220l förslag på americanskt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidkrille
    Användare
    • January 2009
    • 53

    220l förslag på americanskt

    shena allihopa
    lite förslag på vad man kan ha i ett 220 liters ker hade inte varit fel
    CA! finns inget annat
  • Lundensis
    Användare
    • March 2004
    • 2262

    #2
    De mesta som inte överstiger 15 cm. Kolla artregistret.

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • February 2006
      • 3479

      #3
      Jag kör på Thorichthys maculipinnis i mitt kar på 222 liter. Det går alldeles utmärkt. Den nära släktingen Thorichthys meekii (Eldbuken) liksom andra från samma släkte fungerar också. Den klassiska Sebracikliden (Amatitlania nigrofasciata) samt Cryptoheros sajica är andra kandidater. Jag skulle inte satsa på mer än en ciklidart i det karet dock.

      I det kommande numret av Ciklidbladet kommer det en artikel om Centralare i mindre kar.

      /Jocke

      Kommentar

      • ciklidkrille
        Användare
        • January 2009
        • 53

        #4
        Ursprungligen postat av Banderad
        Jag kör på Thorichthys maculipinnis i mitt kar på 222 liter. Det går alldeles utmärkt. Den nära släktingen Thorichthys meekii (Eldbuken) liksom andra från samma släkte fungerar också. Den klassiska Sebracikliden (Amatitlania nigrofasciata) samt Cryptoheros sajica är andra kandidater. Jag skulle inte satsa på mer än en ciklidart i det karet dock.

        I det kommande numret av Ciklidbladet kommer det en artikel om Centralare i mindre kar.

        /Jocke
        okej det ska jag tänka på, jag skulle vilja testa red head och lite andra jord ätare tror du det skulle funka??
        CA! finns inget annat

        Kommentar

        • Banderad
          Användare
          • February 2006
          • 3479

          #5
          Ursprungligen postat av ciklidkrille
          okej det ska jag tänka på, jag skulle vilja testa red head och lite andra jord ätare tror du det skulle funka??
          Karet är nog i minsta laget laget för readhead. Vad det gäller jordätare skulle jag satsa på Biotodoma cupido eller wawrini. De kommer dock från Sydamerika och går alltså inte under denna forumdel (likaså readhead).

          /Jocke

          Kommentar

          • ciklidkrille
            Användare
            • January 2009
            • 53

            #6
            Ursprungligen postat av Banderad
            Karet är nog i minsta laget laget för readhead. Vad det gäller jordätare skulle jag satsa på Biotodoma cupido eller wawrini. De kommer dock från Sydamerika och går alltså inte under denna forumdel (likaså readhead).

            /Jocke

            okej tackar :
            Senast redigerad av ciklidkrille; 10 September 2009, 21:30.
            CA! finns inget annat

            Kommentar

            Arbetssätt...