Jag såg en sån här tråd i en annan katergori och tänkte det även vore intressant att höra vad folk gömmer för amerikanska ciklider där ute
Själv har jag börjat om med ciklider nu i sommar så jag har bara en massa ungfiskar just nu, men men, här är mitt ciklidinnehav just nu i alla fall.
Datum 2009-09-01:
Jaguarciklid, Parachromis managuensis - 21 st
Loisellei, Parachromis loisellei - 5 st
Påfågelciklid, Astronotus ocellatus - 5 st
Eldbuk, Thorichthys meeki - 6 st
Grön bågfensciklid, Nannacara anomala - 4 st
Samtliga ungfiskar, 3-10cm.
Annat som eventuellt kan vara intressant:
Giraffnosmal (25-30cm), en Auchenoglanis occidentalis, seriöst bästa bottenfisken jag någonsin har haft, karet med den ser alltid nästan kliniskt rent ut på botten. Hittar ni en så tveka inte! Köp direkt!
Fengäddor (35-40cm), 3st Polypterus ornatipinnis som jag har haft sedan 2002-2003, två honor och en hane. Dessa monster lär jag nog ha kvar så länge jag har akvarier misstänker jag
Själv har jag börjat om med ciklider nu i sommar så jag har bara en massa ungfiskar just nu, men men, här är mitt ciklidinnehav just nu i alla fall.
Datum 2009-09-01:
Jaguarciklid, Parachromis managuensis - 21 st
Loisellei, Parachromis loisellei - 5 st
Påfågelciklid, Astronotus ocellatus - 5 st
Eldbuk, Thorichthys meeki - 6 st
Grön bågfensciklid, Nannacara anomala - 4 st
Samtliga ungfiskar, 3-10cm.
Annat som eventuellt kan vara intressant:
Giraffnosmal (25-30cm), en Auchenoglanis occidentalis, seriöst bästa bottenfisken jag någonsin har haft, karet med den ser alltid nästan kliniskt rent ut på botten. Hittar ni en så tveka inte! Köp direkt!
Fengäddor (35-40cm), 3st Polypterus ornatipinnis som jag har haft sedan 2002-2003, två honor och en hane. Dessa monster lär jag nog ha kvar så länge jag har akvarier misstänker jag
Kommentar