kläcka artemia - busenkelt
Kollaps
X
-
-
-
-
-
-
Nu har jag kläckt lite artemia enligt denna enkla modell. Har dock läst att corydoras yngel ej tål salt. Så jag undra kan man tex först sila bort skalen med en sil och sedan artemian med en annan sil ?. Vilka silstorlekar bör man då ha ?. ( för att fortsätta att göra detta på ett "busenkelt" sätt).Kommentar
-
-
Nu har jag kläckt lite artemia enligt denna enkla modell. Har dock läst att corydoras yngel ej tål salt. Så jag undra kan man tex först sila bort skalen med en sil och sedan artemian med en annan sil ?. Vilka silstorlekar bör man då ha ?. ( för att fortsätta att göra detta på ett "busenkelt" sätt).Kommentar
-
Jag håller på att kläcka artemia nu men får dålig kläckningsgrad eller så dör de direkt efter kläckning.
Jag kör glassburk med halvt lock på högkant, ägg på ena sidan osv
Äggen flyter och efter 1 dag så simmar en del artemia ikring, men jag ser en hel del ljusa saker, som jag tror är döda artemior på botten.
Vad kan det bero på?
det är rätt varmt så det ligger nog på 30 grader eller mer i vattnet. För varmt?
Jag kör med en rejält rågad matsked till 1 liter vatten. För mycket?
Dock lämnade jag en misslyckad kläckning några dagar och däri simmade sedan riktigt stora artemior (tror jag) som firrarna gillade skarpt.
Får man väsentligt högre kläckningsgrad med pet-flaska och syresten? Någon som har lust att beskriva hur de gör för att bli av med äggskal och ... ja hela PET-flaske metoden helt enkelt?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Detta måste testas, har problem med att mina palettyngel inte överlever. Kan man köpa ägg online nånstans?Kommentar
-
Säkerligen. Annars brukar välsorterade akvariebutiker ha. Köp inte för mycket. 0,5 Dl räcker väldigt länge om man inte odlar massor.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Sorry, ja jag menade salt.
Jag har ett kryddmått artemia till den skvätten saltvattenKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar