Hej, jag funderar på att köpa ett 600 eller 720l. Hur är kvalitén? Måtten för 600l anges som 200x60x50 är det l x b x h, (jag vill absolut ha 60 bredd)?
Ocean akvarium
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Jag antar att det är djupet som är 50 och höjden 60. Har haft Ocean's akvarium många år utan problem.Mvh Alex -
Då får det bli ett 720. Klarar två hyggligt starka gubbar att bära det? Är det lättast om man har sugproppar som glasmästarna har?
Jag har nu ett 480 direkt på 8-bens alu ställning. Är det bättre om man har något emellan ställning och kar till 720 om det också 8-bens?Cheers,
Laban
"We Fear No Foe" MFCKommentar
-
Jodå, nog ska ni klara det på två.
Är inte så insatt vad de olika tillverkarna rekommenderar hur man ställer dem. Alla kar jag har haft/har som är alu har jag aldrig haft något mellan kar och benställning. Har nu ett 720 som står pall och har gjort det i 1½ år utan problem.Mvh AlexKommentar
-
ett 720 bär man på 2 gubbar utan några sugklockor
600 liters är 60cm djupt och 50cm högt om dom inte ändrat på detKommentar
-
4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
Jag skulle inte bära ett sånt på 2 pers i tex en trappa eller över en gård eller vad det kan vara. Har varit med om att greppet sviker... Då kan jag lova att man önskar att man var mindre säker på sin (begränsade) styrka...Kommentar
-
-
Hur är det med rampen, räcker det med två rör? Varför är rören bara 1500mm, blir de för dyra?Cheers,
Laban
-
Sugkoppar tycker jag är bra att bära med då glas är rätt halt i svettiga händer. Ett annat bra knep är diskhandskarKommentar
-
Två hyfsat starka gubbar klarar det utan några som helst problem.
Jag och en kompis fick ner ett 720 från första våningen genom trånga trappor och långt ut till parkeringen.
Jag är rätt stark(klart ja) och kompisen så därKommentar
-
Jag hade tänkt mig en heltäckande ramp. Ska man ha 2- eller 4-rörs?Cheers,
Laban
Kommentar