Inkoppning......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • delija
    Användare
    • June 2002
    • 39

    Inkoppning......

    Jag kommer imorgon att få hem fisk som jag har beställt, det rör sig om en grupp Diskus på cirka 7 cm. Måste säga att det är som att vänta på tomten när man var liten... Då det är första gången jag beställt fisk på detta sätt (busstransport) i tre timmar. Så undrar man lite om i vilken kondition fiskarna kommer att vara när de når hem till mig, jag skulle vara tacksam om någon kunde ge några goda råd om hur jag bäst acklimatiserar dem till deras nya miljö. Jag har ett 540 liters kar som håller 29 grader, nitrit under 0,3 ph 7.0.
    Tacksam för svar.

  • Björn
    Användare
    • April 2002
    • 787

    #2
    för ett par veckor sedan så fick jag hem en sändning diskus från Singapore. Efter att ha rest x-antal timmar mådde fiskarna inte speciellt bra. Mitt tips är att du använder en större plastlåda som du flyttar över dom i, tillsammans med transportvattnet. installera en liten pump i lådan så att dom får tillräckligt med syre. efter detta kan du långsamt börja koppa in dom, för att till slut flytta över dom i sitt nya kar, utan transportvatten.

    Mvh
    Björn



    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

    Kommentar

    • delija
      Användare
      • June 2002
      • 39

      #3
      Tack för ditt svar och lycka till med dina egna diskusar. Det låter spännande med ditt diskusprojekt!

      Kommentar

      • Daniel Odell
        Användare
        • January 2003
        • 2437

        #4
        Jag skulle vilja påstå att 3 timmar i rejäla påsar där de är förpackade 1&1 med syrgas inte är några som helst problem för fiskarna.

        fish r friend

        Kommentar

        Arbetssätt...