Icke-besök i butik

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jarnis
    Användare
    • November 2005
    • 415

Icke-besök i butik

Idag hade jag vägarna förbi Norrköping i jobbet på eftermiddagen. Tänkte mig en titt på Akvarievalvet eftersom jag hade en timme till övers. Hyfsat mycket trafik runt centrum där butiken ligger och inte en parkeringsplats att uppbringa i närheten. Efter säkert tredje vändan runt kvarteret uppenbarade sig en möjlighet! Ska han… japp, han svänger ut, en ledig lucka – perfekt, bara 100m att promenera. Ivrig efter att få trycka näsan mot lite 10mm glas hade jag omedvetet missat att det faktiskt spöregnade ute.

Hmm, vad göra. Ingen jacka, inget paraply… Var är P-automaten? Ahh, där – 50m i motsatt riktning. Inget att be för, bara att knalla ut och blir blöt. Sagt och gjort, språngmarsch ut i regnet och fram till automaten…regnet droppar…fram med kortet…läsa instruktionerna på maskinen…regnet droppar…in med kortet…ut med kortet. Plötsligt ska apparaten kommunicera med min kortutgivare, dom verkar ha mycket att prata om, P-automaten och min kortutgivare, för det tar en stund…regnet droppar. Dom kommer fram till att jag inte medges att göra min transaktion. P-automaten kanske sa något olämpligt, dom kanske blev ovänner? Pengar finns ju, h-vete!

Sur, nu inte bara av regnet hastar jag snabbt tillbaka till bilen för att leta efter mynt. Rafsar åt mig mynten i askoppen och lunkar tillbaka till automaten. Nu är det kö… typiskt…äntligen min tur igen… nämnde jag att det regnade? Nu upptäcker jag att den samlade summan i min hand uppstiger till den svindlande summan av nio kronor. Öhh, minsta avgift 10 kronor. Ahh, dra åt skogen. Tillbaka till bilen, 30 sekunders tankeverksamhet, vad nu då? Är jag en quitter, en sån där som ger upp? Oh nej, Mr Dåligt Väder, jag vill ju kolla på fisk.

En ny liten sight-seeing trip i Norrköping tog mig till en annan parkeringsplats kanske 300m från butiken. Ha, det är en sån där gammal P-automat, den funkar säkert! Jajamänn, nu funkar det. Till och med regnet börjar avta. Segervittring! Raska steg tar mig över en gågata full med folk, folk som kliver åt sidan självmant, jag tror att dom såg – här kommer en målmedveten kille, han ser dessutom ut som om han badat med kläderna på… In genom valvet utanför butiken, fram till dörren…STÄNGT! NEJ, jag hade lyckats pricka in lunchstängningen precis! Öppet igen om en timme!

Shit… tillbaka till kontoret. I´ll be back
    Micke
  • LN
    Användare
    • December 2004
    • 4744

hahahaha dagens bästa berättelse helt klart
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• cf.akvarielagret
      Användare
      • April 2002
      • 5028

Skulle du handla eller titta
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Jarnis
        Användare
        • November 2005
        • 415

Hade jag hittat några fina Geophagus orange head hade returadressen varit hem och inte kontoret
        Micke

Kommentar

• Lundensis
          Användare
          • March 2004
          • 2262

Kul läsning, vad gör man inte för sin hobby.

Kommentar

• c90368
            Användare
            • September 2007
            • 890

Ursprungligen postat av Jarnis
            Idag hade jag vägarna förbi Norrköping i jobbet på eftermiddagen. Tänkte mig en titt på Akvarievalvet eftersom jag hade en timme till övers. Hyfsat mycket trafik runt centrum där butiken ligger och inte en parkeringsplats att uppbringa i närheten. Efter säkert tredje vändan runt kvarteret uppenbarade sig en möjlighet!
            Bor i Linköping, vår akvarieaffär Fyra Tassar som förr höll en bra standard har på senaste tiden haft fritt fall ner i Guppy träsket

Så då återstår akvarievalvet i Norrköping, en bra affär MEN man åker inte dit när som helst!

Att ta en tur dit efter jobbet är ett flertimmars projekt. Inte för besväret att åka de fyra milen till Norrköping, men parkerings helvetet
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

Kommentar

• Jarnis
              Användare
              • November 2005
              • 415

Ursprungligen postat av c90368
              Bor i Linköping, vår akvarieaffär Fyra Tassar som förr höll en bra standard har på senaste tiden haft fritt fall ner i Guppy träsket

Så då återstår akvarievalvet i Norrköping, en bra affär MEN man åker inte dit när som helst!

Att ta en tur dit efter jobbet är ett flertimmars projekt. Inte för besväret att åka de fyra milen till Norrköping, men parkerings helvetet
              Instämmer, lite trist om 4 Tassar fortsätter utöka guppyavdelningen. Man vill ju gärna ha en bra butik nära, betalar gärna högre priser för det. Lite L-malar och skapligt med mbunas tycker jag nog att dom har fortfarande men man saknar en del personal som slutat. Var lite roligare då, bl a är all Tanganyika borta nu. Men men, det är väl inte min kundprofil som är etta i affärsplanen... Akvarievalvet är toppen, men det ligger som sagt lite knöligt till. Speciellt om man inte har koll på öppettiderna
              Micke

Kommentar

Arbetssätt...