som ett omöjligt scenario att Linköping och HV kommer att samarbeta.Janne
                          Vi beblandar oss inte med LHC:are
                          HV71 har ett bra samarbete med Västerås och Oskarshamn. Sen är vi ganska svaga för finnländare

Okej så här tippar jag

HV71
                          Frölunda
                          Linköping
                          Djurgården
                          Luleå
                          Modo
                          Färjestad
                          Timrå
                          -------------
                          Skellefteå
                          Brynäs
                          -------------
                          Rögle
                          Södertälje

Kommentar

• Alexander Ylipää
                            Användare
                            • October 2003
                            • 3613

Väldigt lik min tippning ser jag Lutt. Färjestad kommer få tungt i vinter känner jag på mig. Överraskande högt du placerade både DIF och LHF.
                            Mvh Alex

Kommentar

• Lutt
                              Användare
                              • October 2005
                              • 1919

Väldigt lik min tippning ser jag Lutt. Färjestad kommer få tungt i vinter känner jag på mig. Överraskande högt du placerade både DIF och LHF.
                              Räknade det till att vi hade ettan och jumbolagen lika annars så ser jag ingen likhet
                              Ja Färjestad har ju tappat mycket inför denna säsongen och de har inte någon riktig eldsjäl för klubben längre.

Luleå kom ju högt upp förra året men då hade de ju iofs både Omark och Harju men tror ändå att de kommer placera sig högt upp, finns ett jävlaranamma i laget.

DIF hade det kämpigt många ggr förra året med många unga spelare men nu tror jag de är ganska samspelta och får de med sig fotbollsklacken detta året också så kan de bli svårslagna. De har vad jag vet fått hem Nilson och Tjärnqvist igen.

Apropå HV71 så har de nästan samma lag som de tog guld med 2008. Folk som vi förlorade förra säsongen är tillbaka i laget. Spelarna vet redan sina uppgifter i laget. Svåraste för HV71 blir nog utvisningsbåset, men det är ju lite HV:s stil fysisk hockey med powerforwards.

Kommentar

Arbetssätt...